Emprenedors

Organitzar actes més fàcilment

Eventoprix.es és una plataforma que té totes les eines per muntar esdeveniments

Les principals cadenes hoteleres ja les tenim i això fa un efecte crida per als altres proveïdors

D'una reunió amb amics a una con­venció d'empresa, una fira o un congrés. Tot això es pot orga­nit­zar d'una forma sen­zi­lla, ràpida i amb tot el neces­sari en un mateix lloc web. Es tracta d'Even­to­prix.es, una pla­ta­forma online que per­met mun­tar de forma gratuïta tota mena d'esde­ve­ni­ments i estal­viar temps i diners als orga­nit­za­dors. La idea ha sor­git dels empre­ne­dors Fer­nando Le Mon­nier, amb una dila­tada experiència en l'àmbit de l'orga­nit­zació d'esde­ve­ni­ments, i Javier Sánchez-Marco, expert en la gestió de pro­jec­tes de noves tec­no­lo­gies, que s'han asso­ciat per fer rea­li­tat una idea que feia alguns anys que els ron­dava pel cap. Es tracta d'un pro­jecte inno­va­dor que van posar en marxa a final de maig, després de gai­rebé un any de tre­ball intens per mirar d'incloure al seu direc­tori el major nom­bre pos­si­ble de proveïdors d'espais i ser­veis per a l'orga­nit­zació d'esde­ve­ni­ments.

La pla­ta­forma per­met pla­ni­fi­car un acte des del pri­mer moment amb fil­tres intel·ligents per tro­bar espais per llo­gar, hotels, càtering, ser­veis d'ani­mació, hos­tes­ses i deco­ració, entre d'altres pos­si­bi­li­tats. Faci­lita, a més, l'obtenció de pres­su­pos­tos, la cre­ació del web del propi esde­ve­ni­ment, la gestió de les invi­ta­ci­ons, la difusió a les xar­xes soci­als i ofe­reix la pos­si­bi­li­tat de fer enques­tes de valo­ració a poste­ri­ori. Està adreçada a tota mena d'orga­nit­za­dors d'esde­ve­ni­ments, tant empre­ses com par­ti­cu­lars.

Gratuït i de paga­ment.

El negoci uti­litza la fórmula que es coneix com a fre­e­mium, en què la majo­ria dels ser­veis són gratuïts i només es paga pels avançats. Els proveïdors hi poden ser pre­sents de forma gratuïta i paguen en cas que vul­guin una posició des­ta­cada dins del web, men­tre que els usu­a­ris només paguen si fan ser­vir la pla­ta­forma per orga­nit­zar més d'un esde­ve­ni­ment de forma simultània o si en mun­ten més de dos per any. “Fins ara només exis­tien direc­to­ris online de paga­ment i això feia que fos­sin molt incom­plets”, explica Fer­nando Le Mon­nier, i afe­geix que un equip de nou per­so­nes ha dedi­cat un any de feina prèvia a l'ober­tura d'Even­to­prix.es a con­tac­tar proveïdors de tot l'Estat per incloure'ls al web. De moment tenen una base de dades amb més de 5.000. “Les prin­ci­pals cade­nes hote­le­res ja hi són i fan un efecte crida per a la resta de proveïdors”, asse­gura Javier Sánchez-Marco. El por­tal tindrà aviat un canal d'ofer­tes en què els proveïdors podran ofe­rir preus espe­ci­als per a un deter­mi­nat període de temps.

Els impul­sors de la ini­ci­a­tiva tre­ba­llen també amb les ofi­ci­nes de pro­moció turística de les grans ciu­tats de l'Estat per incloure-les en la secció de des­ti­na­ci­ons de la pla­ta­forma, on es poden tro­bar les prin­ci­pals infra­es­truc­tu­res des­ti­na­des a l'orga­nit­zació d'esde­ve­ni­ments i també altres infor­ma­ci­ons pràcti­ques que con­ver­tei­xen Even­to­prix.com en “apa­ra­dor de les dife­rents des­ti­na­ci­ons”, en parau­les dels dos socis.

L'Estat espa­nyol és la ter­cera potència del món del sec­tor del turisme de reu­ni­ons, con­gres­sos i incen­tius a àmbit cor­po­ra­tiu. Bar­ce­lona ocupa un lloc molt des­ta­cat a àmbit mun­dial i això té una gran reper­cussió econòmica que mol­tes vega­des passa des­a­per­ce­buda. Es cal­cula que els esde­ve­ni­ments cor­po­ra­tius mouen al vol­tant de 5.000 mili­ons d'euros a l'Estat i que repre­sen­ten el 15% del total del turisme, que és el pri­mer sec­tor econòmic de l'Estat espa­nyol. Per això Fer­nando Le Mon­nier i Javier Sánchez-Marco es plan­te­gen tra­duir la pla­ta­forma a l'anglès després de l'estiu perquè pugui ser una eina útil per a les agències estran­ge­res que orga­nit­zen esde­ve­ni­ments a l'Estat. “Nor­mal­ment les con­ven­ci­ons inter­na­ci­o­nals arri­ben a través d'inter­me­di­a­ris del país d'ori­gen, que con­tac­ten amb una agència de la des­ti­nació, però volem que tin­guin l'opció de con­tac­tar direc­ta­ment amb els proveïdors a través del nos­tre web”, asse­gura Fer­nando Le Mon­nier.

Les pre­vi­si­ons de negoci dels dos socis són arri­bar a tenir bene­fi­cis d'aquí a un any. Han arren­cat amb inversió de fons pro­pis de 70.000 euros i ara bus­quen finançament, tot i que reco­nei­xen que és com­pli­cat tro­bar-ne fins que el negoci comenci a donar els seus fruits. “Tenim clar que el nos­tre és un pro­jecte a llarg ter­mini”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.