Emprenedors

Creadora de fires singulars

Evident organitza des de Badalona esdeveniments temàtics

La crisi ens ha fet reinventar i buscar noves propostes per tirar endavant

L'experiència adqui­rida en empre­ses dedi­ca­des a l'orga­nit­zació d'esde­ve­ni­ments va ser­vir a Anna Ven­tura per fer un salt enda­vant i mun­tar el seu propi negoci. En aquell moment, Ven­tura afron­tava per pri­mer cop la mater­ni­tat. La neces­si­tat de man­te­nir la seva car­rera pro­fes­si­o­nal i la volun­tat de com­pa­gi­nar-la amb la cura de la seva filla la van por­tar a esta­blir-se a Bada­lona, la ciu­tat on viu. Així va néixer Evi­dent, una empresa dedi­cada a l'orga­nit­zació de tota mena d'esde­ve­ni­ments. Un crèdit ICO li va per­me­tre posar les bases del negoci, que es va crear amb dues bran­ques sepa­ra­des: la d'orga­nit­zació d'esde­ve­ni­ments públics i adreçats a empre­ses i l'ori­en­tada cap a les cele­bra­ci­ons pri­va­des.

Al cap de poc temps, Evi­dent ate­nia els pri­mers cli­ents. Empre­ses i asso­ci­a­ci­ons de comer­ci­ants van començar a con­fiar en Evi­dent men­tre que el negoci des­ti­nat a par­ti­cu­lars tenia una arren­cada molt més lenta. Segons Ven­tura, es coneix poc la tasca dels orga­nit­za­dors d'esde­ve­ni­ment com ara casa­ments i comu­ni­ons i “encara són molt pocs els que con­trac­ten una empresa pri­vada per orga­nit­zar fes­tes fami­li­ars”.

Els pri­mers anys es van cen­trar en con­ven­ci­ons per a empre­ses pri­va­des i cam­pa­nyes d'imatge i de dina­mit­zació de cen­tres comer­ci­als, que els van por­tar a orga­nit­zar esde­ve­ni­ments arreu de Cata­lu­nya i també a Madrid. Les seves cam­pa­nyes van arri­bar a asso­ci­a­ci­ons de boti­guers de Sant Cugat, Bada­lona, l'Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat, Argen­tona, Vilas­sar de Mar, el Mas­nou i Ale­lla, entre d'altres. Des d'Evi­dent s'ocu­pa­ven des de les tas­ques de comu­ni­cació i car­tells fins a ofe­rir acti­vi­tats d'ani­mació, tallers i tota mena de pro­pos­tes ori­gi­nals per dina­mit­zar cam­pa­nyes de Nadal i dates asse­nya­la­des.

La arri­bada de la crisi va pro­vo­car que alguns dels seus millors cli­ents, les asso­ci­a­ci­ons de boti­guers, tin­gues­sin una reta­llada dràstica en les sub­ven­ci­ons que rebien. La reducció dels pres­su­pos­tos dedi­cats a la dina­mit­zació va fer que l'acti­vi­tat d'Evi­dent se'n res­sentís, perquè enti­tats i empre­ses van haver de reta­llar les cam­pa­nyes de dina­mit­zació i, en alguns caos, les van dei­xar de fer.

Per això, va arri­bar el moment de “rein­ven­tar-se”, en parau­les d'Anna Ven­tura, que explica que l'empresa va cen­trar els seus esforços en l'orga­nit­zació de fires temàtiques i va poten­ciar aquest mer­cat. L'empre­ne­dora explica que va començar estu­di­ant el sec­tor “per veure què hi podíem apor­tar i bus­car nove­tats”. L'objec­tiu era con­ver­tir fires temàtiques en grans esde­ve­ni­ments.

Les fires són una via per dina­mit­zar espais i també fun­ci­o­nen de pol d'atracció cap al comerç local. A hores d'ara hi ha pocs ajun­ta­ments que dis­po­sin d'un depar­ta­ment específic per fer-se'n càrrec de l'orga­nit­zació. En el cas d'Evi­dent, és una empresa pri­vada que assu­meix els ris­cos de mun­tar una fira i es fa càrrec de les des­pe­ses que genera. Anna Ven­tura va deci­dir fer les pri­me­res pro­ves a Bada­lona i va ela­bo­rar un calen­dari amb dife­rents pro­pos­tes. D'aques­tes, algu­nes han reei­xit i d'altres no han acon­se­guit atraure prou interès per man­te­nir-se. Ven­tura asse­gura que quan es munta una fira “la pri­mera edició mai és ren­di­ble, la segona poques vega­des i l'èxit es comença a veure a par­tir de la ter­cera edició, però, tot i això, cal tre­ba­llar molt i sumar impli­ca­ci­ons per man­te­nir-se”.

Un dels esde­ve­ni­ments ense­nya d'Evi­dent és la Fira Moder­nista de Bada­lona, que aquest any arriba a la quarta edició i que ha anat crei­xent i sumant acti­vi­tats des del prin­cipi. La clau de l'èxit és, segons Anna Ven­tura, “tenir idees noves i posar-les a la pràctica”. Cal anar refor­mu­lant algu­nes pro­pos­tes com ara la Fira d'Arts Tèxtils, que aquest any arriba a la ter­cera edició, incor­pora la pas­tis­se­ria cre­a­tiva i passa a ano­me­nar-se Fil, Paper i Sucre. Inno­var per sobre­viure.

Alimentació, salut i consum responsable

La fira Badaterra és un dels esdeveniments creats per Evident que ha aconseguit fer-se un lloc i que afronta la segona edició aquest cap de setmana. La idea de la fira és abordar l'ecologia des de diferents vessants i sumar expositors i activitats complementàries. La bona alimentació, la salut i el consum responsable són els eixos de la fira que s'instal·la a la plaça de Pompeu Fabra de Badalona. Entre les novetats d'aquest any destaca un mercat d'intercanvi de roba usada, la participació del col·lectiu de reciclat artístic Drap Art i la presència de la gastronomia local amb la participació d'una quinzena de restaurants de la ciutat que oferiran un vermut artesà i un aperitiu de la terra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.