Empreses

Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima

L'empresa de Balsareny aposta per la salut de la dona amb productes 100% de cotó. Exporta el 60% i és present a 27 països

Cohitech té les marques Masmi, Farmaconfort i fabrica per a marques blanques
Des del primer dia teníem clar que el nostre mercat era tot el món

Davant un impre­vist (si la regla s'avança) o un des­cuit (si can­vien de bossa de mà) mol­tes dones s'ado­nen de la importància de poder tro­bar una com­presa o un tampó de manera fàcil per sor­tir del pas. Fins avui, amb una mica de sort, n'hi havia als lava­bos d'alguns res­tau­rants. Molt pocs. A par­tir d'ara, gràcies al dis­pen­sa­dor que ha desen­vo­lu­pat i paten­tat l'empresa Cohi­tech de Bal­sa­reny, els pro­duc­tes d'higi­ene íntima feme­nina esta­ran molt més a l'abast. Per 2 euros, el dis­pen­sa­dor ser­virà un petit lot (dels pri­mers que exis­tei­xen a hores d'ara al mer­cat esta­tal) que con­tindrà una com­presa, un tampó i un pro­tec­tor íntim de cotó.

La intenció de Cohi­tech és que qual­se­vol hotel, res­tau­rant, hos­pi­tal, gimnàs, aero­port, estació de ser­vei o local d'oci, entre altres, tin­gui ins­tal·lat aquest dis­pen­sa­dor. L'èmfasi, però, sobre­tot es posa en les empre­ses que són líder del seu sec­tor, ja que aquest ser­vei –que mol­tes cli­en­tes agrai­ran i recor­da­ran– “els ser­virà per dis­tin­gir-se de la com­petència”, recalca Ramon Ven­drell, gerent de Cohi­tech. La intenció és ini­ciar la col·locació de dis­pen­sa­dors aquest any mateix i, de fet, per a les esta­ci­ons de ser­vei d'una impor­tant petro­li­era ja en començaran a ser­vir uns 300 o 400. “De moment està tenint molt bona aco­llida.”

El dis­pen­sa­dor, que es regala a totes les empre­ses i cen­tres que el vul­guin ins­tal·lar, no té cap cost ni man­te­ni­ment, “i nosal­tres espe­rem amor­tit­zar-lo amb la mateixa rotació del pro­ducte”, segons Ven­drell. De fabri­cació cata­lana, els dis­pen­sa­dors no només es dis­tri­bui­ran a Cata­lu­nya i a la resta de l'Estat espa­nyol, sinó també a altres països. “La prova pilot volem fer-la aquí però ho estem movent molt a Itàlia, Angla­terra, Eslovènia...” El dis­pen­sa­dor, que es pot per­so­na­lit­zar amb la imatge cor­po­ra­tiva que es vul­gui, està dis­po­ni­ble en tres mides, tot i que la petita (50 x 17x 13 cm) és la que té més accep­tació. Aquesta nove­tat, a més, coin­ci­deix amb el llançament, per part de Cohi­tech, d'una cam­pa­nya infor­ma­tiva a les esco­les que començarà el pro­per curs sobre els dife­rents tipus de pro­duc­tes d'higi­ene feme­nina que hi ha actu­al­ment al mer­cat.

Salut i medi ambi­ent

Ramon Ven­drell va fun­dar Cohi­tech l'any 2006. Fins lla­vors havia estat vin­cu­lat pro­fes­si­o­nal­ment al sec­tor far­macèutic, però la idea de crear una empresa de fabri­cació de pro­duc­tes d'higi­ene íntima 100% de cotó va sor­gir d'una clara aposta per la salut de les dones, un 20% de les quals van al ginecòleg perquè tenen alguna irri­tació vul­vo­va­gi­nal. “Després d'un temps d'esbri­nar, vaig veure que mol­tes dones amb pells sen­si­bles no tole­ren el con­tacte amb mate­ri­als plàstics, cel·lulo­ses superab­sor­bents i altres pro­duc­tes químics que con­te­nen la majo­ria de pro­duc­tes del mer­cat. Les grans mul­ti­na­ci­o­nals del sec­tor par­len de tacte cotó i sovint el que fan és con­fon­dre les con­su­mi­do­res”, diu Ven­drell.

Com que una altra pre­o­cu­pació de l'empresa és la pre­ser­vació del medi ambi­ent, s'ha optat només per l'ús de cotó ecològic (cer­ti­fi­cat). Cohi­tech com­pra unes 20 tones de cotó al mes (un tampó en porta entre 1,8 i 3,3 grams), pro­vi­nent de països com l'Índia, el Pakis­tan o Tanzània.

Amb una plan­ti­lla mit­jana de 16 tre­ba­lla­dors, Cohi­tech dis­posa d'una màquina –paten­tada pel mateix Ven­drell i d'una gran capa­ci­tat pro­duc­tiva– que fa el nucli absor­bent de tots els pro­duc­tes. A part d'aquesta màquina, de la qual en tenen dues uni­tats que tre­ba­llen 16 hores, n'hi ha cinc més per fer els aca­bats de les com­pre­ses, tres per fer pro­tec­tors dia­ris i dues per a tam­pons.

De bal­sa­reny al món.

La seu cen­tral de Cohi­tech està situ­ada, des de fa tres anys, a la colònia La Rabeia de Bal­sa­reny. Les ins­tal·laci­ons tenen uns 10.000 m², dels quals 5.500 estan edi­fi­cats, des­ti­nats a ofi­ci­nes, magat­zem (que en un futur s'ampliarà uns 500 m² més) i pro­ducció. Des d'aquesta petita població del Bages, avui Cohi­tech ven a 27 països. “Quan vam crear l'empresa, Cot­ton High Tech, des del pri­mer dia teníem clar que el nos­tre mer­cat era tot el món”, apunta Ven­drell. L'empresa, que fac­tura 2 mili­ons d'euros, ven fora de l'Estat espa­nyol el 60% de la seva pro­ducció. “Bona part de l'expor­tació se'n va a EUA i Austràlia, però ara estem inten­tant entrar al con­ti­nent asiàtic, a veure si tro­bem mer­cat al Japó, Corea del Sud, Fili­pi­nes...” A cada país Cohi­tech busca el millor soci per donar-li l'exclu­siva comer­cial.

Les ven­des a l'estran­ger es fan amb la marca pròpia Masmi, la qual també es comer­ci­a­litza, mit­jançant una empresa inter­mediària, per inter­net. A més a més de Masmi, Cohi­tech fabrica els pro­duc­tes d'higi­ene íntima feme­nina Far­ma­con­fort, de venda només en farmàcies (unes 6.000 a tot l'Estat espa­nyol) i ser­veix a diver­ses mar­ques blan­ques.

Cohitech va néixer a Gaià (Bages) l'any 2006 però quatre anys més tard el volum de negoci exterior va obligar a buscar unes instal·lacions més grans. Des de 2010, doncs, l'empresa està situada en una antiga fàbrica de la colònia La Rabeia de Balsareny. Avui produeix milions d'unitats dels seus productes d'higiene íntima femenina de fibra natural. Ven a 27 països i exporta el 60% de la seva producció.
Facturació
2 M€
Treballadors
16
Any de fundació
2006
producció

Una gamma d'unes vint referències

Cohitech fabrica una vintena de referències de productes d'higiene íntima femenina que es tradueixen en una producció de milions de compreses, tampons i protectors diaris. “Som l'empresa del món que fa la gamma més completa de productes de cotó sota un mateix sostre”, diu Vendrell. Segons ell, les multinacionals del sector no els fan la competència: “Van a una altra veta de mercat”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima

Publicat a