Empreses

‘Lipdubs' per motivar els treballadors

Una empresa de Vallirana organitza balls col·lectius en l'àmbit empresarial

Amb els ‘lipdubs' s'aconsegueix un clima d'igualtat i bon ambient

Quan els lipdubs, aquells videoclips en què una multitud canta una cançó en playback i que es roden en un plànol seqüència, es van posar de moda fa un parell d'anys, Vanessa Pérez ràpidament hi va veure les possibilitats empresarials. “Es veien lipdubs molt casolans, en què les càmeres tremolaven, i amb un operari de càmera amic vam parlar de professionalitzar la realització dels videoclips”, explica aquesta jove de Vallirana. Així va néixer, el 2010, Lipdub Pro, una empresa que grava i edita aquestes coreografies grupals. El primer client va ser un institut d'ensenyament secundari de Santa Coloma de Gramenet, atret per la difusió que Pérez va fer del servei a través del seu web –www.lipdub.mobi–. Els responsables del centre volien muntar un lipdub amb els cinc-cents alumnes com a activitat de fi de curs. “Va ser un èxit”, assegura aquesta emprenedora, que hi afegeix: “La clau és que entre els alumnes vam detectar motivació i orgull de pertinença pel treball en equip.” L'institut es va encarregar dels preparatius artístics, mentre que l'empresa es va ocupar de les qüestions tècniques. Un cop trencat el gel amb aquesta primera experiència, Lipdub Pro va fer alguns muntatges més a instituts de secundària, a més d'un hotel que volia promocionar les seves instal·lacions amb un recorregut fet pels treballadors.

El punt d'inflexió va arribar quan una empresa d'organització d'esdeveniments es va interessar per la seva proposta i els va citar per a una convenció d'una empresa de treball temporal a Marbella. Els empleats d'aquesta empresa estaven allotjats en un hotel durant un cap de setmana i ells es van encarregar del muntatge artístic perquè era part del treball en equip que volia promoure la direcció. “Nosaltres vam gravar i editar, i al sopar de gala vam poder mostrar el videoclip als vuitanta empleats. Va ser un treball de pressió, però aquí va sorgir la idea de fer lipdubs exprés, que es fan de dia i es mostren al sopar”, explica Pérez. Aquesta idea ha agradat a empreses grans, com ara Ubesol –fabricant dels productes Deliplús–, Ricoh, Pfizer, Kraft i Ben Net, entre altres, a més d'establiments hotelers com ara Golden Taurus, Aquahotel i el càmping El Delfín Verde.

Els treballadors es troben per sorpresa, a la convenció, que han de gravar un lipdub. Segons el projecte i el nombre d'empleats de l'empresa, Pérez recorre a col·laboradors externs per organitzar el muntatge. La coreografia és a càrrec dels mateixos treballadors, si així ho proposa l'empresa com a part de la motivació del grup, o la pot muntar Lipdub Pro. Hi sol treballar un equip de quatre o cinc animadors, un director artístic, un càmera i un tècnic de so. “La gent sol estar ben predisposada encara que siguin les nou del matí, i tothom balla”, diu l'administradora de l'empresa. Les escenes es graven per separat en diversos grups, i després es fa el muntatge, normalment de tres minuts. Les peces musicals solen ser cançons divertides, d'artistes com ara Macaco, Kate Perry, Abba i Queen. “El resultat final acostuma a ser molt bo”, diu Pérez, que destaca el que els treballadors valoren: “Aquell dia són tots iguals, perquè quan jo dono ordres no sé si tinc al davant un empleat o un director general.” I els directius estan contents per la motivació que aconsegueixen dels treballadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.