Empreses

Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima

L'empresa de Balsareny aposta per la salut de la dona amb productes 100% de cotó. Exporta el 60% i és present a 27 països

Davant un imprevist (si la regla s'avança) o un descuit (si canvien de bossa de mà) moltes dones s'adonen de la importància de poder trobar una compresa o un tampó de manera fàcil per sortir del pas. Fins avui, amb una mica de sort, n'hi havia als lavabos d'alguns restaurants. Molt pocs. A partir d'ara, gràcies al dispensador que ha desenvolupat i patentat l'empresa Cohitech de Balsareny, els productes d'higiene íntima femenina estaran molt més a l'abast. Per 2 euros, el dispensador servirà un petit lot (dels primers que existeixen a hores d'ara al mercat estatal) que contindrà una compresa, un tampó i un protector íntim de cotó.

La intenció de Cohitech és que qualsevol hotel, restaurant, hospital, gimnàs, aeroport, estació de servei o local d'oci, entre altres, tingui instal·lat aquest dispensador. L'èmfasi, però, sobretot es posa en les empreses que són líder del seu sector, ja que aquest servei –que moltes clientes agrairan i recordaran– “els servirà per distingir-se de la competència”, recalca Ramon Vendrell, gerent de Cohitech. La intenció és iniciar la col·locació de dispensadors aquest any mateix i, de fet, per a les estacions de servei d'una important petroliera ja en començaran a servir uns 300 o 400. “De moment està tenint molt bona acollida.”

El dispensador, que es regala a totes les empreses i centres que el vulguin instal·lar, no té cap cost ni manteniment, “i nosaltres esperem amortitzar-lo amb la mateixa rotació del producte”, segons Vendrell. De fabricació catalana, els dispensadors no només es distribuiran a Catalunya i a la resta de l'Estat espanyol, sinó també a altres països. “La prova pilot volem fer-la aquí però ho estem movent molt a Itàlia, Anglaterra, Eslovènia...” El dispensador, que es pot personalitzar amb la imatge corporativa que es vulgui, està disponible en tres mides, tot i que la petita (50 x 17x 13 cm) és la que té més acceptació. Aquesta novetat, a més, coincideix amb el llançament, per part de Cohitech, d'una campanya informativa a les escoles que començarà el proper curs sobre els diferents tipus de productes d'higiene femenina que hi ha actualment al mercat.

Salut i medi ambient

Ramon Vendrell va fundar Cohitech l'any 2006. Fins llavors havia estat vinculat professionalment al sector farmacèutic, però la idea de crear una empresa de fabricació de productes d'higiene íntima 100% de cotó va sorgir d'una clara aposta per la salut de les dones, un 20% de les quals van al ginecòleg perquè tenen alguna irritació vulvovaginal. “Després d'un temps d'esbrinar, vaig veure que moltes dones amb pells sensibles no toleren el contacte amb materials plàstics, cel·luloses superabsorbents i altres productes químics que contenen la majoria de productes del mercat. Les grans multinacionals del sector parlen de tacte cotó i sovint el que fan és confondre les consumidores”, diu Vendrell.

Com que una altra preocupació de l'empresa és la preservació del medi ambient, s'ha optat només per l'ús de cotó ecològic (certificat). Cohitech compra unes 20 tones de cotó al mes (un tampó en porta entre 1,8 i 3,3 grams), provinent de països com l'Índia, el Pakistan o Tanzània.

Amb una plantilla mitjana de 16 treballadors, Cohitech disposa d'una màquina –patentada pel mateix Vendrell i d'una gran capacitat productiva– que fa el nucli absorbent de tots els productes. A part d'aquesta màquina, de la qual en tenen dues unitats que treballen 16 hores, n'hi ha cinc més per fer els acabats de les compreses, tres per fer protectors diaris i dues per a tampons.

De balsareny al món.

La seu central de Cohitech està situada, des de fa tres anys, a la colònia La Rabeia de Balsareny. Les instal·lacions tenen uns 10.000 m², dels quals 5.500 estan edificats, destinats a oficines, magatzem (que en un futur s'ampliarà uns 500 m² més) i producció. Des d'aquesta petita població del Bages, avui Cohitech ven a 27 països. “Quan vam crear l'empresa, Cotton High Tech, des del primer dia teníem clar que el nostre mercat era tot el món”, apunta Vendrell. L'empresa, que factura 2 milions d'euros, ven fora de l'Estat espanyol el 60% de la seva producció. “Bona part de l'exportació se'n va a EUA i Austràlia, però ara estem intentant entrar al continent asiàtic, a veure si trobem mercat al Japó, Corea del Sud, Filipines...” A cada país Cohitech busca el millor soci per donar-li l'exclusiva comercial.

Les vendes a l'estranger es fan amb la marca pròpia Masmi, la qual també es comercialitza, mitjançant una empresa intermediària, per internet. A més a més de Masmi, Cohitech fabrica els productes d'higiene íntima femenina Farmaconfort, de venda només en farmàcies (unes 6.000 a tot l'Estat espanyol) i serveix a diverses marques blanques.

Cohitech va néixer a Gaià (Bages) l'any 2006 però quatre anys més tard el volum de negoci exterior va obligar a buscar unes instal·lacions més grans. Des de 2010, doncs, l'empresa està situada en una antiga fàbrica de la colònia La Rabeia de Balsareny. Avui produeix milions d'unitats dels seus productes d'higiene íntima femenina de fibra natural. Ven a 27 països i exporta el 60% de la seva producció.
Facturació
2 M€
Treballadors
16
Any de fundació
2006
producció

Una gamma d'unes vint referències

Cohitech fabrica una vintena de referències de productes d'higiene íntima femenina que es tradueixen en una producció de milions de compreses, tampons i protectors diaris. “Som l'empresa del món que fa la gamma més completa de productes de cotó sota un mateix sostre”, diu Vendrell. Segons ell, les multinacionals del sector no els fan la competència: “Van a una altra veta de mercat”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cohitech innova amb un dispensador de lots d'higiene íntima

Publicat a