Emprenedors

Una xarxa social per ajudar les mares

Miximoms vol donar resposta als dubtes de la maternitat connectant mares amb les mateixes inquietuds

A internet hi ha molta informació per a mares però no és fàcil saber-ne l'origen

Quan Yolanda Boni­lla es va con­ver­tir en mare es va començar a plan­te­jar que els matei­xos dub­tes i pre­o­cu­pa­ci­ons que omplien la seva nova rutina es repe­tien en totes les mares pri­me­ren­ques. De fet el més habi­tual entre aques­tes mares nove­lles, sobre­tot el pri­mer any, és recórrer a inter­net per bus­car res­pos­tes a un miler de dub­tes, però “tot i que a inter­net tro­bes molts blogs i xats sobre mater­ni­tat és molt difícil tenir clar quin és l'ori­gen de la infor­mació”, des­taca Boni­lla. Per això aquesta empre­ne­dora va embar­car els seus com­panys de feina a la con­sul­tora on tre­ba­llava per llançar una xarxa social espe­ci­a­lit­zada en mares. L'equip fun­da­dor el for­men, a banda de Boni­lla, Albert Rof, Ismael Miñano i David Tor­ras.

La feina de recerca va començar el 2011 i va ser el pas­sat mes de maig, i coin­ci­dint amb el dia de la mare, que l'equip de Mixi­moms va llançar la pri­mera versió del por­tal. “Al final les mares el que més valo­ren és par­lar amb altres mares que tenen o han tin­gut els matei­xos pro­ble­mes per escol­tar els seus con­sells i Mixi­moms posa la pla­ta­forma perquè hi hagi aquest con­tacte.” Les mares es poden regis­trar gratuïtament al por­tal i crear grups en funció d'inqui­e­tuds simi­lars com la de mares amb fills celíacs, per exem­ple. “Un grup força actiu és el de mares empre­ne­do­res perquè mol­tes dones un cop tenen fills es plan­te­gen mun­tar el seu propi negoci, sobre­tot per faci­li­tar la con­ci­li­ació”, explica Boni­lla.

Els pro­fes­si­o­nals del món de la pedi­a­tria també es poden regis­trar i apor­tar res­pos­tes i solu­ci­ons a les pre­gun­tes que llan­cen les mares a la xarxa. “La majo­ria de les con­sul­tes tenen a veure amb l'ali­men­tació i sobre­tot de temes rela­ci­o­nats amb els nadons.” Per això l'estratègia de Mixi­moms és cen­trar-se en aquesta pri­mera etapa a cap­tar emba­ras­sa­des i mares de bebès: “Després podran créixer amb nosal­tres perquè la nos­tra intenció no és cen­trar-nos només en aquesta pri­mera etapa”, explica.

Con­tacte amb les mar­ques.

En aquests pri­mers mesos de fase expe­ri­men­tal la xarxa ha cap­tat 2.000 usuàries i per a aquest 2014, el pri­mer any al mer­cat, l'equip de Mixi­moms pre­veu arri­bar a les 20.000 mares i els 60 pro­fes­si­o­nals regis­trats. Gua­nyar massa crítica serà també la porta d'entrada a les grans mar­ques espe­ci­a­lit­za­des en pro­duc­tes per a nens.

De moment el por­tal està començant amb mar­ques més peti­tes, però sem­pre amb la filo­so­fia, explica Boni­lla “d'evi­tar la publi­ci­tat indis­cri­mi­nada a través dels típics bàners, pre­fe­rim ofe­rir cupons de des­compte o patro­ci­nis de sec­ci­ons dins el por­tal”. En tot cas l'empre­ne­dora con­fia en la bona res­posta de les mar­ques, ja que diu: “Només en el pri­mer any de vida dels fills es cal­cula que ens gas­tem de mit­jana entre 7.000 i 12.000 euros, i això només en allò més bàsic, i està demos­trat que el 80% de la decisió de com­pra la pren la mare.”

El por­tal com­bina la seva faceta de xarxa social amb la de botiga en línia, un capítol al qual els empre­ne­dors dedi­ca­ran part dels seus esforços en els pro­pers mesos per ampliar la gamma de pro­duc­tes. Un altre pro­jecte més de futur serà la inter­na­ci­o­na­lit­zació, un objec­tiu que ja es té en part tre­ba­llat perquè entre el 25% i el 30% del tràfic del por­tal ve de l'Amèrica Lla­tina.

Nous socis.

A pesar de la joven­tut del negoci, Mixi­moms ja ha acon­se­guit tan­car l'entrada de dos nous socis. Es tracta de l'empre­ne­dora tec­nològica Elena Gómez del Pozu­elo -fun­da­dora entre d'altres de Secre­ta­ri­a­plus i pre­si­denta de l'Asso­ci­ació Espa­nyola d'Eco­no­mia Digi­tal- i Incube, empresa espe­ci­a­lit­zada en impul­sar start up a inter­net. Els nous socis han pre­fe­rit no publi­car la quan­ti­tat de l'ope­ració, que en tot cas ha supo­sat l'adqui­sició d'un per­cen­tatge molt mino­ri­tari de les acci­ons. La firma també ha tan­cat un préstec d'ENISA.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una xarxa social per ajudar les mares

Publicat a