Empreses

El portal líder de vaixells d'ocasió

Topbarcos.com, amb 13.000 embarcacions de segona mà, inicia la internacionalització

Ens vam adonar que aquí teníem una alternativa real de negoci

A inter­net es pot tro­bar i com­prar de tot i també vai­xells. Al cap de poc temps d'obrir el por­tal, Top bar­cos.com ja tenia més de 30.000 visi­tes al mes. Així és com els seus impul­sors, Daniel Girona i Car­les Güell, van deci­dir con­ver­tir-lo en un pro­jecte de futur. “Altres pro­jec­tes a inter­net no ens havien fun­ci­o­nat, però ens vam ado­nar que aquí teníem una alter­na­tiva real de negoci i vam apos­tar-hi fort”, explica Güell. Sense inver­sors i auto­fi­nançant-se es van pro­po­sar tirar enda­vant tot i la forta com­petència de les mul­ti­na­ci­o­nals que domi­nen el sec­tor de la nàutica.

Els dar­rers anys amb dedi­cació i rein­ver­tint tots els bene­fi­cis en el pro­jecte el por­tal s'ha con­ver­tit en líder a àmbit esta­tal, amb una oferta de 13.000 vai­xells d'ocasió. En l'actu­a­li­tat publi­quen més de 3,5 mili­ons de pàgines i tenen més de 300.000 visi­tants men­su­als. La clau de tot ple­gat és actu­a­lit­zar i no dei­xar d'ampliar els con­tin­guts perquè els afi­ci­o­nats a la nàutica o la pesca recre­a­tiva tro­bin el que bus­quen. L'oferta no només és de vai­xells de segona mà, també se'n poden llo­gar o com­prar de nous de trinca amb un estoc de 500 embar­ca­ci­ons. El negoci del pro­jecte està en la publi­ci­tat que cobren a les empre­ses nàuti­ques per anun­ciar-se. Per això, l'objec­tiu és man­te­nir-se com a refe­rent i que l'anun­ci­ant obtin­gui resul­tats per con­ti­nuar fent la inversió al por­tal. “No dei­xem d'actu­a­lit­zar els con­tin­guts que són pro­pis per asse­gu­rar-nos que es dóna infor­mació útil sense copiar d'altres llocs”, afe­geix Girona. Des del por­tal es pot con­sul­tar la infor­mació i els ser­veis dels ports que hi ha a Europa. Això inclou detalls sobre 2.000 punts d'amar­ra­ment, amb la dis­po­ni­bi­li­tat de llo­guer o com­pra, o acce­dir a un direc­tori d'empre­ses.

iots més barats.

La situ­ació econòmica actual ha incre­men­tat els estocs de vai­xells de segona mà, ja que per a molts és difícil man­te­nir-los. L'àmplia oferta ha fet bai­xar els preus de les embar­ca­ci­ons que es reve­nen. No passa el mateix amb els vai­xells nous i de luxe, que es man­te­nen de preu.

L'any 2011 va ser clau per a l'empresa, que des dels ini­cis es va ins­tal·lar molt a prop del Tec­no­cam­pus de Mataró, a pri­mera línia de mar. Van rebre una oferta impor­tant d'un grup mul­ti­na­ci­o­nal del Regne Unit interes­sat a com­prar el por­tal per explo­tar-lo comer­ci­al­ment. “Ens vam ado­nar que no podíem créixer de la mateixa manera, o ens veníem o creixíem nosal­tres encara que fos de mica en mica.” Els dos socis van optar per la segona opció amb el repte d'inter­na­ci­o­na­lit­zar ells matei­xos l'empresa. Així, amb la marca Top­bo­ats.com ja han sor­tit a ven­dre's a dife­rents països com ara França, Itàlia, el Regne Unit, Por­tu­gal, Ale­ma­nya, Suècia i els Països Bai­xos. Alguns són mer­cats madurs amb molta tra­dició nàutica. “Tre­ba­llar amb els ale­manys ens interessa perquè són els únics que llo­guen fora de tem­po­rada d'estiu”, expli­quen. El 2012, la fac­tu­ració i la ren­di­bi­li­tat del por­tal s'ha mul­ti­pli­cat. La xifra de ven­des ha pas­sat dels 450.000 euros als 800.000 amb què van tan­car l'exer­cici.

Els plans de futur per als pro­pers anys són con­so­li­dar el procés d'inter­na­ci­o­na­lit­zació. “Volem anar a poc a poc i que, a cada país que entrem, quan es pensi en nàutica ens vin­guin a bus­car.” L'empresa està a punt de tan­car un acord a Itàlia amb un col·labo­ra­dor que ges­ti­ona un estoc de 7.000 vai­xells. En una segona fase, el por­tal té pre­vist entrar al mer­cat de la Xina, Rússia i els països àrabs. El repte final seria poder entrar al mer­cat ame­ricà, el més com­plex per la gran oferta i com­petència que hi ha. “Allà tenir un vai­xell no es con­si­dera tan eli­tista com aquí, està més inte­grat a la seva cul­tura.” La inter­na­ci­o­na­lit­zació implica anar a con­tac­tar amb les empre­ses del ter­ri­tori per bus­car anun­ci­ants i actu­a­lit­zar sobre el ter­ri­tori els con­tin­guts i tra­duir-los.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El portal líder de vaixells d'ocasió

Publicat a