Empreses

Lyreco amplia el seu mercat personalitzant objectes d'oficina

La distribuïdora vol esdevenir un proveïdor únic de tot el material que necessiten les empreses.

El 85% de les empreses de l'Íbex 35 són clients nostres

Lyreco, empresa líder en la distribució de material d'oficina, ha fet un pas més enllà en la seva oferta i ha obert una línia d'objectes personalitzats amb l'objectiu d'implicar més el client amb la companyia. Així ho destaca Marc Schoettel, director general de l'empresa, que aclareix que el juny passat van llançar aquesta proposta a la qual no és aliena la davallada de facturació d'enguany respecte del 2012, que es preveu d'entre un 5% i un 7% menys. La personalització s'ofereix sobretot en regals d'empresa, com ara articles d'escriptura, samarretes, bosses i paraigües. De moment aquesta activitat, amb la qual estan “molt animats”, segons Schoettel, suposa només el 5% de l'activitat de Lyreco. Però en un futur proper la personalització s'ampliarà amb la possibilitat que els clients posin el seu segell a la papereria corporativa, de manera que podran dissenyar a través del web de Lyreco sobres i targetes amb el seu logotip. El termini de lliurament serà de 48 hores i la nova oferta estarà disponible en un parell d'anys.“Estem treballant de forma molt seriosa la personalització per compensar pèrdues, i oferim cada cop més opcions per estar prop del client”, afirma el director general de l'empresa.

Schoettel, però, assenyala que el treball personalitzat no és una novetat per a Lyreco, ja que els grans clients “sempre han tingut un catàleg a mida”. Lyreco distribueix tota mena de material d'oficina, des de bolígrafs, folis i consumibles informàtics fins a mobiliari, plantes i maletes. Del centre logístic que l'empresa té a Guadalajara –la seu central és a Cornellà– surten cada dia 20.500 caixes que es lliuren arreu de l'Estat. Això representa 4.700 comandes diàries que transporten 200 vehicles conduïts per autònoms que treballen de forma exclusiva per a Lyreco. “Tenim un catàleg de 7.000 referències, però cada any movem entre 25.000 i 30.000 referències. El nombre és incalculable”, assegura el director general. En les referències s'inclouen productes amb la marca pròpia de Lyreco.

Això es deu a la flexibilitat amb què treballa Lyreco, que subministra tant a autònoms com a grans comptes. “El 85% de les empreses de l'Íbex 35 són clients nostres”, diu Schoettel a tall d'exemple. Entre els seus clients es troben el BBVA, Bankinter, els bancs Sabadell i Santander, empreses com Ferrovial, RACC, Copcisa, Asepeyo i Repsol i organismes públics com Renfe, els governs basc i aragonès i les diputacions de Màlaga i Barcelona. Lyreco pacta amb els seus clients el preu dels productes segons el volum de la comanda, i serveix a mida atenent les peticions de les empreses. “Si un client vol llibretes vermelles perquè és el seu color corporatiu buscarem el millor proveïdor per servir el que necessita”, afirma Schoettel.

El temps de lliurament és un dels punts forts de Lyreco, que no competeix tant en preu com en qualitat i servei. El 99,4% de les comandes són servides, segons la companyia, en 24 hores, ja que totes les referències del catàleg estan en estoc al magatzem d'Alovera, a Guadalajara, un centre de distribució de 30.000 metres quadrats. El material a mida triga entre tres i cinc dies. “És el temps que necessitem per buscar el producte específic que demana el client i negociar el preu amb el proveïdor. El podem servir de forma puntual o tenir-lo en estoc si es demana de forma regular”, precisa Schoettel.

Una de les línies de productes més recents de Lyreco és la dels equips de protecció laboral, com ara cascos, botes, guants, mascaretes i roba de treball. “Les empreses cada cop gasten menys en material per la crisi i nosaltres volem capgirar aquest fet i esdevenir proveïdor únic aportant una solució global”, explica el director general. És a dir, subministrar tot el que necessiten les empreses excepte la maquinària.

Un factor responsable del curt termini de lliurament és el fet que Lyreco treballa amb proveïdors sobretot europeus. “Fem una selecció molt important dels proveïdors des del punt de vista ambiental i de responsabilitat social”, diu el director general. L'auditoria de les empreses es reflecteix, per exemple, en el segell amb què Lyreco garanteix quins productes del catàleg s'han fabricat amb estàndards ecològics.

Lyreco, que forma part del grup internacional del mateix nom, factura a l'Estat 140 milions d'euros gràcies a la venda de tota mena de material adreçat a les empreses. Cada dia surten del seu centre logístic 200 furgonetes que reparteixen 20.500 caixes. Ha obert una nova línia de productes personalitzats.
Facturació
140 M€
Treballadors
650
Any de fundació
1990


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Lyreco amplia el seu mercat personalitzant objectes d'oficina

Publicat a