Fustes Missé fa el pas al disseny de mobles ‘chill out'
Proveïdora de mobiliari urbà a ajuntaments, l'empresa destaca en la venda de peces exteriors i de jardí i prepara el llançament d'un nou producte propi 100% català
Fustes Missé té, com recull el seu nom, una llarga vinculació amb aquest material nascuda en els boscos de Sant Cebrià i especialitzada en els seus orígens en la producció de palets. L'evolució del mercat els ha dut a destacar en l'àmbit del mobiliari urbà d'exterior i de jardí i els ha convertit de fa anys en proveïdors de diferents ajuntaments i administracions a l'hora d'omplir de passeres de platja, mampares, jardineres, bancs i taules un munt de municipis, principalment de la zona nord del Maresme i de la demarcació de Girona. A banda del disseny i l'adaptació que l'empresa fa dels seus productes, disposen d'un showroom de mobiliari d'exterior a Arenys de Mar i fa poques setmanes que n'han obert un altre al polígon de Les Corts de Cabrera de Mar. Els germans Jaume i Josep Missé combreguen amb la idea que l'adaptabilitat és un concepte bàsic en els moments que corren i per això juguen fort en oferir un producte de qualitat “per a totes les butxaques”. En aquest sentit, en els dos locals el client troba peces de marques molt reconegudes i alhora la firma és franquícia d'Alaire, que també ven mobiliari a hostaleria i restauració. “El nostre és un client amb un nivell mitjà alt, però podem satisfer totes les demandes, des d'un gran jardí a un balcó”, comenta Jaume Missé. Tot i això, la crisi també ha provocat una redefinició de la producció: “Hem hagut d'augmentar molt la facturació per mantenir els mateixos beneficis.” Des de les botigues Alaire, els germans Missé han “vestit” jardins de personatges coneguts del món de l'esport, la cultura i la societat.
L'any 2012, en una estada a Mèxic, Josep Missé té una idea que madurarà amb el seu germà i en què acabarà col·laborant bona part de la família –el disseny és obra de l'arenyenca Fustcom–. “Vaig veure que en els hotels existia una demanda de mobles chill out, dues hamaques unides amb un sostre i que nosaltres estàvem del tot capacitats per dissenyar-los”, apunta. El resultat ha estat el Jeuaki, un producte 100% català “que s'adapta a cada situació i segons com es combini pot esdevenir un sofà, una butaca o una hamaca”. La peça, amb una gran carta de colors i amb setze models diferents, s'envia al client per muntar i sense necessitat de fer servir cap eina. En menys de quatre minuts ha d'estar muntat “i amb totes les garanties que no hi haurà cap problema”. “Jeuaki es planteja com un joc i alhora com una solució.” De moment, sense haver-se donat a conèixer en el mercat internacional de manera oficial, ja els han començat a arribar les primeres comandes per a Eivissa. L'objectiu és obrir les fronteres i captar clients entre les cadenes hoteleres d'arreu del món i en els països amb una estructura turística important, com ara els de la zona del Carib. “El client podrà accedir a nosaltres a través de la plana web, configurar la peça que vol i fer la comanda corresponent”, avança Josep Missé, que afegeix que “vendre Jeuaki és vendre el concepte mediterrani”.
Facturació
1 M€
Treballadors
4
Any de fundació
1975