Emprenedors

Leksport, el portal dels corredors

Cinc manresans creen una botiga en línia d'esports que a més ofereix assessorament

Aquesta botiga en línia ofereix ports gratuïts a tot l'Estat per qualsevol compra

De boti­gues de mate­rial espor­tiu en línia n'hi ha unes quan­tes. Que dis­po­sin de la col·labo­ració d'espor­tis­tes pro­fes­si­o­nals de la talla d'Agustí Roc (com a res­pon­sa­ble de pro­ducte), Núria Picas, Just Soci­ats i Laia Andreu, entre altres, per asses­so­rar els seus cli­ents en run­ning i trail run­ning, només Leks­port. Aquest por­tal creat per l'empresa Four­lek SL de Man­resa el novem­bre del 2013, no vol ser una botiga d'esports més de la xarxa. Leks­port és venda en línia però de pro­xi­mi­tat. “Aquest és el nos­tre valor afe­git, ser un negoci molt pro­per al cli­ent, el més sem­blant a una comu­ni­tat en línia interac­tiva de per­so­nes que prac­ti­quen esport per pas­sar-s'ho bé”, comenta Josep Alberti, direc­tor de màrque­ting de Leks­port. En només qua­tre mesos ja tenien 7.000 segui­dors al Face­book i havien rebut 650 coman­des.

L'aposta per la pro­xi­mi­tat amb el cli­ent “és una inversió que a curt ter­mini és molt poc ren­di­ble, però ente­nem que a la llarga ens ha de dife­ren­ciar i donar un plus”, diu Alberti, un dels cinc socis que han posat en marxa Leks­port. Aquests empre­ne­dors man­re­sans tenen clar que el preu és un fac­tor deter­mi­nant a l'hora de com­prar per inter­net, però no és l'únic. La política de devo­lu­ci­ons, la rapi­desa d'entrega i la gratuïtat dels ports són ele­ments que el cli­ent acaba valo­rant. Tant és així que Leks­port ofe­reix ports gratuïts, inde­pen­dent­ment de l'import de la com­pra, a qual­se­vol lloc de Cata­lu­nya, l'Estat espa­nyol i Por­tu­gal. “Hem fet els nos­tres números i hem deci­dit que, com a política de màrque­ting, pre­fe­rim gas­tar-nos uns diners en això que no pas en publi­ci­tat”, explica el direc­tor de màrque­ting de Leks­port.

Aquest por­tal espe­ci­a­lit­zat sobre­tot en mate­rial de run­ning, trail run­ning i pàdel, a més de roba, com­ple­ments d'electrònica i una secció a par­tir de l'estiu dedi­cada a la natació i al ves­sant aquàtic del tri­atló, té a Cata­lu­nya el seu prin­ci­pal mer­cat, tot i repre­sen­tar només un 30%. La resta de coman­des es repar­tei­xen entre el País Basc, el País Valencià, Madrid, Galícia, Mallorca i les illes Canàries (on veuen una veta de mer­cat). Amb tot, Leks­port, que no tanca cap porta a l'expor­tació, sos­pesa seri­o­sa­ment l'opció de ven­dre arreu d'Europa, “una pos­si­bi­li­tat assu­mi­ble en un ter­mini rela­ti­va­ment curt”.

La con­so­li­dació.

Men­tres­tant, l'objec­tiu d'aquesta botiga en línia és con­so­li­dar-se a l'Estat espa­nyol, on el run­ning i el trail run­ning estan crei­xent (segons un estudi de Leks­port, en els últims qua­tre anys a Cata­lu­nya el nom­bre de cor­re­dors s'ha mul­ti­pli­cat per qua­tre) i per al ter­cer any de vida del negoci esti­men una fac­tu­ració de prop de 2 mili­ons d'euros. “En un mer­cat com aquest –diu Alberti– i veient com creix el comerç electrònic, pen­sem que no és cap bes­ti­esa.” La con­so­li­dació d'aquest negoci, que va supo­sar una inversió ini­cial d'uns 150.000 euros, pas­sarà per una espe­ci­a­lit­zació en altres esports en crei­xe­ment que reque­rei­xin un mate­rial de gamma mit­jana-alta. “El nos­tre tar­get és l'espor­tista que s'ini­cia o que ja té una certa rutina espor­tiva, més o menys bo o pro­fes­si­o­nal, però al qual no li fa res gas­tar-se algun diner més en mate­rial”, segons Alberti.

Un 70% de les ven­des de Leks­port són vam­bes, tot i que en total aquest por­tal dis­posa d'una oferta d'unes 10.000 referències de mate­rial espor­tiu de les 100 pri­me­res mar­ques. A banda del des­compte ini­cial d'entre un 5% i un 10% a prin­cipi de tem­po­rada res­pecte d'una botiga física, un dels apar­tats més visi­tats d'aquest web és la zona out­let, on es poden tro­bar ofer­tes a preus rebai­xats un 50% o més. Sigui quin sigui el pro­ducte, Leks­port –amb una plan­ti­lla de tres per­so­nes a dedi­cació total– lliura la comanda en un ter­mini màxim de qua­tre dies.

Fins ara, Leks­port ha com­par­tit el magat­zem de mate­rial amb el de la botiga física 2.0 Sports de Man­resa, pro­pi­e­tat de Jordi Casas (soci que porta com­pres i logística), però la intenció és anar sepa­rant tots dos nego­cis i, amb vista als pro­pers mesos, tro­bar un local per a Leks­port a la mateixa ciu­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.