Dels primers a fer galetes d'arròs inflat
Ecoaliment fa 30 anys que elabora productes ecològics derivats de l'arròs integral i una àmplia gamma de ‘snacks' i farinetes infantils
Ecoaliment ofereix des de fa 30 anys una àmplia varietat de productes ecològics derivats de l'arròs i d'altres cereals sense gluten. Al començament va donar-se a conèixer amb l'elaboració de les galetes d'arròs inflat, que, en el dia d'avui, continuen sent un dels productes amb més demanda.
El fundador de l'empresa, Frédéric Milon, va partir del seu interès per la macrobiòtica per muntar el negoci amb l'únic objectiu de fer aliments gustosos, sans, ecològics i de màxima qualitat. Aquest empresari, de família francesa però nascut a Casablanca, va dissenyar la seva primera màquina de fer galetes pensant a premsar l'arròs integral. “Ja tenia un avi inventor i de petit m'agradava muntar i desmuntar peces”, diu satisfet, tot i reconèixer que el primer prototip que va crear només va aguantar per fer deu galetes. Trenta-tres anys després, amb l'experiència, s'han pogut fer unes instal·lacions pioneres a Dosrius, amb una maquinària ideada per ell mateix, per desenvolupar les tres línies de negoci: les galetes, els snacks i les farinetes d'alimentació infantil.
Segons explica el propietari, la manera com processen el gra amb aquesta maquinària és la clau del procés, així com els materials bio de primera qualitat que fan servir. L'arròs integral i ecològic prové de les plantacions de Calasparra, a Múrcia, d'on també fan portar el pebre vermell per als snacks. Aquest producte, que s'associa al menjar ràpid i de baix valor nutritiu, s'elabora amb blat de moro ecològic integral i fornejat, en comptes de fregir-lo, per reduir calories. L'empresa també comercialitza pasta elaborada artesanalment, deixant-la assecar a baixa temperatura com es feia antigament.
el segell ‘bio'.
Va ser arran de la preocupació quan tenia els fills petits que aquest empresari va decidir produir també farinetes ecològiques. Actualment amb la marca Biocrecimiento, s'ofereixen tretze varietats, que han tingut molta acceptació i ja representen un 50% de la facturació. Milon assegura que no ha estat fàcil obrir-se camí en un mercat dominat per multinacionals, i destaca la qualitat d'aquests productes, amb fibra i sense sucres d'assimilació ràpida. Una de les varietats que han incorporat fent ús d'un producte de proximitat és la farineta de garrofa, Biocaroba, amb una dolçor semblant a la xocolata.
Mantenir el control.