Emprenedors
Coachingames
El joc de la teva vida
Coachingames neix amb Biopolis, un joc de taula adreçat a empresaris i famílies i basat en les relacions interpersonals i el lideratge
Un joc de taula que pretén ser un simulador vital basat en les relacions interpersonals, les habilitats socials i el lideratge. Un joc que, en lloc de qüestionar els nostres coneixements culturals, ens repta a assolir nivells vinculats a la pròpia vida, com la salut, la parella, els diners o l'oci. Un joc amb un tauler, uns daus, unes targetes i una mecànica similar a la d'altres jocs de taula, però amb una finalitat, doncs, diferent. Es tracta de Biopolis, el primer projecte nascut de Coachingames, una firma fundada per Moisés Martínez, després d'anys d'experiència en el camp del coaching.
Martínez defineix Coachingames com “un projecte per gaudir creant canvis duradors en persones i col·lectius, i també de formació i difusió del coaching, la intel·ligència emocional i el lideratge”. Biopolis s'adreça a majors de 18 anys, tot i que està obert a l'àmbit empresarial, familiar i d'amics. Un següent pas ja serà crear altres versions per a nens i joves, però també per a sectors empresarials concrets.
La creació del joc ha estat 100% de Martínez i, de moment, vol temptejar el mercat amb un miler d'unitats. El preu és de 45€ i, tal com detalla el soci fundador, si es ven tota la primera edició “obtindrem beneficis per reinvertir” en nous materials. La distribució és per internet (coachingames.net/biopolis), tot i que més endavant es plantegen entrar en botigues convencionals.
Martínez fuig de la comparació amb altres jocs de taula, però explica: “Hem buscat inspiració en el millor dels jocs clàssics” pel que fa a la dinàmica. Sobre els continguts de les preguntes, “estan basades en els millors llibres dels darrers 30 anys sobre desenvolupament personal i empresarial”. Una altra idea de Coachingames és aconseguir crear una mena de sistema de franquícies de formació a través d'universitats o centres de desenvolupament empresarial. Martínez concreta que es tractaria de “poder emetre una acreditació que es diria Biopolis Certified Trainer”. Així, Coachingames s'encarregaria de facilitar tot el material necessari, així com els continguts per dur a terme sessions de formació, basats en elements del coaching, les constel·lacions familiars, la programació neurolingüística (PNL), la psicologia sistèmica i el mètode Feldenkrais, un procés d'ensenyament somàtic, basat a organitzar el cos per moure's amb un mínim d'esforç i màxima eficàcia.
juguem
Martínez es mostra orgullós del disseny del tauler, ja que presenta, d'entrada, “una visió macro del món”, amb referències a l'ADN per començar a jugar; la vida com a cercle; una visió similar a la que podem tenir tot estirats a la gespa i “somiant quina vida volem”, i fins i tot una perspectiva d'ull de peix com a símbol de la consciència personal que permet els canvis. Biopolis està pensat per jugar-hi des de dos fins a sis jugadors, però amb la possibilitat de crear grups i adreçar-se a una quantitat més gran. L'objectiu final és anar guanyant nivells de vida a partir de proves o preguntes, fomentant la relació amb els diners i amb els altres, el win win o les aliances amb companys i rivals.
Per crear Coachingames, Martínez té com a soci el grup Zeroestrés, amb Josep Isern com a director general i Xavier Obon com a director de màrqueting. El completen el director general d'Ogilvy Interactive Barcelona, Jordi Urbea i el director de la Jove Cambra d'Empresaris de Barcelona, Rubén Isern. El 10% dels guanys es destinarà a projectes solidaris, tal com ja s'ha dut a terme amb Fupar, entitat que atén i dóna feina a persones amb discapacitat psíquica a Terrassa.