Los Extremeños vendrà productes ibèrics ‘on line'
L'empresa de Pineda de Mar celebra els vint anys inaugurant nou obrador i impulsant una línia de productes propis per a celíacs i sense lactosa
Les nostres botigues són com un aparador, entren pels ulls
María José Sánchez, propietària amb el seu marit, Carlos Tarazaga, de Los Extremeños confirma que quan va començar en el negoci tenia clar un objectiu: “aconseguir la millor botiga de l'Estat”. Prop de vint anys després, amb tres establiments en funcionament, un nou obrador acabat d'estrenar i amb un premi nacional al petit comerç obtingut l'any 2009, està més a prop d'aconseguir-ho. “La inauguració de les noves instal·lacions ens permet controlar tot el procés, des de la selecció dels animals en el seu lloc d'origen al producte elaborat que servim als nostres clients”, apunta Sánchez. En aquest sentit, l'empresa es completa amb la venta a l'engròs per a restauració i empreses i el servei de càtering, tot i que el 60% de les vendes continuen reservant-se per als productes ibèrics. La gerent de Los Extremeños es va iniciar en el negoci com a representant d'una empresa precisament extremenya, Embutidos Morato, de la qual amb els temps n'acabaria obtenint l'exclusivitat en el territori català. “Als productes ibèrics i de xarcuteria l'any 1999 hi vam afegir la carnisseria i els seus derivats amb la màxima qualitat com a exigència imprescindible”, apunta convençuda que la fórmula va ser l'encertada. L'any 2006 obriria la tercera botiga a Calella “en ple rovell de l'ou del turisme”, concebuda “com si es tractés d'un aparador de roba, oberta, il·luminada, que entrés pels ulls”. Els clients assidus de Los Extremeños tenen un poder adquisitiu mitjà-alt, però María José Sánchez defensa que la butxaca no és cap impediment per trobar el millor producte. “Tenim pernils des de 30 a 800 euros”, exemplifica. El renom obtingut amb el boca a orella ha fet que Los Extremeños sigui també un establiment de referència en el territori durant l'estiu, quan la població es multiplica tant amb l'arribada de turistes estrangers com de la gent de segona residència.
Fer el salt virtual
Un dels aspectes que María José Sánchez destaca com a compromís ferm de la firma és l'apartat dels productes elaborats destinats a aquelles persones que pateixen celiaquia o al·lèrgia a la lactosa. “Hem viscut de molt a prop el que representa patir aquestes malalties i hem obtingut el certificat FACE conforme podem elaborar aquests aliments amb plena garantia”, afirma la representant de Los Extremeños. En aquest sentit, fins i tot s'ha destinat una part de l'obrador nou només per a aquesta elaboració concreta. “La gent celíaca té problemes per aconseguir aliments saludables i nosaltres volem ajudar a canviar la situació”, insisteix.
María José Sánchez s'autodefineix com una persona “senzilla, optimista i constant” i per això considera que la crisi, “malgrat ser una època dura per a tothom”, també ha obligat a encarar els reptes amb més força. “El suport de la família, del magnífic equip humà que tenim i dels clients que ens han estat fidels és una poderosa raó per continuar”, afirma.