Les vendes del grup Borges al mercat exterior ja suposen el 72%
La multinacional catalana, que ja té 14 factories arreu del món, vol consolidar la seva presència al Brasil, Rússia, l'Índia i la Xina.
Borges Mediterranean Group produeix i comercialitza olis, olives, fruita seca i altres productes gràcies a un conglomerat de 36 empreses, gairebé totes de capital català. Aquest grup suma 986 empleats i una facturació de 519 milions, el 72% dels quals prové del mercat exterior. A més, aquest creixement en les exportacions també va augmentar un 13% en el darrer exercici.
L'estratègia d'aquesta multinacional s'ha centrat en els darrers anys en la seva expansió internacional i els seus productes arriben ja a 130 països dels cinc continents. Així, els olis de la marca Borges són els de més distribució al món. Però el grup també és un dels cinc primers operadors mundials de nous i el primer exportador estatal de fruita seca.
Aquesta aposta és la que fa uns anys va portar a modificar la seva denominació internacional i passar del Grup Borges a Borges Mediterranean Group, incorporant el concepte mediterrani per la seva defensa d'una alimentació saludable i reconeguda en aquesta latitud del planeta.
La multinacional disposa ara de catorze factories arreu del món, vuit de les quals a l'Estat espanyol, incloent-hi les plantes de Tàrrega i les dues de Reus. Les sis restants s'ubiquen per tots els continents, destacant la gran aposta que Borges va fer a Califòrnia, tot i que també té factories al Marroc, Tunísia, Egipte, Xile o Jordània.
No obstant, en els darrers anys, el grup vol consolidar la seva expansió mundial i ser present als mercats més emergents del planeta. Així, ha obert fronts comercials al Brasil, l'Índia, Rússia i la Xina i ja ha començat a posicionar-se en aquests mercats amb filials pròpies. Pel potencial de població i de negoci d'aquests quatre països, el grup considera estratègic consolidar-se en aquests mercats emergents.
Borges és una de les multinacionals més potents del país i es manté en mans de la família Pont, la que la va fundar al 1896 a Tàrrega, a la comarca de l'Urgell, amb un negoci de compra i venda d'olis i ametlles. Després, van iniciar la industrialització d'aquesta empresa amb la compra de maquinària per tractar fruita seca o elaborar oli. Ara mateix, Ramon Pont i Josep Pont són president i conseller delegat, respectivament, del grup empresarial.
Borges produeix bona part dels aliments que comercialitza i disposa de més de 1.500 hectàrees pròpies de plantacions, sobretot localitzades a l'Estat espanyol i Califòrnia. I ara centra el seu negoci en olis, vinagres, guarniments per a amanides, nous i altres fruits secs, snacks, olives o carxofes. També disposen de productes per a càterings professionals i restauració. Destaquen també per l'èxit comercial les cotnes i crispetes per a microones.
Borges Mediterranean Group distribueix els seus productes sota les marques Borges, Popitas, Star, Cara Mia, Tramier, ITLV, Alferdous, Pacific Choice i Capricho Andaluz. Amb aquest repertori d'alternatives comercials, adequades a gustos, tendències i cultures de cada país, el grup ha aconseguir introduir-se en les principals marques de distribució i de supermercats del món.
Com a novetats, Borges manté una constant en la innovació per tal de renovar i millorar la seva oferta, tot i mantenint l'objectiu de promocionar la dieta mediterrània i l'alimentació saludable.
Així, al 2012 va treure l'Oli de Primera Collita, només disponible durant la collita. També ha llançat al mercat internacional les noves Popitas Zero, que són les primeres crispetes per a microones del mercat sense matèria grassa afegida. Es tracta, a més, d'una patent mundial de Borges. Una tercera novetat és la renovació de l'envasat de tots els seus productes.
La multinacional també ha volgut potenciar l'àmbit de la responsabilitat social empresarial i de la conciliació de la vida familiar i laboral. En aquest sentit, la plantilla de Borges està formada per 986 empleats, un 57% dels quals són homes i un 43%, dones. Per edats, més del 50% dels treballadors són majors de 40 anys, amb un índex d'antiguitat superior als deu anys en el 45% dels casos. Altres accions són, per exemple, l'augment progressiu de treballadors amb discapacitats, que supera el 2% exigit per la llei, o la participació i l'impuls de programes a favor de la vida sana i el medi ambient.
Les vendes del grup Borges al mercat exterior ja suposen el 72%