Emprenedors

De consultor a la venda de bosses de mà

L'exconsultor Jordi Bella crea la marca de complements de moda Bissú, de disseny exclusiu i assequible, que ja té sis botigues i es vol expandir obrint-ne sis més abans del proper Nadal

Volem arribar a les 12 botigues enguany, obrint-ne sis de noves abans de Nadal

Nou anys fent de con­sul­tor finan­cer d'empre­ses per a la mul­ti­na­ci­o­nal PwC, veient, valo­rant i asses­so­rant tot tipus de pro­jec­tes van ani­mar Jordi Bella a crear el seu propi negoci basant-se en la seva experiència en la gestió i a ende­gar el 2013 la marca Bissú (www.​bissubags.​com), que es dedica a la venda de com­ple­ments de moda, espe­ci­al­ment bos­ses de mà, moca­dors i biju­te­ria.

“Tenia ganes d'ini­ciar un tema de retail”, explica Bella, amb l'objec­tiu prin­ci­pal d'ofe­rir un pro­ducte de dis­seny exclu­siu, amb una bona relació entre qua­li­tat i preu, que seguís les tendències de la moda del moment, que fos asse­qui­ble i per a tot el públic. Així va néixer l'empresa fami­liar Bissú, que actu­al­ment està for­mada per una vin­tena de tre­ba­lla­dors, i en què té molta importància l'equip for­mat per dos dis­se­nya­dors esta­blert a la seu cen­tral de Sant Cugat del Vallès. Des d'allà han sor­tit les dues col·lec­ci­ons for­ma­des per unes 300 bos­ses a preus que oscil·len entre els 17 i els 32 euros i ja s'està dis­se­nyant la de l'hivern que ve havent rebut els comen­ta­ris i les idees dels cli­ents de les dues pri­me­res col·lec­ci­ons. “Les pro­pe­res seran millor perquè ara tenim feed­back amb els com­pra­dors” i poden incor­po­rar tots els sug­ge­ri­ments que els han anat arri­bant, a més de veure quin tipus de pro­ducte i mate­rial ha tin­gut més sor­tida fins ara.

Per a Bella, i amb l'objec­tiu de dis­tin­gir-se de la com­petència, és molt impor­tant inno­var tant en el dis­seny com en la forma i la uti­lit­zació de pro­duc­tes, que poden anar des de neoprè, poli­pell, niló i fel­tre, entre d'altres. Els preus de les bos­ses de mà són una mica més ele­vats, però sense superar els 40 euros; els moca­dors en cos­ten entre 8 i 12, i la biju­te­ria, entre 4 i 5 euros. Per a l'excon­sul­tor l'impor­tant és ofe­rir qua­li­tat a un bon preu, defu­gint els models bàsics que uti­lit­zen algu­nes mar­ques que venen a preus molt asse­qui­bles.

De moment els pro­duc­tes estan tenint força accep­tació i l'objec­tiu és tan­car el 2014 amb una fac­tu­ració de 2 mili­ons d'euros. La prin­ci­pal inversió l'han fet en l'ober­tura de sis boti­gues d'entre 50 i 70 metres qua­drats en poc més de tres mesos, entre setem­bre i novem­bre del 2013. Estan ubi­ca­des a Bar­ce­lona –als cen­tres comer­ci­als de La Maqui­nista i Splau– i la resta, als car­rers cèntrics i comer­ci­als de Ter­rassa, Reus, Girona i Vila­nova. El pla de nego­cis de Bissú és obrir sis boti­gues més fins a final d'any, ja siguin pròpies o seguint el model de franquícia, pel qual Bella aposta sense recan­ces.

Locals cèntrics.

A diferència de la com­petència, que sovint són grans mar­ques que ofe­rei­xen molts metres qua­drats de locals, Bissú aposta per espais reduïts però molt ben situ­ats, apro­fi­tant que també han bai­xat els llo­guers per la crisi. Els requi­sits és que “esti­guin en una ciu­tat comer­cial, al millor car­rer i al millor tram”. La intenció és que una per­sona sola s'encar­re­gui de l'esta­bli­ment i que es pugui fer “una rotació de pro­ducte cada quinze dies”, afe­geix Bella, que reco­neix que fa uns anys enrere poder tenir aquest tipus de locals a un preu rao­na­ble era impen­sa­ble.

El pla d'expansió s'ha fet pen­sant en l'ober­tura d'entre qua­tre i set boti­gues en un inici fins a com­ple­tar un total de dotze esta­bli­ments oberts abans del començament la pròxima cam­pa­nya de Nadal. La intenció és anar crei­xent amb velo­ci­tat per poder nego­ciar millors con­di­ci­ons de fabri­cació i de com­pra de matèries, a més de poder ofe­rir més dis­senys, molta més vari­e­tat de pro­duc­tes i “absor­bir millor els cos­tos”. I el model de franquícia, segons Bella, és ideal per acon­se­guir-ho. Bissú s'encar­rega ara per ara només de dis­seny, men­tre que la fabri­cació, per una qüestió de cos­tos i poc volum, la tenen cen­tra­lit­zada a la Xina, ja que és l'única opció per poder ofe­rir “uns preus de venda al públic d'entre 20 i 30 euros”, afe­geix Bella. En prin­cipi tam­poc té pre­vist ven­dre altres tipus de pro­ducte rela­ci­o­nats amb la moda que impli­quin la neces­si­tat de fer un tallatge, ni tam­poc ven­dre res per a ter­cers o perquè es comer­ci­a­lit­zin en altres boti­gues que no siguin Bissú. I el seg­ment esco­llit és el dels com­ple­ments perquè hi ha com­petència, però tam­poc és tan sal­vatge com en el de la roba.

El pla de crei­xe­ment de l'empresa amb l'ober­tura d'esta­bli­ments està pen­sat ini­ci­al­ment perquè es faci a l'Estat espa­nyol, i en aquests ini­cis sobre­tot a Cata­lu­nya, encara que en un futur, a mitjà o a llarg ter­mini, Bella tam­poc des­carta fer el salt a altres països euro­peus. Des de prin­cipi d'any, l'empresa també ha fet una aposta comu­ni­ca­tiva per arri­bar al gran públic i per la pro­jecció de la marca a les xar­xes soci­als i al lloc web, on també es poden fer com­pres en línia, encara que només repre­senta actu­al­ment l'1% de la seva fac­tu­ració, que enguany podria enfi­lar-se als 2 mili­ons d'euros. Per aquest motiu està fent cam­pa­nyes de pro­moció ori­gi­nals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De consultor a la venda de bosses de mà