L'empresa Alma exporta des de fa set mesos a Grècia
Forma part del Grup Coffee Center, amb seu a Aiguaviva, i es dedica a l'elaboració d'infusions i tes. Entre les més conegudes, hi ha la infusió de ratafia i la de patxaran
El grup Coffee Center, amb seu al polígon industrial d'Aiguaviva, va tancar el 2012 amb una facturació de prop de sis milions d'euros gràcies al creixement espectacular de les infusions, tisanes i tes que fabrica i comercialitza amb el nom d'Alma. Segons assegura el director general del grup, David Montero, “Alma ha representant una sortida endavant per a Coffee Center” ja que va tancar l'any amb una facturació d'1,5 milions d'euros –un creixement del 31,6% respecte al 2011– i té una previsió de creixement per a aquest 2013 del 21,70%. I és amb Alma que Coffee Center va començar ara fa set mesos la seva aventura com a empresa exportadora: ven a Grècia i estan en tractes amb distribuïdores d'altres països.
L'empresa gironina Coffee Center SL va néixer ara fa 30 anys com una distribuïdora de tota mena de marques per al canal Horeca. Els responsables de l'empresa han anat creant, però, els seus productes, fins al punt que actualment pràcticament no hi ha cap marca que distribueixin que no sigui pròpia: Ital Caffè –cafè–, Alma –infusions, tisanes i tes–, Ciocolat –batuts–, Silver Ice –granissats–, Top Fruit –smoothies, mojitos, granissats i sucs de fruita–, Cremalia –crema freda de iogurt– i Horxatina –concentrat d'orxata.
Alma es va crear el 2010 amb l'objectiu de crear infusions i tes ecològics amb “productes seleccionats en origen, mitjançant combinacions de sabors únics en el mercat”. Van començar amb vuit referències i ara ja en tenen 58, entre infusions, tisanes i tes (incloent-hi els seus productes per al canal Horeca i domèstic), un 80% de les quals són ecològiques.
Un dels productes que més sortida han tingut i que han donat reconeixement a la marca és la infusió de ratafia, que va sortir al mercat ara fa tres anys, així com el concentrat d'aquesta mateixa beguda que es va començar a comercialitzar un any més tard, i que es pot utilitzar com a beguda freda o per condimentar aliments. En vista de la bona acollida de la ratafia, els responsables van decidir fer un pas més i l'any passat van crear la infusió de patxaran, “que ha entrat molt bé al País Basc”.
L'empresa està treballant en noves infusions. “La idea és identificar les necessitats que té el consumidor relacionades amb la seva cultura i amb la seva terra”, va comentar Montero.
Com a novetat aquest any han elaborat la infusió de menta i poliol –“perquè, tot i que és una combinació molt habitual i que existeix des de fa molts anys al mercat, nosaltres encara no la teníem i els nostres clients ens la reclamaven”– i una de fruites del bosc que es venen a les botigues gurmet. També ha tret al mercat sucre de canya ecològic en monodosis que es pot trobar a les botigues gurmet i d'alimentació.
Actualment Alma disposa de 10.000 punts de venda a tot l'Estat espanyol, amb 25 distribuïdors, a més de la distribució directa que fa la mateixa empresa a tot Catalunya.
Ital Caffè és una altra de les empreses que formen part del grup i ven tant en el canal Horeca com en el domèstic. El cafè el torren en una factoria del Vallès “en funció de les barreges, partint d'uns orígens diferents –Nicaragua, el Brasil i Etiòpia–”. El resultat són deu tipus de cafè diferent per a hostaleria, i ara fa poc han iniciat un projecte de cafè monodosi cialda –per a màquines semiautomàtiques– i càpsules per al mercat domèstic. L'empresa, a més, està treballant en un projecte nou de monodosis que Montero no ha volgut explicar encara però que defineix com a “molt ambiciós” i amb el qual cobriran “tots els canals possibles de venda de monodosis de cafè”, explica.
Facturació
6 M€
Treballadors
49
Any de fundació
1983
Material reciclat
Alma i el Grup Èxit –que uneix la Fundació Ramon Noguera, la Fundació Privada Drissa i Ecosol de Càritas– han iniciat un projecte de treball comú per confeccionar bosses de mà utilitzant materials reciclats. A través del projecte es pretén fomentar el reciclatge i, el que és més important, incrementar la responsabilitat social, perquè com que les bosses es fan a mà es dóna feina a persones amb discapacitat intel·lectual o malalties mentals del Grup Èxit i, alhora, el benefici que s'obté va destinat a Càritas de Girona.