Empreses

Giromax vol créixer el 15% el 2013 gràcies als mercats rus i asiàtic

organització. Els germans Gironès reestructuren el grup d'arts gràfiques, joguets i col·leccionables creant Gironès Industrial i Giromax Internacional

L'empresa ha passat d'exportar a deu països a més de setanta en només set mesos

Els germans Jordi i Josep Gironès han decidit reestructurar el conglomerat d'empreses relacionades amb el sector de les arts gràfiques i dels col·leccionables infantils amb la creació aquest 2013 de les companyies Giromax Internacional SAU i Gironès Industrial SA, amb l'objectiu d'“ordenar el seu funcionament i ser més competitius”, explica Josep Gironès.

Des que es van fer càrrec de l'empresa familiar Gráficas Gironès (1953) a Barberà del Vallès, els dos germans van apostar per diversificar el negoci amb la compra d'Ensobrados Martorell i la creació de DBolsas, companyia dedicada al packaging i la comercialització de bosses per a grans botigues i altres empreses.

Aquest afany de créixer i de superació fruit de l'adquisició de negocis també es va traduir fa una dècada en la posada en funcionament de l'empresa E-max, fins a aquest any dependent d'Ensobrados Martorell, que l'any 1994 va treure la seva primera col·lecció de cromos, de l'equip de futbol del Deportivo de la Corunya, i es va anar dedicant a l'edició primer de cromos, i després de tags, trading cards fins arribar a superar la trentena de productes relacionats amb el sector infantil.

El creixement en l'adquisició de llicències de marques com Disney, Inazuma Eleven. Los Protegidos, The Dog, o Trash Pack, entre altres, va tenir el punt culminant a mitjan 2012 en aconseguir comercialitzar en exclusiva al mercat internacional cromos, craps i trading cards del popular videojoc Angry Birds, gràcies a l'acord a què van arribar amb l'empresa creadora de Finlàndia, Rovio Mobile. El creixement des d'aleshores ha estat meteòric i l'empresa ha passat de tenir presència a 10 països europeu a exportar a uns 70 d'arreu del món, els últims, l'Índia i Sud-àfrica. Actualment les exportacions representen el 75% de les vendes.

I com que les perspectives per al 2013 són de seguir creixent un 15% la facturació gràcies a la compra de llicències internacionals, la creació de nous productes i l'ampliació de la quota de mercat i de target amb l'entrada al mercat rus i l'asiàtic, el grup va decidir desvincular E-max de la part industrial del grup per crear una nova empresa que es dediqui exclusivament a la part editorial de creació de productes, adquisició de llicències i comercialització en el sector dels col·leccionables i dels joguets. D'aquesta manera neix Giromax, amb les perspectives de “diferenciar-se de la competència de grans multinacionals” com podria ser Panini, oferint “innovació des d'una empresa familiar. Com a principal novetat per al 2013 aporta una joguina pròpia, els Clay Buddies o ninos de plastilina, associats a les llicències amb les quals han arribat a acords i que inclouen, a banda de les anomenades anteriorment, els Moshi Monsters, la Peppa Pig o Doramon, explica la nova directora general, Anna Sanfeliu. S'ha aprofitat la reestructuració per fer un canvi de nom perquè com a E-max “hi havia altres empreses funcionant a l'estranger” i també estrenaran web (www.giromaxint.com).

Agents Comercials.

L'empresa vol “créixer tant com se'ns permeti aprofitant que el nostre producte està agradant”, però Gironès comenta que la base del creixement és amb agents comercials i socis i no preveuen crear delegacions ni altres seus perquè els és més còmode i més àgil en un sector molt canviant. “Si poséssim infraestructures a cada país el creixement seria molt més lent”, comenten Sanfeliu i Gironès. Sí que van invertir a l'octubre per tenir una sala de mostres a Hong-Kong on van presentar el catàleg del 2013 i el pròxim mes de febrer volen repetir experiència a la fira del joguet més important d'Europa, que es fa a Nuremberg.

Giromax tancarà el 2012 amb 9 milions de facturació 2011 i la previsió pel 2013 és arribar a facturar un mínim de 12,5 milions, tot i que és un sector molt variable i si un producte té èxit els guanys es poden multiplicar per cinc o per deu. L'any 2011 tot el grup empresarial va tancar amb un increment de vendes d'un 20% respecte al 2010 i una facturació de 20 milions.

Tots els beneficis de les empreses es deixen en reserva o es reinverteix en producte i maquinària a la seu de 10.000 m² que tenen al polígon Santiga de Barberà del Vallès, que compta amb un magatzem de 3.500 m² i una plantilla global d'uns 128 treballadors, dels quals uns 28 corresponen a Giromax. En els darrers temps han hagut de fer una inversió important per la compra de negocis i per ajuntar les empreses.

Una de les premisses que segueix l'empresa és créixer amb producte fabricat a l'Estat i no a la Xina, ja que els permet comprar en quantitats més petites i anar augmentant si hi ha demanda. Als països europeus serveixen comandes en quatre o cinc dies i poden competir d'aquesta manera en rapidesa i capacitat de reacció. Gironès admet que a vegades això els obliga a comprar als proveïdors més cars, però creu que el servei que ofereixen “també té un valor” que agraeixen els clients. La producció pròpia representa el 90% de la seva distribució mundial.

L'empresa Gráficas Gironès és l'embrió del que ha acabat sent una empresa que, sense deixar les arrels familiars, ha trobat en el mercat dels col·leccionables infantils –cromos, trading cards, tazos o Clay Buddies— la seva particular mina d'or, havent de competir amb enginy i flexibilitat amb les grans multinacionals.
Facturació
9 M€
Treballadors
28
Any de fundació
1990
Producció Pròpia

Inici i final de producte

La reestructuració per unir tota la part industrial (arts gràfiques, ensobrats i packaging) del grup sota el paraigua de Gironès Industrial SA vol incidir en la millora de la qualitat, el control de la producció i l'ajustament de preus. Gironès explica que els ha permès posicionar-se a nivell europeu com una de les empreses més fortes que pot donar el producte acabat totalment, és a dir que poden imprimir, barrejar cromos i ensobrar en totes les qualitats, i fer-ho sense sortir del mateix edifici. Els clients tindran la tranquil·litat i garantia que el producte no dóna voltes per altres magatzems, afegeix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Giromax vol créixer el 15% el 2013 gràcies als mercats rus i asiàtic

Publicat a