Economia
La segona fase d’obres de l’accés ferroviari a la T1 del Prat està al 80%
Transports calcula que les obres estaran finalitzades abans d’acabar l’any
Les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la T1 de l’aeroport del Prat estan al 80% de la seva execució i el ministeri de Transports calcula acabar-les abans d’acabar l’any, segons detalla l’ACN.
Aquesta fase compta amb una inversió prevista de 64,1 milions d’euros dins d’una actuació global per un import de 400 milions. En la primera fase, es va executar l’accés ferroviari sota les pistes d’aterratge de l’aeroport mitjançant la tuneladora. Segons destaca el ministeri, el nou accés ferroviari afavorirà la intermodalitat entre el ferrocarril i l’aeroport i serveis directes amb un temps de viatge de 19 minuts entre les dues terminals i el centre de Barcelona. El trajecte serà operat per Ferrocarrils de la Generalitat i espera donar servei a entre 7 i 8 milions de viatgers a l’any.
Pel que fa a la segona fase, el ministeri ha adjudicat dos contractes amb un pressupost global superior als 4,4 milions d’euros. Es tracta de la nova escomesa elèctrica principal i de suport, totes dues necessàries per la posada en servei de la nova infraestructura.