Per què creix el lideratge autocràtic?
Està estenent-se un model de lideratge vermell triat lliurement per persones que demanen “mà dura” davant els problemes que tenim com a societat.
El lideratge vermell -utilizant la lògica de spiraldinamics un desenvolupament que mostra com els formats d’organització com humans van canviant i evolucionat en sintonia de l’estat de consciència de la societat- en la seva versió disfuncional és autocràtic, unilateral, valora per sobre de tot la seva perspectiva personal per prendre decisions i en general fa gala d’un egocentrisme destacat.
S’enregistra a les etapes prehistòriques. Ho aplicaven els primers humans, molt pròxims al model d’organització animal (ramat de llops o de ximpanzés) on el més fort és el que mana.
Dies enrere llegia un post d’algú que, preocupat, parlava d’un canvi de tendència en lideratge, com un tornar cap enrere que posa en valor la “mà dura” aplicada per algú que tingui el poder per a fer-lo.
Però jo no crec que es tracti d’un canvi de tendència.
Considero que es tracta d’un moviment evolutiu necessari per a continuar avançant. Estem immersos de ple en un nou paradigma. Una de les evidències d’aquesta nova era (gairebé li poso aquesta categoria temporal) és la Intel·ligència Artificial que sabem que ho canviarà tot.
Però aquesta és només una evidència. Hi ha moltes més.
Els models de lideratge vermells àmbar taronja i fins i tot verd en la seva versió disfuncional, com aquesta mateixa paraula assenyala no funcionaran.
Però necessitem comprovar-ho. Són les tipologies de lideratge que coneixem. Amb les quals portem més temps convivint.
Llavors, davant nous temps amb una dosi d’incertesa tan alta, que mai abans s’havien percebut...
És natural que recorrem a models de lideratge anteriors, reconeguts. En concret el lideratge vermell és el que més temps porta amb nosaltres.
Per tant, el que estem veient geopolíticament no és un canvi de tendència. Forma part del moviment evolutiu en el qual estem immersos. I l’evolució, qualsevol tipus d’evolució en qualsevol sistema, només té una premissa? si et resisteixes a evolucionar, fineixes
Aquest és el desafiament, ni més ni menys.Per tant, impulsors TeaL del món ?? tranquils! Aplica consciència espai temporal al que està esdevenint. I no dubtis: la tendència evolutiva la té el Lideratge TeaL. El temps que com a humanitat necessitem per a adonar-nos d’això, ningú ho sap.