Emprenedors

Habitacions d'hotel per compartir

Hall St vol liderar el negoci de l'allotjament per als participants en grans esdeveniments

La firma ha obert delegació a San Francisco per abordar el mercat global

Hall Street es va fun­dar a Bar­ce­lona fa tres anys i els seus cre­a­dors asse­gu­ren que la par­tida de nai­xe­ment els ha obert por­tes i els ha fet gua­nyar mol­tes sim­pa­ties arreu. Tan­ma­teix, ara que ha arri­bat el moment de glo­ba­lit­zar les aspi­ra­ci­ons no han tin­gut més opció que esta­blir-se a San Fran­cisco, la ciu­tat tram­polí on estan segurs que tro­ba­ran l'entorn empre­sa­rial i finan­cer ade­quat per a aquest objec­tiu. Allà s'ha des­plaçat Alfredo Ouro, a qui pri­mer se li va encen­dre la bom­beta de fer Hall Street, quan era inves­ti­ga­dor d'Esade i estu­di­ava com inno­var en el turisme.

La idea con­sis­tia a crear un mer­cat on line de nits d'hotel que donés res­posta a algu­nes de les rigi­de­ses que pre­senta aquest tipus de canal. Con­cre­ta­ment, s'ha fet un lloc per a les per­so­nes que han com­prat nits d'hotel no reem­bor­sa­bles i les volen reven­dre, i un altre per a aquells que volen com­par­tir habi­tació en un hotel. Hall Street faci­lita que aquests usu­a­ris entrin en con­tacte i en garan­teix la transacció. En el cas de les reven­des de les habi­ta­ci­ons, és el vene­dor qui fixa el preu que, lògica­ment, ha de ser més barat que la tarifa de l'esta­bli­ment. Hall Street cobra una quan­ti­tat fixa per cada ope­ració.

El pro­jecte va engres­car Toni Rodríguez, engi­nyer informàtic, que s'hi va sumar. Avui són cinc socis: a més d'Ouro i Rodríguez també són Chris Bates, direc­tor d'ope­ra­ci­ons, Pedro Espín, cap de màrque­ting, i Pere Sanz, res­pon­sa­ble de finan­ces. I tenen cinc per­so­nes en plan­ti­lla.

Després de tres anys de rodatge han inte­grat uns 150.000 hotels -prin­ci­pal­ment d'Espa­nya i el Regne Unit-, i mal­grat la seva espe­ci­a­lit­zació, la major part del negoci prové de la inter­me­di­ació hote­lera més clàssica. Ara bé, els res­pon­sa­bles de Hall Street tenen clar que no poden ni volen com­pe­tir amb les grans fir­mes del sec­tor que des­ple­guen una capa­ci­tat acla­pa­ra­dora de posi­ci­o­nar-se als prin­ci­pals cer­ca­dors d'inter­net. “Una star-up com la nos­tra tin­dria molt difícil fer-se un espai si el que pre­tenguéssim és repli­car el mateix negoci”, explica Toni Rodríguez.

Més enllà de des­ti­na­ci­ons.

En aquest sen­tit, els impul­sors de Hall Street han ana­lit­zat les dinàmiques i les moti­va­ci­ons dels usu­a­ris d'allot­ja­ments i han obser­vat que un grup crei­xent de viat­gers es des­pla­cen no con­di­ci­o­nats tant per la des­ti­nació com per l'esde­ve­ni­ment que hi té lloc. Són per­so­nes que, per exem­ple, en comp­tes d'escriure en el cer­ca­dor Bar­ce­lona, hi posen Sonar o Pri­ma­vera Sound.

És un públic amb unes neces­si­tats con­cre­tes, que pot estar més obert a com­par­tir habi­tació d'hotel, si bé ara troba en altres pro­pos­tes d'allot­ja­ment una oferta més fle­xi­ble i que els resulta més pro­pera. “El nos­tre objec­tiu és fer més adap­ta­ble el pro­ducte hote­ler i que sigui cool. La qua­li­tat de ser­vei i la segu­re­tat que pro­por­ci­ona un hotel no és com­pa­ra­ble amb les que tenen altres opci­ons que hi ha al mer­cat i que ara arros­se­guen aquesta gent”, asse­gura Rodríguez.

La fita en l'horitzó que s'han mar­cat els socis de Hall Street és acon­se­gueix crear i lide­rar aquest mer­cat de ser­veis de suport als grans esde­ve­ni­ments a escala glo­bal. El pas següent és no només ven­dre nits d'hotel i pro­por­ci­o­nar altres pro­duc­tes que neces­sita satis­fer la gent que es mou al vol­tant dels grans esde­ve­ni­ments: entra­des, res­tau­rants, etcètera.

L'ambició glo­bal els ha por­tat a obrir dele­gació a San Fran­cisco, perquè pen­sen que si són capaços de con­que­rir el mer­cat dels Estats Units, tin­dran més fàcil abor­dar la resta del món, que no si ho fan des d'Europa. “Hi ha pocs exem­ples de fir­mes tec­nològiques que hagin tin­gut èxit glo­bal sor­tint del vell con­ti­nent”, reco­neix Toni Rodríguez. A més quan optin per ini­ciar una ronda de finançament (no és una urgència però si un objec­tiu a mitjà ter­mini) també poden tro­bar més múscul als EUA.

Canvi de domi­cili.

Ben aviat farà tres anys que la firma té domi­cili al cen­tre d'empre­ne­do­ria de Bar­ce­lona Activa, l'orga­nisme que du a terme les polítiques de pro­moció econòmica de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, i s'exhau­reix el ter­mini per empren­dre el vol. La pròxima des­ti­nació és el Cen­tre Tec­nològic Bar­ce­lona Nord, per a empre­ses de noves tec­no­lo­gies, que també ges­ti­ona Bar­ce­lona Activa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Habitacions d'hotel per compartir