Roba per a nens ètica i ecològica
David Buenavida, de Celrà, obre una botiga el línia de marques estatals i internacionals
Roba ètica, sostenible i orgànica per a nens i nenes de pocs mesos fins als 10 anys. Això és el que ofereix Biobuu, una botiga online que va entrar en funcionament el passat 21 de gener i que treballa amb marques britàniques com Frugi o Boys&Girls, daneses com Serendipity o també fabricants que aposten pel tèxtil ecològic com els espanyols B by White, Antón Pirulero o la catalana Fox Fibre.
La idea de Biobuu és de David Buenavida, membre d'un grup de consum ecològic de Celrà que, en el seu dia a dia, va detectar la dificultat de trobar aquest tipus de productes adreçats als nens i nenes. Va ser quan es va quedar a l'atur que, finalment, va decidir apostar-hi en veure que era un model de negoci implantat a Europa i en auge a l'Estat espanyol.
Biobuu ofereix, de moment, fins a 170 articles diferents de roba d'un total de 7 marques. Es tracta de roba de vestir o altres complements, com per exemple els bolquers de l'empresa basca Maripuri Tijeritas, o roba de llitet, entre d'altres. Tot i això, les perspectives de Buenavida són reunir més fabricants locals dins una plataforma de manera que es pugui donar més visibilitat a totes les marques.
“No és que la roba orgànica sigui cara, sinó que el barat és l'explotació que suposa fer servir l'altre tipus de roba”, afirma Buenavida quan rebat una de les principals crítiques que es fa a aquest tipus de producte generalment. Així, parla de l'explotació de la mà d'obra i del medi ambient: “El cotó convencional representa el 3% de l'agricultura mundial, però fa servir el 25% dels tòxics mundials per fer créixer el cotó. Això aporta elements químics sobre el cotó”, explica Buenavida.
La roba que distribueix Biobuu és orgànica, per tant, no ha estat tractada amb productes químics ni fertilitzants de cap mena, i també és de comerç just. “El cotó és més suau i la roba més duradora. De fet, es tracta de tenir menys per tenir més”, reflexiona el creador de Biobuu. Aquesta és la filosofia, “que la gent entengui així el consum i que busqui ètica en les seves compres”.
Segons s'explica en la mateixa web de la botiga online, des de Biobuu s'imagina “un món millor, on la gent sigui conscient que els recursos no són infinits i que cada gest compta, on es respecti la natura com a un mateix i on se sigui conscient que la millor herència per als nostres fills és educar-los en el respecte al medi ambient”. De fet, afegeix Buenavida, el seu gran repte de futur és intentar canviar els hàbits de consum de roba entre els pares.
David Buenavida preveu un creixement sostingut de Biobuu amb el nombre de marques que comercialitzaran i que “sempre hauran de complir al cent per cent els criteris d' ètica i sostenibilitat”. Un exemple més d'aquesta filosofia, és el fet que el trasllat de la roba triada des del fabricant fins al seu lloc de destí (consumidor o distribuïdor) es fa sempre a través de carretera. “Les marques tenen el seu propi codi ètic i no l'enviarien per avió, que contamina molt més”, afegeix Buenavida.
En aquest sentit i pel que fa a les comandes, de moment existeixen dos tipus de tarifes: un màxim de tres dies perquè arribi el producte comprat –amb un cost de 4,80 euros- o amb un màxim de 24 hores -que té un cost de 6 euros. De fet, les marques de fora l'Estat envien directament el producte comprat al client. Des de l'entrada en funcionament de la nova botiga online, a finals de gener, la majoria dels clients són de Catalunya i de la resta de l'Estat espanyol.
A banda de la botiga en línia, David Buenavida porta el seu material cada segon dissabte de mes al mercat ecològic de Sant Martí Vell i estudia traslladar-se a algun mercat més durant la temporada d'estiu.