Focus

“Marxava o deia adéu als somnis”

El gener del 2011, Car­los Huer­tos va pren­dre una de les deci­si­ons més impor­tants de la seva vida: renun­ciar a una feina que poc més de dos anys abans havia vist com un salt pro­fes­si­o­nal. El càrrec de res­pon­sa­ble de par­te­na­riat i màrque­ting pro­mo­ci­o­nal de l'estació d'esquí andor­rana de Grand­va­lira havia estat un “premi” a la tasca desen­vo­lu­pada durant qua­tre anys i fins a aquell moment com a direc­tor de la Marató de Bar­ce­lona. No en va, Huer­tos havia aga­fat una com­pe­tició apa­gada i en qua­tre anys l'havia revi­ta­lit­zat.

Entre els al·lici­ents que tenia la feina d'Andorra hi havia la relació amb grans mar­ques de con­sum que patro­ci­na­ven esde­ve­ni­ments a l'estació, i el fet de dis­po­sar d'un pres­su­post fol­gat. Però les coses van can­viar ràpida­ment amb la crisi. “De dis­po­sar del pres­su­post més ben assor­tit de la història de l'estació vaig pas­sar a tenir el més reduït”, explica. A la falta de recur­sos es va sumar el con­ven­ci­ment que tre­ba­llar a les ordres d'un altre limi­tava massa les seves aspi­ra­ci­ons pro­fes­si­o­nals. Tenia idees i ambició i va arri­bar el dia que va veure que només des de l'empre­ne­do­ria hi podia donar res­posta. I, coses de la pro­vidència, la crisi, que havia posat límits als seus som­nis, també li va por­tar opor­tu­ni­tats en forma de neces­si­tats que el mer­cat no estava satis­fent.

“Les ali­an­ces són la res­posta a les neces­si­tats que tenen avui dia les empre­ses d'aug­men­tar les ven­des, de dis­tin­gir-se en el mer­cat o bé de cer­car noto­ri­e­tat de marca en un con­text de manca de recur­sos; però vaig detec­tar que des de dins de les empre­ses és difícil treure la màxima ren­di­bi­li­tat d'aquests acords i encara menys esta­blir-ne de nous”, explica Huer­tos.

Després de renun­ciar al seu lloc de tre­ball va dedi­car un any a desen­vo­lu­par el con­cepte del negoci i les eines que neces­si­tava. En aquest procés es va asso­ciar amb un pro­fes­si­o­nal del sec­tor amb més de 20 anys d'experiència: “En aquest món, els con­tac­tes són clau”, reco­neix.

Take a Part comença a ope­rar a finals del 2011 per a fir­mes com ara Puig, Jack & Jones o Gallo. Però pot­ser l'aliança que més ha trans­cen­dit ha estat la que ha unit l'aerolínia Vue­ling i la cadena Hote­les Cata­lo­nia, que ha sig­ni­fi­cat la cre­ació d'una nova línia d'esta­bli­ments urbans amb la imatge cor­po­ra­tiva de Vue­ling. “No pre­te­nem només gene­rar siner­gies sinó que la vin­cu­lació s'acabi con­cre­tant en nous pro­duc­tes”, diu Huer­tos. Aquesta aliança ajuda Hote­les Cata­lo­nia a sin­gu­la­rit­zar-se en un mer­cat en què és com­pli­cat dife­ren­ciar-se de la resta; per la seva part, Vue­ling, també mira de reforçar la seva aposta pel viat­ger de nego­cis. “Nosal­tres el que fem és posar-los d'acord i tre­ba­llar les neces­si­tats i objec­tius comuns i desen­vo­lu­par un pla d'acció”, explica Huer­tos.

En aquests pocs anys de vida Take a Part ja ha fet una ampli­ació de socis, per reforçar-se finan­ce­ra­ment i, sobre­tot, incor­po­rar socis que sumin talent i con­tac­tes. Ara estan apos­tant per les ali­an­ces ori­en­ta­des a obrir nous mer­cats.


el ‘clic' del canvi



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.