Empreses

Ajudar que els altres venguin més

La firma de màrqueting comercial BGS creix un 22% i espera millorar un 10% enguany

Han obert una delegació a Portugal, amb uns resultats millors dels previstos

Créixer en temps de crisi és possible, i hi ha empreses que ho estan experimentant.

Brainworks Global Services (BGS) és una agència de màrqueting comercial amb seus a Barcelona, Madrid, Tenerife i Portugal. Com explica la directora general de la firma, Carlota Lasierra, el 2012 el van tancar amb una facturació de 2,2 milions d'euros, un 22% més que l'exercici anterior, i enguany esperen millorar-la d'un 10%. “Justament el context en què estem ha fet augmentar considerablement la demanda dels serveis que nosaltres oferim des de fa més d'una dècada”, diu Lasierra.

La firma està especialitzada en el desenvolupament de tècniques que ajudin les empreses a millorar les seves vendes a l'establiment comercial, sigui un petit comerç, una franquícia, una gran cadena o una multinacional.

Entre els diferents serveis que ofereixen hi ha la fidelització de clients a través d'incentius o promocions; l'auditoria en el punt de venda; la consultoria de màrqueting; i el màrqueting directe i telefònic, entre d'altres.

El cert és que com que l'objectiu de BGS és millorar les vendes dels seus clients (generalment grans marques) a través d'estratègies de màrqueting executades directament als llocs de venda, la firma ha vist augmentar més que mai el seu nombre de clients i el seu volum de negoci. En els darrers quatre anys, per exemple, una de les línies de negoci que més han crescut ha estat l'apartat de les promocions i la fidelització de producte en els canals de distribució. “Les marques que no tenen canals de distribució propis necessiten fidelitzar els seus distribuïdors i diferenciar-se respecte a la competència”, diu Lasierra.

La companyia té molts clients del sector de la informàtica i la tecnologia, com Symantec, però també d'altres àrees com l'energia i el material elèctric, com la firma Legrand, i recentment han incorporat diferents marques de begudes i gran consum.

Lasierra explica que part dels motius del bon funcionament de l'empresa ha estat l'especialització en el seu core bussiness i la introducció de les noves tecnologies. De fet han desenvolupat un sistema propi de recollida de dades. Es tracta del Sistema Integrat de Report Online i Mòbil bgssirom, una aplicació que permet als equips de vendes, promotors, auditors i mistery shoppers recollir i analitzar de forma àgil i ràpida les dades més rellevants de cada acció.“Gràcies a aquesta aplicació podem actualitzar i ampliar bases de dades; tenir dades de vendes, estoc, producte exposat, preus, promocions, que permet elaborar estudis de la competència; guardar i recopilar la informació qualitativa relativa a cada visita”, afirma.

Ara com ara, la firma té un equip de 40 persones en plantilla, una quarta part a les oficines i la resta distribuïts arreu de l'Estat espanyol i Portugal. Aquesta trentena de persones són les que visiten els punts de venda, fan teletreball i s'ocupen de donar visibilitat al producte, sempre d'una única marca. “Són com una extensió del fabricant que fan el trade marqueting al punt de venda estratègic”, explica Lasierra.

Curiosament les 10 persones que treballen a les diferents seus que té l'empresa són dones. Tot i que Lasierra assegura que no ha estat una decisió premeditada sinó fruit de la casualitat, reconeix que les dones formem equips més cohesionats. “Des de la central ens ocupem principalment de la gestió de persones i aquesta tasca està molt feminitzada perquè les dones tenen més empatia”, afegeix.

Fa un any i mig la firma va obrir una delegació a Lisboa, i reconeix que està tenint millors resultats dels que esperaven. “Portugal és un mercat que es troba en un moment difícil i amb unes particularitats que cal tenir en compte si vols fer-te un lloc, però enguany crec que repetirem els bons resultats.”

Lasierra assegura que de moment aquí acaba la seva aventura internacional en l'obertura de noves filials, ja que BGS forma part del Combera Group, el grup europeu de serveis més gran de Trade i Field Marketing, format per agències associades a 22 països.

Facturació

2,2 M €

Treballadors

40

Any de fundació

2000



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.