Naulover vol vendre fins a un 50% a fora i mira al mercat asiàtic
La firma de moda femenina confia a exportar la meitat de la producció en cinc anys. Fabrica les peces de roba a Catalunya des dels seus inicis
En temps de crisi, són moltes les empreses que miren a l'exterior per compensar la caiguda del consum en el mercat intern i la firma de moda femenina Naulover n'és una. L'empresa, que té la seu central a Mediona i és propietat de la família Noguera, exporta actualment un 20% de les seves peces de roba a països com ara Portugal, Bèlgica, França, Anglaterra, Estats Units, Mèxic i Xile, però l'objectiu és arribar a vendre un 50% de la producció a fora en els propers cinc anys. Naulover també és present a Itàlia i Rússia, dos mercats que treballa per consolidar, i ha desembarcat a l'Orient Mitjà acompanyada del grup empresarial qatarià Al Mana, amb qui inaugurarà en breu una franquícia de la firma en el luxós centre comercial Lagoona Mall, a Doha. L'empresa, que acaba d'arribar a Andorra amb un espai de venda als grans magatzems Pyrénées, ja té la vista posada en nous mercats i, en concret, la seva aposta per la internacionalització se centra en Alemanya, Xina, Indonèsia, Singapur, Malàisia i Colòmbia.
José Noguera va fundar Naulover el 1957 i ara és la seva filla petita, Carme, qui té les regnes d'aquesta empresa familiar. “En realitat, els meus avis ja es dedicaven a la moda; el 1915 tenien dues botigues a Barcelona i venien teixits, a banda de fer vestits a mida, tant d'home com de dona”, recorda Carme Noguera, administradora de la firma. Naulover va començar a funcionar en un petit local de Mediona, que va anar creixent amb pas dels anys. A aquest espai se li va sumar posteriorment una nau als afores del municipi, al costat de la qual es va posar en marxa l'any passat una nova planta logística per millorar el procés de distribució de l'empresa. “Molta gent del poble treballa a la fàbrica, hi han arribat a passar fins a tres generacions d'una mateixa família”, destaca Noguera. De fet, malgrat que els costos són més elevats, Naulover sempre ha optat per produir les peces de roba a Catalunya, tant a la seva fàbrica com en tallers externs. “Des del començament vam dir que no deslocalitzàvem perquè sempre hem pensat que se'n ressentiria la qualitat, un dels punts forts de la marca; a més, la nostra roba té una personalitat molt concreta que no volíem perdre i quan produeixes a fora les peces es desvirtuen totalment”, argumenta l'administradora. L'empresa té ara una plantilla de 150 treballadors, però dóna feina a 300 persones més de manera indirecta.
El mínim estoc.
Naulover va obrir a finals del 2011 la seva primera botiga pròpia i ho va fer al carrer Rosselló de Barcelona, a prop del passeig de Gràcia. L'objectiu era poder tenir un tracte més directe amb les clientes i que poguessin conèixer amb més profunditat les seves col·leccions de moda. El creixement de l'empresa, però, ha estat molt vinculat a El Corte Inglés, on és la primera marca de gènere de punt i té 90 espais de venda repartits entre Catalunya, l'Estat i Portugal. “En el tema de la distribució creiem que cal explorar tots els camins possibles, igual que amb la col·lecció; es tracta de diversificar per tenir més oportunitats”, afirma Noguera. Naulover també és present en 500 punts de venda multimarca a tot el món i té la seva pròpia botiga en línia i un outlet a Igualada. Amb vista al futur, la firma es planteja ampliar el nombre de botigues pròpies. “Tenim alguna cosa en ment, però seria per obrir a Europa”, avança l'administradora.
Pel que fa a la facturació, l'empresa va tancar el 2012 amb un volum de negoci de 18 milions i la previsió enguany és mantenir aquesta xifra. “La crisi es nota i el que veiem és que la gent compra menys; nosaltres hem baixat en el mercat intern, però hem crescut a l'exterior i així ens hem pogut mantenir”, diu Noguera. Naulover està especialitzada en el gènere de punt –tot i que ha anat incorporant altres teixits, com ara la seda– i el 2011 va llançar Nau Sport, una col·lecció de roba més casual. També té una línia de complements –des de bosses de mà i moneders fins a bufandes i guants– i la fragància Nau.
Elegància i confort a la roba
Naulover confereix un estil elegant a la seva roba, que té la qualitat i el confort com a trets diferencials. Les clientes acostumen a ser dones de més de 35 anys, tot i que la versatilitat de les peces –que poden anar a la rentadora– permet a la marca acostar-se a un públic més jove. “El nostre preu potser és més elevat, d'acord amb la qualitat del producte, però cal pensar que les coses barates a la llarga surten cares ”, diu l'administradora de la firma, Carme Noguera. Naulover està present en els certàmens de moda més prestigiosos i és una de les marques habituals en la 080 Barcelona Fashion.