Política

estat espanyol

El TS acusa Alvise Pérez dels presumptes delictes d’estafa, apropiació indeguda, blanqueig i falsedat documental

L’alt tribunal l’investiga pel finançament de SALF i la difusió d’una prova falsa de Covid de Salvador Illa

La sala penal del Tri­bu­nal Suprem (TS) ha obert diligències prèvies con­tra l’euro­di­pu­tat Luis ‘Alvise’ Pérez pel finançament del seu par­tit, Se Acabó La Fiesta (SALF) i per la difusió d’una prova falsa de Covid de Sal­va­dor Illa.

Segons ha indi­cat aquest diven­dres l’alt tri­bu­nal en un comu­ni­cat, s’apre­cien indi­cis de pre­sump­tes delic­tes d’estafa, apro­pi­ació inde­guda, blan­queig de capi­tals i fal­se­dat docu­men­tal. Per aquest motiu s’ha desig­nat com a ins­truc­tor al magis­trat de la sala Julián Sánchez Mel­gar. Les diligències també s’obren a Álvaro Romi­llo en aparèixer uni­des i con­ne­xes les pos­si­bles res­pon­sa­bi­li­tats sobre l’objecte d’inves­ti­gació. Segons l’expo­sició rao­nada, Romi­llo havia lliu­rat 100.000 euros al par­tit d’Alvise el maig del 2024.

Per a la sala, es podria haver produït una “elusió dels deu­res de comp­ta­bi­li­tat i con­trol d’ingres­sos dels par­tits polítics”. “Indiciària­ment, podran ser sub­su­mits en els delic­tes d’estafa, apro­pi­ació inde­guda, blan­queig de capi­tals i fal­se­dat docu­men­tal”, afe­geix la inter­lo­cutòria. D’aquests delic­tes, indiciària­ment expo­sats, en resul­ta­rien res­pon­sa­bles el dipu­tat i agi­ta­dor ultra Alvise Pérez, qui apa­reix com a admi­nis­tra­dor elec­to­ral del par­tit, i també Álvaro Romi­llo Cas­ti­llo, com a donant de la for­mació. El tri­bu­nal admet a més a més la per­so­nació del par­tit polític PSOE com a acu­sació popu­lar a qui s’exi­girà la pres­tació de la fiança de 15.000 euros.

La falsa acu­sació de covid a Sal­va­dor Illa

D’altra banda, la Sala Penal també ha obert una altra causa con­tra l’euro­di­pu­tat per pre­sump­tes delic­tes de fal­se­dat en docu­ment pri­vat i injúries en relació amb la difusió d’una prova falsa de coro­na­vi­rus de l’actual pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat i exmi­nis­tre de Sani­tat, Sal­va­dor Illa, l’any 2021.

En la seva inter­lo­cutòria, el TS con­si­dera que “són múlti­ples els indi­cis fun­dats” que apor­ten les diligències tra­me­ses a l’expo­sició rao­nada del jut­jat d’ins­trucció 33 de Bar­ce­lona.

En una altra inter­lo­cutòria, la sala ha acor­dat no obrir causa con­tra l’euro­di­pu­tat per un altre pre­sumpte delicte de desor­dres públics en relació amb unes pro­tes­tes con­tra la llei d’amnis­tia als vol­tants de la seu del PSOE al car­rer Fer­raz de Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.