Emprenedors

Saber on és i què fa la força de vendes

Unes aplicacions multiplataforma permeten a directius i venedors veure amb detall i al minut l'execució de l'estratègia comercial

Ja no és l'agent comercial el que reporta sinó la pròpia eina de Forcemanager
El venedor té un índex d'activitat que el motiva a millorar i a a reorientar-se si cal

Des de l'inici de la crisi, els direc­tius d'empresa han inten­tat com­ba­tre la cai­guda de les ven­des amb polítiques de revisió i raci­o­na­lit­zació dels cos­tos i les reta­lla­des. Ara, després de més de cinc anys es fa impos­si­ble con­ti­nuar reta­llant i una de les opci­ons dis­po­ni­bles és revi­sar la força de ven­des, és a dir, l'equip de comer­ci­als que l'empresa té al car­rer venent. És en aquest punt on For­ce­ma­na­ger pot aju­dar les empre­ses a reac­ti­var les seves ven­des, con­cen­trant-se a opti­mit­zar les xar­xes comer­ci­als. “El nos­tre objec­tiu no són els resul­tats sinó els pro­ces­sos”, explica Òscar Macià, cofun­da­dor de For­ce­ma­na­ger: “Bàsica­ment, ens con­cen­trem a acon­se­guir que els comer­ci­als tre­ba­llin més, amb més quan­ti­tat d'impac­tes comer­ci­als, ja siguin tru­ca­des, cor­reus electrònics o reu­ni­ons. El que interessa és incre­men­tar el nom­bre d'aquests impac­tes. Si tens una força de ven­des de 100 per­so­nes, volem que tre­ba­llin com si fos­sin 120. I a més de tre­ba­llar més el que cal és acon­se­guir també que tre­ba­llin millor.”

Es tracta, doncs, explica Macià, d'inver­tir el model típic de gestió comer­cial. El canvi ve forçat, segons afe­geix, per diver­sos fac­tors. D'una banda, la força de ven­des ara es pot dir que està depri­mida: “pel des­gast dels anys de crisi, en els quals s'ha venut poc i molt mala­ment. Això per a un bon comer­cial repre­senta molta frus­tració”. Per altra banda, Macià con­si­dera que les for­ces de ven­des estan mal enfo­ca­des perquè van néixer en un cicle econòmic ante­rior: “No té res a veure com es venia abans amb com s'està venent ara. S'ha de can­viar la men­ta­li­tat. I no només vene­dors d'aquí sinó també els que estan a l'estran­ger. Ara, en una situ­ació econòmica molt més difícil, la venda ha de ser molt més pro­ac­tiva”, con­clou.

Des­taca, d'altra banda, que és essen­cial també garan­tir que el direc­tor comer­cial sàpiga si la seva estratègia comer­cial s'està exe­cu­tant be: “És bàsic, perquè hi ha molt bones estratègies però l'exe­cució és ter­ri­ble. Nosal­tres els aju­dem a exe­cu­tar-la de manera con­tro­lada. Les eines que faci­li­tem, a més, són fàcils de fer ser­vir i molt sen­zi­lles. I la infor­mació que reben tant el direc­tor comer­cial com el vene­dor és total­ment con­tex­tu­a­lit­zada, i asse­nyala on és cada vene­dor i què està fent”, explica.

L'eina que For­ce­ma­na­ger ha dis­se­nyat és un con­junt d'apli­ca­ci­ons nati­ves per a la majo­ria de dis­po­si­tius mòbils del mer­cat, com l'Iphone, l'Ipad, tau­le­tes i telèfons intel·ligents Android i Black­berry. L'apli­cació de For­ce­ma­na­ger es basa, d'altra banda, en el model núvol: és a dir, que la infor­mació s'ins­tal·la en un entorn segur d'alta dis­po­ni­bi­li­tat i acces­si­ble a través d'inter­net des de qual­se­vol dis­po­si­tiu i lloc.

Amb les eines dis­se­nya­des per l'empresa de Macià, ja no és l'agent comer­cial el que reporta la seva acti­vi­tat a través d'un apa­rell, sinó que és l'apa­rell el que reporta al vene­dor, envi­ant-li automàtica­ment per cor­reu electrònic un informe sobre la seva acti­vi­tat set­ma­nal. Amb això s'ajuda el pro­fes­si­o­nal a iden­ti­fi­car les pau­tes més efi­ca­ces per acon­se­guir els millors resul­tats.

A més, l'informe que rep el vene­dor inclou el seu índex d'acti­vi­tat, que és una pun­tu­ació rela­tiva al nivell d'acti­vi­tat de la resta de vene­dors. Així, l'agent pot con­tras­tar si està gene­rant prou impac­tes amb el seu tre­ball o no.

Aquest mesu­ra­ment quan­ti­ta­tiu de l'acti­vi­tat també s'acom­pa­nya, segons afe­geix Macià, d'una anàlisi qua­li­ta­tiva, com ara l'ava­lu­ació de la cober­tura específica o a quins tipus de cli­ents poten­ci­als s'ha dedi­cat més esforç. Gràcies a aquests mesu­ra­ments, segueix Macià, el comer­cial pot conèixer millor el seu tre­ball i, si cal, reo­ri­en­tar-lo perquè la seva acti­vi­tat sigui més efi­ci­ent. Per altra banda, For­ce­ma­na­ger ofe­reix a l'empresa que l'uti­litza una trans­parència abso­luta en l'acti­vi­tat comer­cial, perquè cada impacte que es rea­litza des de la xarxa comer­cial queda regis­trat i asso­ciat a una posició geogràfica i a un segell de temps i a un des­ti­na­tari. Aquesta infor­mació es pot com­bi­nar, segons explica el repre­sen­tant de For­ce­ma­na­ger, amb la d'altres pro­duc­tes en oferta o amb els ingres­sos gene­rats per dis­po­sar d'una visió molt deta­llada de l'acti­vi­tat de l'àrea comer­cial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Saber on és i què fa la força de vendes

Publicat a