Serveis

MOBILITAT

Renfe anuncia retards i supressions a l’R2 sud i l’R4 per “conflictivitat laboral”

La companyia informa de 106 trens suprimits, demores de 30 minuts de mitjana i la suspensió del reforç Sitges-Barcelona

Renfe ha anun­ciat retards i “supres­si­ons pun­tu­als” de trens aquest dis­sabte a les línies R2 sud i R4 de Roda­lies per “con­flic­ti­vi­tat labo­ral”. Diver­sos usu­a­ris ja han denun­ciat a les xar­xes soci­als demo­res de més d’una hora a amb­dues línies i la com­pa­nyia diu que tre­ba­lla per “mini­mit­zar les afec­ta­ci­ons”.  Al final de la jor­nada han estat 106 trens supri­mits, demo­res de 30 minuts de mit­jana i la sus­pensió del reforç Sit­ges-Bar­ce­lona. 

Aquesta situ­ació també afecta la pro­visió de trens a tallers i tindrà reper­cus­si­ons a la pro­gra­mació del ser­vei en dies labo­ra­bles, sobre les quals Renfe infor­marà en les pròximes hores", ha con­ti­nuat la com­pa­nyia en un comu­ni­cat. "A més, a causa d'aquesta situ­ació labo­ral, s'ha hagut de sus­pen­dre el reforç pro­gra­mat entre Sit­ges i Bar­ce­lona per aquesta nit de Car­nes­tol­tes", ha pun­tu­a­lit­zat Renfe.

El secre­tari de Mobi­li­tat i Infra­es­truc­tu­res, Manel Nadal, ha con­fir­mat que els reforços de trens a l'R2 sud amb motiu del Car­na­val "difícil­ment es podran fer per motius labo­rals". "Renfe tre­ba­lla per mini­mit­zar les afec­ta­ci­ons, però segu­ra­ment es pro­dui­ran aglo­me­ra­ci­ons", ha apun­tat Nadal en un mis­satge a X. "Hau­rem d'incre­men­tar el diàleg i man­te­nir la fer­mesa", ha recep­tat el secre­tari de Mobi­li­tat i Infra­es­truc­tu­res

El con­flicte esta­ria pro­vo­cat per una pro­testa dels sin­di­cats de maqui­nis­tes per la modi­fi­cació de torns arran de la repro­gra­mació del ser­vei per les dife­rents obres de la xarxa fer­roviària. “He sor­tit a les 11:15 hores de Bada­lona i no compto arri­bar a l’Arboç abans de les 14:30. Tres hores i mitja per un tra­jecte que en cotxe és una hora i poc”, ha denun­ciat l’usu­ari Ernest Mont­ser­rat a través d’X.

“Fa més d’una hora que la línia està com­ple­ta­ment parada, la gent que teniu tre­ba­llant a les esta­ci­ons no saben res”, ha afe­git una segona afec­tada, @ely_­voc. A mit­jan febrer, els comitès gene­rals d’empresa de Renfe i Adif van obrir les por­tes a noves pro­tes­tes pel traspàs de Roda­lies, al·legant que s’havien incom­plert els acords que van per­me­tre des­con­vo­car la vaga el 2023. En un comu­ni­cat con­junt, van adver­tir que el traspàs d’un tram de l’R1, des­ca­ta­lo­gar-la de la xarxa fer­roviària d’interès gene­ral i “inde­fi­nició jurídica” sobre el futur de la plan­ti­lla de l’ope­ra­dora con­tra­ve­nien la garan­tia d’inte­gri­tat dels grups d’Adif i Renfe “man­te­nint les seves plan­ti­lles i la seva ope­ració”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.