Empreses

Benito Urban preveu doblar les seves vendes a Llatinoamèrica

L'empresa d'equipament urbà, que exporta el 50% dels seus productes, ven a uns 50 països.

L'empresa produeix entre 5.000 i 6.000 referències i té unes 500 patents

L'any 2013 ha de ser el que per­meti a l'empresa d'equi­pa­ment urbà Benito Urban reco­llir els fruits. Després d'anys de picar pedra a Lla­ti­noamèrica per obrir-hi mer­cat, aquesta com­pa­nyia man­lle­uenca ara espera créixer-hi sig­ni­fi­ca­ti­va­ment i arri­bar a doblar-hi les seves ven­des. “Colòmbia, Perú, Mèxic, Argen­tina, Bra­sil i Xile són països que comen­cen a anar millor”, comenta Xavier Salle­ras, direc­tor cor­po­ra­tiu de Benito Urban. “En aquests mer­cats el nos­tre pro­ducte encaixa bé des del punt de vista de la relació qua­li­tat-preu i tenim a favor ser un fabri­cant de qua­li­tat i dis­seny euro­peu”, afe­geix Salle­ras.

Al con­ti­nent euro­peu, Benito Urban aquest 2013 pre­veu créixer per sobre del 10% en països de l'Europa de l'est i d'Escan­dinàvia, així com també incre­men­tar ven­des a l'Ori­ent Mitjà, on l'empresa té mer­cat a Aràbia Sau­dita i als Emi­rats Àrabs Units (va ins­tal·lar el mobi­li­ari urbà del cir­cuit d'F1 de Yas Island, a Abu Dhabi), “països on hem fet molta feina prèvia per donar-nos a conèixer i on és molt impor­tant encer­tar el soci local”, explica el direc­tor cor­po­ra­tiu. En aquest moment, Benito Urban, que dis­se­nya, fabrica i ven a una cin­quan­tena de països, exporta el 50% de la seva pro­ducció. L'Estat francès és, amb diferència, el pri­mer país estran­ger més impor­tant per a la com­pa­nyia (hi té filial comer­cial des del 2006) i el segon en ven­des del grup. Mar­roc, Roma­nia, Por­tu­gal i Itàlia són altres mer­cats impor­tants per a Benito Urban, que cada vegada està fent ven­des “més sig­ni­fi­ca­ti­ves” a països de l'Europa cen­tral com Ale­ma­nya i Holanda, “mer­cats madurs, molt exi­gents en qua­li­tat”, comenta Salle­ras. L'estruc­tura comer­cial de Benito Urban a l'estran­ger es basa en una xarxa de dis­tribuïdors i agents.

Aquest any, les pre­vi­si­ons per a l'Estat espa­nyol són esta­bi­lit­zar el mer­cat i, en la mesura del pos­si­ble, començar a recu­pe­rar volum de pro­ducció. Benito Urban, que és l'única empresa de l'Estat espa­nyol que fabrica les qua­tre gam­mes d'equi­pa­ment urbà (mobi­li­ari, il·lumi­nació, tapes i rei­xes, i parcs infan­tils) recent­ment ha gua­nyat el con­curs públic de la Dipu­tació de Bar­ce­lona de mobi­li­ari urbà. Això els per­metrà ser­vir a l'ens públic una comanda de bancs pres­su­pos­tada en 700.000 euros. Tot i que l'equi­pa­ment urbà sem­pre neces­sita una certa repo­sició, en aquesta empresa han notat com el seu des­ti­na­tari final, el sec­tor públic, reduïa con­si­de­ra­ble­ment la demanda, la qual cosa ha con­tribuït a accen­tuar la com­petència de preus.

CANVI D'UBI­CACIÓ.

A finals d'aquest mes o prin­ci­pis d'abril les ofi­ci­nes de Benito Urban de Man­lleu es tras­lla­da­ran a les ins­tal·laci­ons d'uns 125.000 m² que l'empresa té en règim de llo­guer a Sant Bar­to­meu del Grau. “Les raons –apunta el direc­tor cor­po­ra­tiu– són dues: eficiència i estalvi de cos­tos.” A Man­lleu, on també estan de llo­guer, hi dei­xa­ran la seu social, la sala d'expo­si­ci­ons i un parell de pro­ces­sos pro­duc­tius de pin­tura.

Benito Urban, que el 2011 va fac­tu­rar uns 60 mili­ons d'euros, en aquest moment pro­du­eix entre 5.000 i 6.000 referències i té al vol­tant d'unes 500 patents. El mobi­li­ari urbà i les tapes i rei­xes, les gam­mes de pro­ducte històriques, són les que tenen un major pes en la seva pro­ducció. Una pro­ducció que es fa, sobre­tot, a l'Estat espa­nyol (espe­ci­al­ment a Cata­lu­nya), a Europa i a la Xina i l'Índia, entre altres països. El grup té 130 tre­ba­lla­dors, dels quals una quin­zena es dedi­quen a desen­vo­lu­pa­ment de pro­ducte i a R+D+I.

Facturació
60 M€
Treballadors
130
Any de fundació
2011

En mans del grup GBL

L'accionista majoritari de Benito Urban és, des del 2011, Ergon Capital Partners, una empresa de capital risc que pertany a un dels principals grups inversors europeus –Groupe Bruxelles Lambert (GBL)–, mentre la família Carandell es manté com a accionista minoritari. “Estar sota el paraigua d'un grup inversor important ens aporta tranquil·litat financera i una major projecció internacional”, comenta Salleras.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Benito Urban preveu doblar les seves vendes a Llatinoamèrica

Publicat a