Emprenedors

Invitacions a bon preu i sostenibles

L'emprenedora Pilar Cortada crea el lloc web Invitaenunclic.com, que ofereix l'enviament i gestió d'invitacions en línia a baix cost

El secret és que és un servei sostenible, econòmic, eficient i immediat

Mai haurà estat tan fàcil, tan econòmic i tan cool con­vi­dar algú a sopar. O a un casa­ment. O a un bateig. O a allò que es vul­gui sigui quina sigui l'ocasió. L'empre­ne­dora Pilar Cor­tada ha posat en marxa aquest mes de desem­bre pas­sat el lloc web Invi­ta­e­nun­clic.com, que per­met dis­se­nyar, encar­re­gar, enviar i ges­ti­o­nar invi­ta­ci­ons per a qual­se­vol tipus d'esde­ve­ni­ment a través de la xarxa, amb l'estalvi de paper i cos­tos d'envi­a­ment que repre­senta la bus­ti­ada tra­di­ci­o­nal i amb millo­res afe­gi­des, com ara la gestió de les con­fir­ma­ci­ons.

“En la meva ante­rior ocu­pació estava acos­tu­mada a fer moltíssi­mes invi­ta­ci­ons i el cost era enorme, així que vaig pen­sar en un sis­tema que com­portés un estalvi impor­tant i millo­res en la gestió”, explica Cor­tada, bar­ce­lo­nina de 48 anys. En acce­dir al lloc web Invi­ta­e­nun­clic.com (està dis­po­ni­ble en català, cas­tellà i anglès), l'usu­ari pot triar des del dis­seny de la seva invi­tació d'entre dese­nes de models dife­rents, fins a la qua­li­tat i el paper dels envi­a­ments, que són exclu­si­va­ment vir­tu­als, o el lacre amb què se sege­lla la mis­siva que s'enviarà per inter­net. A banda, pot modi­fi­car aquests dis­senys (s'hi poden can­viar els tipus de lle­tres, incloure imat­ges o foto­gra­fies, posar-hi un logo­tip...) o bé pen­jar un de propi, o bé dema­nar que li'n per­so­na­lit­zin un, veure el resul­tat previ i incloure el llis­tat de per­so­nes, empre­ses o ins­ti­tu­ci­ons a què vol rea­lit­zar l'envi­a­ment, enviar i conèixer qui l'ha rebut, qui l'ha obert i qui ha accep­tat la invi­tació. Els preus, a més, són molt com­pe­ti­tius i oscil·len entre els 0,20 euros que val una invi­tació envi­ant-ne fins a 50 i els 0,08 euros la uni­tat per més de 500. A més, a les empre­ses se'ls ofe­reix unes tari­fes pla­nes men­su­als que, arri­bant a les 5.000 invi­ta­ci­ons, sur­ten a 0,055 euros la uni­tat.

El que no es plan­teja, com algun cli­ent ja li ha dema­nat, és alter­nar els envi­a­ments per la web amb el cor­reu postal. “El secret de l'èxit és que és un ser­vei sos­te­ni­ble, econòmic, efi­ci­ent i imme­diat. Si haguéssim de fer-ho en paper tor­naríem a les inco­mo­di­tats que ens van fer can­viar”, explica.

D'entre les cate­go­ries en què el lloc web ofe­reix dis­senys pre­es­ta­blerts des­ta­quen les clàssi­ques de casa­ment, nai­xe­ment, bateig o comunió, ani­ver­sari, comi­ats de sol­ter, feli­ci­ta­ci­ons de Nadal o con­vits a sopars, però també n'hi ha d'agraïment, canvi de domi­cili o reserva de dates. “Aquí no estem tan acos­tu­mats a con­vi­dar per a diver­ses oca­si­ons, sem­pre es fan les invi­ta­ci­ons típiques, però en altres mer­cats, com l'ame­ricà, estan més acos­tu­mats a con­vi­dar algú a visi­tar-lo a casa, a una bar­ba­coa o a una festa de Halloween o coses per l'estil”, explica Cor­tada.

De fet, l'empresària és del parer que gran part dels cli­ents que tindrà el web al con­junt de l'Estat espa­nyol seran empre­ses, ins­ti­tu­ci­ons o enti­tats que acos­tu­men a fer molts actes, con­gres­sos i fires o a con­vi­dar grans quan­ti­tats de gent. En altres mer­cats, com el sud-ame­ricà, el negoci se l'empor­tarà el cli­ent par­ti­cu­lar.

Així, la pàgina web ja està dis­po­ni­ble en els tres idi­o­mes per al cli­ent par­ti­cu­lar, i en el ter­mini d'un mes se n'obrirà una de cor­po­ra­tiva, més adreçada a empre­ses, en què els dis­senys s'ajus­ta­ran més a les seves neces­si­tats. En el pri­mer mes de vida, la com­pa­nyia ha rea­lit­zat ja unes 6.000 invi­ta­ci­ons i ha tin­gut més d'un cen­te­nar d'usu­a­ris, molts de Cata­lu­nya i de l'Estat espa­nyol, però també de Mèxic i l'Argen­tina.

La inversió ini­cial del pro­jecte ha estat de 120.000 euros i l'empre­ne­dora con­fia fac­tu­rar entre 100.000 i 200.000 euros durant l'exer­cici del 2014, quan el pro­jecte, que es donarà a conèixer a la xarxa d'una manera viral, ja serà prou cone­gut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.