Eines

Ser al lloc adequat en el moment oportú

Comerços i negocis no aprofiten les eines, fins i tot gratuïtes, que permeten millorar la seva visibilitat a internet pels casos en què l'usuari busca un determinat servei o producte

L'augment del nombre de cerques d'urgència des del telèfon fa oportú tenir visibilitat

En temps pre­tec­nològics, quan s'estava de ruta per ter­ri­to­ris des­co­ne­guts i calia tro­bar un res­tau­rant on poder men­jar bé, hi havia qui ava­lu­ava la solvència gas­tronòmica d'un esta­bli­ment en funció de la quan­ti­tat de cami­ons que hi havia apar­cats a la porta. També es donava com a vàlida l'opció d'acos­tar-se a algun oriünd de la zona i dema­nar-li referències però, en aquest cas, les indi­ca­ci­ons podien ser aco­lli­des amb cer­tes reser­ves a causa de la pos­si­bi­li­tat que la reco­ma­nació estigués influ­en­ci­ada per algun tipus de vin­cle fami­liar o amistós.

Goo­gle ha tren­cat amb les velles pràcti­ques i ha esde­vin­gut la prin­ci­pal font de con­sulta davant de qual­se­vol dubte o dilema. El cer­ca­dor cana­litza tres mil mili­ons de pre­gun­tes cada dia i, a part d'inten­tar donar les res­pos­tes més acu­ra­des, apro­fita aquest trànsit des­co­mu­nal per pre­sen­tar-se com a tram­polí per als nego­cis. En aquest sen­tit, Goo­gle pro­mo­ci­ona el seu ser­vei Busi­ness Pla­ces garan­tint a les empre­ses que s'hi ins­cri­uen una opti­mit­zació de la seva visi­bi­li­tat a inter­net.

LA MIDA NO ÉS IMPOR­TANT.

Es tracta d'una apli­cació que poten­cia la rellevància a la xarxa de les empre­ses o els nego­cis que en fan ús, amb inde­pendència de quina sigui la seva acti­vi­tat o dimensió (Goo­gle insis­teix que és una eina vàlida per a les grans empre­ses però espe­ci­al­ment útil per a les boti­gues, els tallers o els esta­bli­ments de pro­xi­mi­tat). Amb relació a això, deixa constància que ni tan sols cal que el negoci en qüestió dis­posi de lloc web.

I és que el que fa el sis­tema és geo­lo­ca­lit­zar l'esta­bli­ment i mos­trar-lo com a referència en el mapa quan detecta una con­sulta que hi té relació, sense regir-se per si l'esta­bli­ment té presència pròpia a la xarxa.

Goo­gle manté que el tràmit d'ins­cripció és sen­zill (espe­ci­fica que en qüestió de minuts queda resolt) i només demana unes quan­tes dades per veri­fi­car que, cer­ta­ment, el negoci exis­teix i que qui prova de cur­sar la ins­cripció n'és el titu­lar. Lla­vors, el negoci pas­sarà a aparèixer en la pàgina de resul­tats (i geo­lo­ca­lit­zat en el mapa de Goo­gle Maps) cada cop que es faci una cerca rela­ci­o­nada amb aque­lla acti­vi­tat de negoci en aquell ter­ri­tori con­cret (per exem­ple, taller mecànic a Figue­res, res­tau­rant italià a pas­seig de Gràcia, pei­xa­te­ria al Ser­ra­llo o agro­bo­tiga a Lleida).

Per aju­dar a iden­ti­fi­car quina és l'acti­vi­tat con­creta del negoci que s'indexa, Busi­ness Pla­ces dóna la pos­si­bi­li­tat d'adjun­tar foto­gra­fies o vídeos del pro­ducte o ser­vei que s'hi ofe­reix i, de la mateixa manera, anar reno­vant les dades o la infor­mació sus­cep­ti­ble de ser interes­sant per al cli­ent (per exem­ple, deta­llar quin és el menú diari en el cas d'un bar o res­tau­rant, i infor­mar de pos­si­bles ofer­tes, vals de des­compte o pro­mo­ci­ons en cas d'un esta­bli­ment comer­cial). Goo­gle manté que l'objec­tiu a per­se­guir és que l'usu­ari que fa una cerca pugui tro­bar “la infor­mació que neces­sita de manera ràpida i sim­ple”.

NO ARRELA.

Fonts del depar­ta­ment de comu­ni­cació de Goo­gle apun­ten que el Busi­ness Pla­ces dóna referències de “més de cent mili­ons de llocs” a escala mun­dial. Ara bé, mal­grat que la com­pa­nyia no revela dades con­cre­tes per ter­ri­to­ris, sí que admet que és un ser­vei que no ha arre­lat a l'Estat espa­nyol (on és dis­po­ni­ble des del 2012). Es con­fia que pro­gres­si­va­ment agafi les quo­tes de popu­la­ri­tat que té en d'altres països. Goo­gle també des­taca que el Busi­ness Pla­ces és gratuït i que el seu apro­fi­ta­ment no està con­di­ci­o­nat a cap moda­li­tat pre­mium de paga­ment, perquè això supo­sa­ria tren­car amb el prin­cipi rec­tor de la com­pa­nyia, segons el qual no s'accep­ten paga­ments per con­di­ci­o­nar el posi­ci­o­na­ment de les referències que mos­tra després de cada con­sulta.

Jose Comerma, mànager de la con­sul­to­ria tec­nològica Roca Sal­va­te­lla, apunta que es fa difícil enten­dre per què les empre­ses no uti­lit­zen més aquesta eina: “És una fun­ci­o­na­li­tat poc explo­tada, pot­ser perquè és un ser­vei recent. Es tre­ba­lla molt per posi­ci­o­nar la web però no per posi­ci­o­nar la ubi­cació física de les empre­ses.” Comerma no té dub­tes que “per a deter­mi­nats esta­bli­ments és cru­cial tenir presència a Goo­gle Maps perquè cada vegada es fan més cer­ques d'urgència des del telèfon. Bus­ques un res­tau­rant on poder men­jar, una buga­de­ria, una flo­ris­te­ria o el que sigui que neces­si­tes en aquell moment i que sigui a prop del lloc con­cret on et tro­bes.” A més, des­taca com a posi­tiu que doni l'opció de lle­gir la crítica o els comen­ta­ris que han fet altres usu­a­ris que han estat al lloc. Sobre la pos­si­bi­li­tat que empre­ses o nego­cis rebut­gin fer ús del Busi­ness Pla­ces per no donar més dades a Goo­gle, Comerma apunta que “no té gaire sen­tit perquè Goo­gle ja té totes les teves dades”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.