Emprenedors

Tèxtil de nova onada

Batech combina el teixit tècnic amb un disseny allunyat de l'esport per construir una nova marca que aspira a l'exportació

Volem fer un producte innovador amb segell català per vendre'l al món

Algú pot pen­sar que el tèxtil no és pre­ci­sa­ment el sec­tor més adi­ent per gene­rar nous empre­ne­dors a Cata­lu­nya, però els dos socis de Batech van voler tren­car aquesta imatge quan fa ja prop de tres anys van començar a donar vol­tes a la pos­si­bi­li­tat de tirar enda­vant el seu propi negoci. Santi Simón i Lluís Latorre van apos­tar ales­ho­res per por­tar al mer­cat un pro­ducte que com­binés els avan­tat­ges dels tei­xits tècnics carac­terístics de la roba espor­tiva amb un dis­seny pen­sat per por­tar en el dia a dia.

El resul­tat és el que Batech ano­mena una nova gene­ració de polos. “Com­ba­ten els incon­ve­ni­ents de la calor, no només la suor, sinó que pro­te­gei­xen dels raig UVA, però fugint del que seria el dis­seny i estil propi d'una samar­reta d'un equip de fut­bol”, explica Santi Simón.

Batech pro­du­eix el seu model de polo en onze colors i es basa al 100% en proveïdors cata­lans. “Aquest ha estat des del prin­cipi el nos­tre com­promís, no ens interessa reduir cos­tos, el que volem és fer un pro­ducte de qua­li­tat des de Cata­lu­nya cap al món.”

Perquè tot i que de moment els polos de Batech només es venen a boti­gues de Cata­lu­nya -sis esta­bli­ments mul­ti­marca, bàsica­ment a l'àrea del Vallès, a banda de la botiga en línia- l'objec­tiu de la firma és obrir-se a l'expor­tació. “Tot i que volem fer les coses al seu moment, per ara ens volem cen­trar bàsica­ment a con­so­li­dar el mer­cat local”, explica Simón.

Però per assu­mir aquest crei­xe­ment i obrir nous punts de venda els socis de Batech con­fien poder tan­car l'entrada d'un inver­sor pri­vat al pro­jecte. Els empre­ne­dors estan en con­tacte amb la Busi­ness Angels Network Cata­lu­nya (BANC), que depèn de la patro­nal ter­ras­senca Cecot, per tan­car un acord amb un dels seus busi­ness angels.

L'objec­tiu és cap­tar uns 200.000 euros que per­me­tin no només fer aquest salt en l'estratègia de comer­ci­a­lit­zació sinó també, explica Simón, “fer el pas defi­ni­tiu cap a la pro­fes­si­o­na­lit­zació de la gestió de l'empresa”.

Dedi­cació com­pleta.

I és que fins ara els dos socis man­te­nen les seves res­pec­ti­ves fei­nes, tot i que Simón admet que “la con­ci­li­ació entre les dues coses comença a ser com­pli­cada i segu­ra­ment ha arri­bat ja el moment de fer aquest pas”.

Men­tre els empre­ne­dors nego­cien l'entrada de nou capi­tal nego­cien també per tan­car algun acord de dis­tri­bució amb una botiga a Bar­ce­lona. “Molta de la gent que ens segueix a les xar­xes soci­als ens ho ha dema­nat i aquest és ara per ara un dels nos­tres objec­tius pri­o­ri­ta­ris”, des­taca l'empre­ne­dor.

En molt poc temps la firma ha sumat 5.000 segui­dors a les xar­xes soci­als “i això ens dóna molta ener­gia per seguir enda­vant amb el pro­jecte”, afirma.

I en aquest procés de donar a conèixer el pro­ducte Simón reco­neix que un punt d'inflexió impor­tant ha estat l'acord al qual van arri­bar amb TV3 per poder ves­tir amb els seus polos els col·labo­ra­dors del pro­grama Diven­dres de la tele­visió cata­lana. “Això ens està donant molta visi­bi­li­tat.”

El per­fil de boti­gues que busca Batech és bàsica­ment el d'esta­bli­ments mul­ti­marca que fugin del pro­ducte espor­tiu, “per a nosal­tres és impor­tant fer aquesta dife­ren­ci­ació perquè no ens volem posi­ci­o­nar com un pro­ducte de l'àmbit espor­tiu”, afirma Simón. De fet el preu dels polos Batech (68 euros) els situa en una gamma mit­jana. “Per això volem mirar molt bé el tipus de botiga en què entrem, ens interessa man­te­nir un cert nivell de marca”, afe­geix.

I amb vista a la venda a l'exte­rior l'empre­ne­dor reco­neix que la marca Bar­ce­lona els ajuda. “Des de fora Batech es lle­geix com Bar­ce­lona Tech­no­lo­gies, dos con­cep­tes que lli­guen molt bé i que ens donen molt bona entrada.”

El que de moment no es plan­teja la marca és obrir la línia de roba de dones, “és un seg­ment molt més com­pli­cat i pri­mer ens interessa con­so­li­dar el mer­cat mas­culí”. Una altra opció és la línia infan­til. Aquest podria ser un objec­tiu més a curt ter­mini i lli­gat, això sí, a l'entrada de nou capi­tal a l'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.