Fragrance Science dobla la producció i obre oficina a Egipte
L'empresa de perfumeria fina i industrial ha focalitzat el negoci als països del Pròxim Orient i enguany preveu arribar als 10 milions de facturació. En plena crisi, la companyia està sanejada i té zero palanquejament
Fragrance Science ha fet un treball de formiga des que el 2004 es va crear i en-guany, gràcies al fet que exporta gairebé tota la seva producció, tornarà a a créixer tal com ho ha fet en els últims set exercicis. L'empresa, especialitzada en perfumeria fina i industrial, ha centrat el negoci al Pròxim Orient, s'ha posicionat en aquest mercat i és líder del sector en molts dels països àrabs. Abans de l'estiu obrirà una oficina comercial a dues ciutats d'Egipte, que s'afegiran a les altres tres delegacions que la companyia té a la regió: Damasc (Síria), Mashhad (Iran) i Jeddah (Aràbia Saudita). La firma catalana, que exporta a 19 països, també té oficines comercials a Istanbul (Turquia), Jakarta (Indonèsia) i Miami (Estats Units).
Fragrance Science va començar a exportar el 2005 a Indonèsia. El fundador de la companyia, Antoni Cabal, venia del món de la perfumeria i coneixia bé aquest mercat del sud-est asiàtic. Més tard, a través d'una missió comercial amb la Cambra de Comerç de Terrassa, l'empresa es va obrir camí al Pròxim Orient i ja són referents en perfumeria industrial. “Fem els perfums dels detergents líders a països com l'Aràbia Saudita i l'Iran”, explica Cabal.
¿Com és que en un mercat tan competitiu com el de la perfumeria, dominat per grans multinacionals, una pime d'Olesa de Montserrat s'ha pogut posicionar en aquests mercats? Per Cabal, la clau del seu èxit empresarial és el tracte amb el client i el fet de fabricar un producte que coneixen amb profunditat. “Ens deixem la pell amb el seguiment, tracte i fidelització dels nostres clients”, explica el director general. La dedicació és tal que ell mateix ha estudiat la cultura dels països del Pròxim Orient i n'ha après els costums. “En aquests països hi ha un tema cultural i religiós que s'ha de tenir en compte. Volia entendre què fan i què pensen”, diu l'empresari, que hi afegeix que això els ha diferenciat de la competència i els ha apropat als clients.
PERFUMAR-SE.
A l'Estat espanyol, l'empresa només ven el 10% del que produeix i proveeix fragàncies per a diverses marques. Fragrance Science dóna feina a 26 persones a Catalunya -12 de les quals treballen al departament d'R+D+I- i 18 persones a l'estranger. L'any passat la companyia va facturar 8,5 milions d'euros –el 70% provinent de vendes en perfumeria industrial i un 30% de perfumeria fina– i enguany en vol facturar 10 milions. Per Antoni Cabal, en època de crisi és un orgull que l'empresa creixi any rere any i se sent un privilegiat de tenir la seu a 30 minuts de Barcelona. “Avui dia el tema logístic és bestial. Barcelona té un port que està molt ben organitzat i que ens ha facilitat molt la nostra activitat exportadora, ja que transportem la majoria de productes per mar i ens sis dies ens plantem a Egipte”, ressalta el director general.
Aromes animals, de fusta i resines
Cada país té la seva aroma particular i els gustos olfactius varien segons les diverses cultures. Per vendre als països del golf Pèrsic, l'empresa catalana Frangrance Science ha desenvolupat fragàncies adaptades als capritxos dels clients orientals. “Els perfums per a aquests països són molt potents, fins i tot per algú d'aquí podrien fer mala olor”, explica el director general i fundador de la firma, Antoni Cabal. “Són aromes afustades, resinades i més animals”, descriu aquest empresari amb una llarga trajectòria en el sector. La diferència en les diverses olors depenen de les matèries primeres que s'usen a l'hora de preparar els perfums i, per aquests mercats, l'empresa d'Olesa de Montserrat usa essències que aquí són poc habituals com el Mukhalat o l'Oud. Frangrance Science, referent en perfumeria industrial a molts països del Pròxim Orient, s'ha marcat d'objectiu d'introduir-s'hi també en la perfumeria fina.