Empreses

llet nostra

Llet Nostra ja fa un any que és líder de venda de llet a Catalunya

La firma negocia amb cadenes de distribució per guanyar quota sobretot en iogurts i postres. Enguany es preveu injectar cap a 3 milions d'euros en millores en un centenar d'explotacions ramaderes del grup

La divisió de postres i iogurts ha suposat unes vendes de 0,4 M€ l'últim semestre

Llet Nos­tra, la llet de les coo­pe­ra­ti­ves cata­la­nes, ja fa un any que lidera les ven­des de llet de marca a Cata­lu­nya amb una quota de mer­cat que suposa el 9,62%, una porció que se situa al davant de la de Pas­cual (9,49%), Ato (9,36%), Astu­ri­ana (8,74%) i Celta (6,66%), segons dades de Niel­sen. Cal dir que hi ha un altre 52,14% de quota làctia que cor­res­pon a les ano­me­na­des mar­ques de dis­tri­bució o mar­ques blan­ques, un per­cen­tatge que s'ha doblat des del 2000 tant per l'entrada de cade­nes noves al Prin­ci­pat com per l'arri­bada de la crisi, que ha poten­ciat la com­pra de les mar­ques blan­ques pel preu més econòmic.

Llet Nos­tra, que va ven­dre 32,77 mili­ons de litres de llet pro­ce­dent de les 220 gran­ges impli­ca­des amb el pro­jecte durant l'últim exer­cici, va fac­tu­rar 21,6 mili­ons d'euros l'any pas­sat, una quan­ti­tat que ha sig­ni­fi­cat un aug­ment del 4,85% res­pecte al 2010. “La pre­visió per enguany és créixer un per­cen­tatge sem­blant”, va expli­car Xavier Tubert, pre­si­dent de Llet Nos­tra, que afirma que ja nego­cien amb diver­ses cade­nes de dis­tri­bució amb l'objec­tiu de millo­rar la presència en el mer­cat dels pro­duc­tes que comer­ci­a­litza l'empresa cata­lana nas­cuda el 2003.

La missió prin­ci­pal de Llet Nos­tra -que obté la llet de les coo­pe­ra­ti­ves Lle­tera de Camp­llong, Rama­ders del Baix Empordà, Cadí, Lle­tera de Molle­russa, Agro­pecuària de Vall­fo­gona del Ripollès i Grup Lle­ter de Banyo­les- és poten­ciar la línia de fred posada en marxa l'estiu pas­sat. La part de postres i iogurts van fac­tu­rar 400.000 euros l'últim semes­tre, una dada que suposa menys del 2% de la fac­tu­ració total del grup. “Això explica que hi ha molt de camp per córrer en aquesta divisió”, diu Xavier Tubert. L'empresa ja nego­cia amb diver­ses cade­nes, entre elles Bon Preu, per fer arri­bar les 17 referències de postres i iogurts amb marca Llet Nos­tra. L'objec­tiu és, segons Tubert, “asso­lir el 10% de quota de mer­cat en 5 anys de les referències de iogurts i postres que llan­cem, cosa que per­metrà doblar la fac­tu­ració glo­bal de Llet Nos­tra”.

Per la fabri­cació de iogurts, l'empresa ha triat una planta molt moderna pro­pi­e­tat de l'indus­trial Xavier Pont ubi­cada a Sant Guim de Frei­xe­net (La Segarra). De fet, en el pro­jecte de Llet Nos­tra s'hi pre­veu la cre­ació de siner­gies amb el ter­ri­tori per con­tri­buir a la seva ver­te­bració. “Ens interessa tenir acti­vi­tat a tots els nuclis pro­duc­tius de llet del país i, lògica­ment, amb el pro­jecte de la Segarra ens sen­tim molt còmodes per col·locar la llet de les coo­pe­ra­ti­ves de Lleida impli­ca­des en el pro­jecte”, sen­ten­cia Xavier Tubert.

En la direcció de Llet Nos­tra, expli­quen que estan en con­tacte amb molta gent per ampliar les referències. “No ens volem lli­gar amb un sol indus­trial”. Es posa l'exem­ple de la planta ela­bo­ra­dora de llet de Vic, que fun­ci­ona molt bé, però que si més enda­vant es troba una opor­tu­ni­tat més bona, s'estu­di­a­ria.

“En el nos­tre pro­jecte no es pre­ve­uen fer grans edi­fi­cis o estruc­tu­res de dis­seny”, diu Tubert, sinó que “la nos­tra força és en la qua­li­tat de la llet que ela­bo­ren les 220 explo­ta­ci­ons que estan amb nosal­tres.”

Pre­ci­sa­ment, durant el 2012, hi ha un cen­te­nar de gran­ges del grup que pre­ve­uen dur a ter­mes diver­ses millo­res tècni­ques i de moder­nit­zació de les ins­tal·laci­ons. La xifra total d'inversió podria ron­dar els 3 mili­ons d'euros.

L'empresa ha ana­lit­zat bus­car una seu nova, un fet que s'ha des­car­tat perquè “cal mirar molt prim perquè tota la inversió que no és estric­ta­ment necessària pot anar en detri­ment del gran­ger, que és el nos­tre valor més pre­uat”, asse­gura el pre­si­dent de la firma cata­lana, que rei­tera que el pro­jecte es basa en el com­promís amb la rama­de­ria i amb Cata­lu­nya. Una altra cosa és que la seu ubi­cada a Bar­ce­lona millori aspec­tes deco­ra­tius o de con­fort.

El de la Llet Nos­tra és el pri­mer pro­jecte de llet enva­sada nas­cut, pen­sat i adreçat exclu­si­va­ment al mer­cat català. La llet es pro­du­eix a una planta d'Osona de 4.000 m² que dis­posa una plan­ti­lla de més de 40 tre­ba­lla­dors. Per això, el mer­cat natu­ral de l'empresa és Cata­lu­nya. Tot i així, també arriba a Andorra, Bale­ars i en alguns punts del País Valencià. Fonts de l'empresa asse­gu­ren que tot i que està bé tenir presència a fora de Cata­lu­nya, l'estratègia de l'empresa és ser forta al Prin­ci­pat, tant perquè els rama­ders de qui s'obté la llet són d'aquí, com pel trans­port, com per l'aspecte de l'eti­que­tatge, que és total­ment en català, etc. Del que sí que es queixa Xavier Tubert és del pro­tec­ci­o­nisme que hi ha a França. “Les cade­nes de dis­tri­bució d'aquell país estan molt tan­ca­des a nego­ciar amb empre­ses de llet de fora perquè allà tenen una llarga tra­dició amb els pro­duc­tors del seu país. Ho res­pecto, però això ens fa difícil com­pe­tir-hi”, diu.

L'empresa nascuda el 2003 va facturar 21,6 milions d'euros l'exercici passat. Ara l'objectiu és continuar augmentant la seva presència a més cadenes de distribució i en més punts de venda. El marge de creixement en la divisió de postres i iogurts és gran perquè ara només suposa l'1,85% del total. Hi ha molt camí per recórrer.
facturació
21,6 ME
núm. explotacions
220
cooperatives
6
Nous postres

Dues novetats a Alimentaria

L'empresa catalana va llançar abans de l'estiu una línia nova de iogurts i postres per complementar el ventall de productes lactis destinats al consum. En aquell moment es van posar al mercat 15 referències de postres i iogurts que, de manera progressiva, estan arribant a l'abast dels consumidors. Mentre es fa l'estudi de comportament dels primer mesos d'aquesta línia de fred, la setmana vinent es presentaran dues referències noves en el saló de l'Alimentaria que se celebra en el marc de la Fira de Barcelona. Concretament són dos flams, l'un és el “0%” en matèria grassa” i l'altre, el flam de cafè.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.