La firma de roba infantil Canada House es reinventa i mira cap a Europa
L'empresa supera el concurs de creditors gràcies a la injecció econòmica d'Endurance Partners
La firma de roba infantil i juvenil Canada House, creada el 1993 per la família Puig de Mataró, ha aconseguit una segona oportunitat. Després d'un any especialment difícil que es va traduir en la presentació voluntària d'un concurs de creditors per tensions de liquiditat i manca de solvència, la injecció econòmica del grup espanyol Endurance Partners ha aconseguit fer ressorgir la marca amb un nou projecte de negoci que inclou una major eficiència en la producció i, especialment, la internacionalització de la companyia en el mercat europeu i sud-americà. El director i soci d'Endurance Partners, Jordi Rigau, no amaga la satisfacció que representa per a la seva empresa haver pogut fer renéixer “una firma de gran qualitat, amb una marca de prestigi valorada pel client i amb un futur prometedor”. “Creiem que amb aquesta operació no només s'ha preservat el teixit industrial i la marca, sinó que hem estat capaços de mantenir la plantilla de treballadors i la resta de petits empresaris franquiciats que s'han fet grans amb Canada House”, expressa el director d'Endurance Partners. En aquest sentit, Rigau recorda que es tracta d'un cas poc comú en el sector tèxtil català “perquè segons els informes, el 95% d'empreses que entren en concurs de creditors acaba desapareixent”. El vehicle d'inversió que representa Endurance Partners basa la seva intervenció, segons el seu director, en aquelles empreses “d'economia tradicional, petites i mitjanes, amb recorregut i amb sentit de negoci”. La compra dels actius de Canada House comporta un nou full de ruta “amb les idees molt clares”.
Pla de negoci.
Nous mercats.
Josep Rigau avança que el repte de la nova Canada House és arribar a facturar fora de l'Estat un 15% de la seva producció abans que acabi el 2015. Els primers resultats en l'àmbit nacional arribaran aviat amb l'obertura de sis noves botigues.
Els Valors.
Qualitat dels teixits i tracte personalitzat
La tèxtil Puig Janer obria el 1953 a Mataró una empresa de roba infantil. L'empresa va començar treballant per a altres marques i no seria fins al 1993 que començarien a crear col·leccions pròpies comercialitzades amb la marca Canada House, concebuda per a un segment de client mitjà-alt. L'expansió de la firma a partir de llavors portarà a l'obertura d'un centenar llarg de botigues en territori nacional, concentrades en l'arc Mediterrani. El 90% dels establiments seran en franquícia i el 10%, botiga pròpia. El segell de Canada House, “el seu ADN”, es fonamenta en la qualitat dels teixits i els dissenys i en el tracte personalitzat dels venedors. “Tenim clientes molt fidels que primer van vestir els seus fills i que ara compren roba als seus néts amb la mateixa confiança”, recorda Josep Rigau. Una altra de les característiques que destaca el responsable de l'empresa és la ubicació dels establiments. “No estem a les zones típiques de pas, com poden ser els centres comercials, sinó més a prop del nostre client que es mou en ciutats mitjanes”, diu. La roba de Canada House vesteix un públic de 0 a 16 anys que, de moment, es mantindrà en la nova etapa de la firma.
La firma de roba infantil Canada House es reinventa i mira cap a Europa