Les baietes com a suport publicitari de Manufactures Arpe fan el salt a Amèrica
La firma familiar també ha tret al mercat una marca pròpia de tovalloles compactes de microfibra
Ser fabricants els permet servir un producte en un termini mitjà de quinze dies
Per norma general, la publicitat en paper que ens arriba a casa acaba a les escombraries després d'haver estat llegida, en el millor dels casos. Però què passaria si el missatge que se'ns vol transmetre estigués imprès en un suport durador que permetés netejar les ulleres o la pantalla del mòbil? Aquesta és la filosofia amb què es mou Manufactures Arpe, referent en el sector de la impressió sobre microfibra. La firma familiar, que actualment gestionen els germans Montse i Joan Pera, va néixer l'any 1991 de la mà dels pares, treballadors del sector tèxtil de roba que es van acabar especialitzant en els productes més industrials, específicament en les baietes per netejar cotxes. L'any 2002 els fills s'hi posen al capdavant i continuen en la mateixa línia productiva però amb una especial incidència en el valor de la impressió per obrir mercat. “Teníem clar que disposàvem d'un article de qualitat, però ens calia experimentar en altres camps que ens aportessin clients diferents”, assenyala Joan Pera.
El primer sector on van incidir va ser l'òptic, amb uns excel·lents resultats. “Calia reinventar un producte tan bàsic i tan quotidià com una camussa per netejar les ulleres, però que portés un missatge concret per explicar qualsevol cosa”, especifica Montse Pera. L'evolució de l'estampació digital ha marcat el recorregut de l'empresa, que de l'òptica ha passat a qualsevol sector “que vulgui transmetre el seu missatge publicitari”.
Missatge publicitari
Amb un 80% de producció destinada al mercat nacional –produeixen 3 milions de peces anuals–, Manufactures Arpe fa pocs anys que busca nous mercats a l'exterior. “De forma natural vam començar a treballar amb Portugal i Andorra i la presència en fires de França i Alemanya ens ha donat a conèixer a altres països europeus”, puntualitza el gerent de la firma. “Ens hem hagut d'adaptar tant pel que fa a catàlegs com de coneixement de l'idioma per poder vendre el nostre producte amb la màxima fiabilitat en els mercats exteriors”, diu Montse Pera, que reconeix que “la marca Barcelona té un posicionament i una bona imatge que no té cap altra marca de l'Estat”.
Anar als Estats Units.
Paral·lelament a la producció per encàrrec, Manufactures Arpe s'ha llançat al disseny d'una marca pròpia: la Tuva Towel. “és una tovallola ultracompacta de microfibra, amb una gran capacitat d'absorció i que s'eixuga molt de pressa, ideal per practicar esport, anar a la platja o incloure-la a la maleta”. La Tuva Towel admet també qualsevol impressió, però la firma ja hi ha estampat uns dissenys creatius vinculats a la ciutat de Barcelona. “Vam sortir en un moment en què aquest tipus de tovalloles començava a trobar-se a les grans àrees comercials i ens va anar bé, perquè ens va facilitar donar a conèixer el producte”, diu Montse Pera, que afegeix: “Al contrari d'altres marques, la nostra té la màxima qualitat”.
Facturació
1 M €
Treballadors
10
Any de fundació
1991
Les baietes com a suport publicitari de Manufactures Arpe fan el salt a Amèrica