Margarita Bonita vol fer 400 ‘suites' romàntiques per a hotels de luxe en dos anys
N'instal·larà set aviat a Europa i vol introduir-se a Àsia i Llatinoamèrica.
Inversió
3 M€
Treballadors
9
Any de fundació
2010
Un canvi estratègic en el pla de negocis l'any 2011 i el premi com a iniciativa més innovadora el novembre passat a la fira Equip'Hotel de Paris han representant un punt d'inflexió per a la marca lleidatana Margarita Bonita, propietat de l'empresa Stones & Sticks. D'aquí a finals d'any instal·larà fins a set suites romàntiques en hotels de quatre i cinc estrelles a l'Estat francès, Andorra, Suïssa, Berlín i Barcelona, una expansió que esperen sigui ràpida, ja que les previsions són muntar 400 suites arreu del món en un període de dos anys.
Suite Margarita va néixer el 2010 fent mobiliari eròtic per vendre'l a particulars. Gener Romeu, empresari d'Agramunt propietari també de la companyia Rotecna, que fabrica i comercialitza equipament destinat a explotacions porcines, va comprar l'empresa als socis fundadors el 2011 i va donar un gir al negoci amb el producte Suite Margarita Bonita per a hotels de quatre i cinc estrelles.
En espera de començar a obtenir beneficis, ha invertit uns tres milions a crear infraestructura i productes. L'estrella de Margarita Bonita és el movement bed (llit en moviment), però també fabriquen el sofà ergonòmic neotantra i coixins posturals, entre altres coses, amb la col·laboració de quatre empreses properes a Anglesola. Tot i que els poden vendre a particulars, i també en establiments i hotels separadament –a Veneçuela han venut mobiliari per a 17 habitacions–, l'empresa ha posat els seu cinc sentits en vendre el concepte de Suite Margarita Bonita a hotels, aprofitant l'auge dels paquets d'escapades romàntiques.
El gerent de Margarita Bonita, Jaume Armengol, admet que ara comencen a recollir els primer fruits i ho compara amb una “roda de pedra que ha costat fer girar” i que ara ja no s'atura. I els va costar perquè van haver de “modular el llenguatge” perquè no s'associés al concepte d'erotisme i sexual, sinó “al de venda de sensacions i experiències”. Al principi, a més, també van topar amb un sector hoteler bastant conservador, al qual li costa introduir noves idees. Trobaven el concepte “divertit i extravagant”, però no per aplicar-lo seriosament com passa ara des que han començat a tenir reconeixements a les fires, afegeix Armengol. També s'ho han notat en el fet que ja no han de fer tanta feina proactiva per explicar el producte als hotels, sinó que són els hotels els que s'ofereixen.
Actualment hi ha tres suites Margarita Bonita instal·lades. Una primera, que es va posar a l'hotel Llegendes de Girona, una altra a l'Imperator de Nimes (Occitània) i una darrera al Sallés Hotel &Spa Cala Pi, de Platja d'Aro. L'empresa fa els dissenys a mida de les habitacions adaptant-se a l'estil de l'hotel amb el seu propi equip format per una interiorista i utilitzant tres empreses externes. El preu mínim per fer la suite és de 15.000 euros, i l'únic condicionant de Margarita Bonita és que s'incloguin cinc elements: el llit en moviment, el sofà Neotantra, il·luminació Led, música tàntrica d'ambient i un paquet de benvinguda amb una guia d'ús de la suite i coixins.
Armengol afirma que l'hotel pot incrementar el preu de venda de l'habitació fins a un 50% amb aquest valor afegit, i destaca que poden rendibilitzar en un any la inversió feta. De moment està funcionant, ja que les instal·lades tenen un temps d'espera de dos mesos els caps de setmana. L'hotel paga durant cinc anys un cànon a l'empresa, que en aquest temps els elabora un pla de comunicació i accions de promoció a les xarxes socials.
La companyia té patentats els productes arreu del món, treballa a desenvolupar nous productes basats en el sentit de l'olfacte i ha comprat una nova seu per si cal traslladar-se en un futur si s'acompleixen els ritmes de creixement previstos.
Margarita Bonita vol fer 400 suites romàntiques per a hotels de luxe en dos anys