Emprenedors

Tèxtil de nova onada

Batech combina el teixit tècnic amb un disseny allunyat de l'esport per construir una nova marca que aspira a l'exportació

Volem fer un producte innovador amb segell català per vendre'l al món

Algú pot pensar que el tèxtil no és precisament el sector més adient per generar nous emprenedors a Catalunya, però els dos socis de Batech van voler trencar aquesta imatge quan fa ja prop de tres anys van començar a donar voltes a la possibilitat de tirar endavant el seu propi negoci. Santi Simón i Lluís Latorre van apostar aleshores per portar al mercat un producte que combinés els avantatges dels teixits tècnics característics de la roba esportiva amb un disseny pensat per portar en el dia a dia.

El resultat és el que Batech anomena una nova generació de polos. “Combaten els inconvenients de la calor, no només la suor, sinó que protegeixen dels raig UVA, però fugint del que seria el disseny i estil propi d'una samarreta d'un equip de futbol”, explica Santi Simón.

Batech produeix el seu model de polo en onze colors i es basa al 100% en proveïdors catalans. “Aquest ha estat des del principi el nostre compromís, no ens interessa reduir costos, el que volem és fer un producte de qualitat des de Catalunya cap al món.”

Perquè tot i que de moment els polos de Batech només es venen a botigues de Catalunya -sis establiments multimarca, bàsicament a l'àrea del Vallès, a banda de la botiga en línia- l'objectiu de la firma és obrir-se a l'exportació. “Tot i que volem fer les coses al seu moment, per ara ens volem centrar bàsicament a consolidar el mercat local”, explica Simón.

Però per assumir aquest creixement i obrir nous punts de venda els socis de Batech confien poder tancar l'entrada d'un inversor privat al projecte. Els emprenedors estan en contacte amb la Business Angels Network Catalunya (BANC), que depèn de la patronal terrassenca Cecot, per tancar un acord amb un dels seus business angels.

L'objectiu és captar uns 200.000 euros que permetin no només fer aquest salt en l'estratègia de comercialització sinó també, explica Simón, “fer el pas definitiu cap a la professionalització de la gestió de l'empresa”.

Dedicació completa.

I és que fins ara els dos socis mantenen les seves respectives feines, tot i que Simón admet que “la conciliació entre les dues coses comença a ser complicada i segurament ha arribat ja el moment de fer aquest pas”.

Mentre els emprenedors negocien l'entrada de nou capital negocien també per tancar algun acord de distribució amb una botiga a Barcelona. “Molta de la gent que ens segueix a les xarxes socials ens ho ha demanat i aquest és ara per ara un dels nostres objectius prioritaris”, destaca l'emprenedor.

En molt poc temps la firma ha sumat 5.000 seguidors a les xarxes socials “i això ens dóna molta energia per seguir endavant amb el projecte”, afirma.

I en aquest procés de donar a conèixer el producte Simón reconeix que un punt d'inflexió important ha estat l'acord al qual van arribar amb TV3 per poder vestir amb els seus polos els col·laboradors del programa Divendres de la televisió catalana. “Això ens està donant molta visibilitat.”

El perfil de botigues que busca Batech és bàsicament el d'establiments multimarca que fugin del producte esportiu, “per a nosaltres és important fer aquesta diferenciació perquè no ens volem posicionar com un producte de l'àmbit esportiu”, afirma Simón. De fet el preu dels polos Batech (68 euros) els situa en una gamma mitjana. “Per això volem mirar molt bé el tipus de botiga en què entrem, ens interessa mantenir un cert nivell de marca”, afegeix.

I amb vista a la venda a l'exterior l'emprenedor reconeix que la marca Barcelona els ajuda. “Des de fora Batech es llegeix com Barcelona Technologies, dos conceptes que lliguen molt bé i que ens donen molt bona entrada.”

El que de moment no es planteja la marca és obrir la línia de roba de dones, “és un segment molt més complicat i primer ens interessa consolidar el mercat masculí”. Una altra opció és la línia infantil. Aquest podria ser un objectiu més a curt termini i lligat, això sí, a l'entrada de nou capital a l'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.