Vestit a mida per portar el que calgui
L'empresa Plásticos Rovi fa més de 30 anys que fabrica bosses i el ‘packaging' per a grans empreses multinacionals o petits comerços
Les bosses poden servir per a moltes més coses que transportar i carregar. Amb aquesta filosofia l'empresa Plásticos Rovi fa més de trenta anys que dissenya a mida bosses i embolcalls per a tot tipus de públic i empreses. Per molts d'aquests clients les bosses també poden servir com a reclam publicitari i per difondre la imatge de marca, fàcilment visible per allà on es passegi. La directora de l'empresa, Nuri Luis, té clar que gràcies a aquest “vestit a mida” s'han pogut adaptar als nous temps i endinsar-se en el suport publicitari.
El negoci, que en els seus orígens es dedicava sobretot a fabricar bosses de plàstic per a les empreses del sector tèxtil, troba amb els anys una alternativa en el món de la publicitat. “Deixem de ser fabricants d'envàs industrial per ser cada cop més un suport publicitari.” Aquesta nova orientació, a finals dels anys 90, coincideix amb la incorporació a l'empresa de la segona generació familiar, que encapçala Nuri Luis. “Les empreses tèxtils marxaven a fora a fabricar i d'allà arribava tot fet i embossat. Ens havíem d'espavilar perquè ens estàvem quedant sense clients. Van ser uns anys molt complicats, però ens en vam sortir”, apunta. A la nau industrial de Cabrera de Mar es transformen les bobines de plàstic en tot tipus de bosses. Plásticos Rovi té la seva pròpia divisió de caixes en col·laboració amb l'empresa Faicom, ubicada a Pineda de Mar, i la firma Capsa de Canet; dues empreses lligades històricament a Rovi.“El client demana un conjunt de packaging per donar la mateixa imatge a tot el seu producte i l'aconsellem en els materials, disseny i noves tendències”, explica Luis. Més enllà del plàstic i el paper, també fabriquen bosses i sobres de roba, teixit no teixit, ràfia o materials naturals com cotó i jute.
Una part d'aquests materials arriben de la Xina, on l'empresa garanteix que es compleixen les condicions laborals i la qualitat del producte dels seus proveïdors. “S'ha d'explicar que no totes les bosses de tela tenen la mateixa resistència i això tindrà a veure amb el preu final.” La competència del mercat asiàtic ha obligat a innovar i oferir una atenció personalitzada per diferenciar-se. Luis destaca el compromís en el servei i no amaga que han hagut d'ajustar preus per la crisi actual.
bosses d'un sol ús
La importància que moltes empreses donen a la imatge ha permès continuar creant nous productes. “Moltes d'aquestes grans empreses acostumen a anar a les fires i han de vendre bé la seva imatge.” Luis posa com a anècdota l'assessorament que va fer al propietari d'un càmping per poder vendre el seu producte, encara que només fos amb fotografies, i lluir-lo en una bossa per portar-ho a les fires de turisme. Entre els més de 800 clients l'empresa distingeix entre multinacionals i també petits comerciants repartits a Catalunya i Madrid.
Un dels reptes de l'empresa és obrir-se al mercat exterior. El 2012 van fer el primer pas per posar els peus a França i l'objectiu seria contactar amb una central de compres al país veí. És per això que des de fa temps participen en la formació sobre estratègies d'exportació a través de la Cambra de Comerç. L'objectiu pels propers anys seria facturar un 25% a l'estranger.
clients
800
Treballadors
10
Any de fundació
1978