Emprenedors

El que un ‘mail' pot fer per la seva empresa

Mailify dissenya una eina de màrqueting per correu electrònic pensat per a pimes

El correu electrònic
és una bona porta d'entrada al món digital per a les pimes

El cor­reu electrònic pot ser una eina de màrque­ting molt potent per a les peti­tes i mit­ja­nes empre­ses, les pimes, sobre­tot per a aque­lles que es volen començar a intro­duir en el món digi­tal. Aquesta afir­mació la té ben clara Paul de Fom­be­lle, direc­tor gene­ral de Mai­lify, una empresa emer­gent dedi­cada al que es coneix com el màrque­ting per cor­reu electrònic. Cre­ada a Bar­ce­lona fa tres anys i nas­cuda gràcies a una com­pa­nyia fran­cesa del sec­tor, Mai­lify ha desen­vo­lu­pat una eina que per­met enviar cor­reus electrònics de manera pro­fes­si­o­nal.

El pro­jecte, que ha neces­si­tat dos anys de desen­vo­lu­pa­ment i un període de prova, s'enge­garà comer­ci­al­ment el pro­per 10 de setem­bre. Segons De Fom­be­lle, la com­pa­nyia viu el llançament amb molta expec­tació perquè, fins ara, als usu­a­ris que han pro­vat l'apli­cació els ha entu­si­as­mat.

Però què es pot fer, a través de Malify? Què sig­ni­fica això d'enviar cor­reus electrònics de manera pro­fes­si­o­nal? El direc­tor gene­ral de l'empresa divi­deix el procés en tres fases. En pri­mer lloc, l'eina per­met que l'usu­ari ges­ti­oni els con­tac­tes (orga­nit­zar-los, cor­re­gir-los automàtica­ment, detec­tar si cor­res­pon a un home o a una dona...). Després, a través d'una pan­ta­lla adap­ta­tiva i amb eines com ara una lli­bre­ria d'imat­ges, l'usu­ari pot mun­tar el mis­satge que vol enviar. L'envi­a­ment es fa seguint la nor­ma­tiva de pro­tecció de dades i evi­tant els fil­tres con­tra el cor­reu brossa. I una cosa molt impor­tant per a De Fom­be­lle és el fet que, un cop s'ha fet l'envi­a­ment, se'n pot fer una anàlisi (qui els ha lle­git, en què s'ha fixat abans,...). Les con­clu­si­ons d'aquesta anàlisi poden resul­tar molt útils i per­me­ten per­so­na­lit­zar els mis­sat­ges futurs.

Cli­ents poten­ci­als.

L'eina s'ha dis­se­nyat tenint en compte les pimes, a les neces­si­tats de les quals s'ha inten­tat adap­tar. De Fom­be­lle afirma que a Cata­lu­nya i a l'Estat espa­nyol hi ha un tei­xit de pimes molt dinàmic que es comença a digi­ta­lit­zar mal­grat que, segons diu, “encara els queda molt per apren­dre”. “L'e-mail és una bona porta d'entrada per a les pimes en aquest món digi­tal”, des­taca el direc­tor gene­ral de Mai­lify.

De Fom­be­lle explica que les empre­ses del sec­tor de ser­veis, sobre­tot les de l'àmbit de l'edu­cació i la for­mació i del turisme, són les que tenen més consciència sobre la importància del màrque­ting per cor­reu electrònic. No obs­tant això, deixa clar que la neces­si­tat és uni­ver­sal i que abasta tots els sec­tors d'acti­vi­tat. “En rea­li­tat, on s'expe­ri­menta més revo­lució és en aque­lles empre­ses que mai no s'hi han posat i que ara ho fan”, asse­gura. Això és el que, segons ell, han detec­tat en les pro­ves prèvies al llançament.

El direc­tor gene­ral de Mai­lify posa l'exem­ple d'un res­tau­rant amb què han tre­ba­llat durant els últims mesos. Situat en una zona indus­trial, omplia les seves tau­les sobre­tot als mig­dies, quan ser­via dinars. Amb l'asses­so­ra­ment de la jove empresa, el pro­pi­e­tari va idear un sis­tema per esco­dri­nyar infor­mació dels cli­ents: uns estal­vis indi­vi­du­als de paper on els dema­nava dades com el nom, el cor­reu electrònic i la data de nai­xe­ment, i els ofe­ria par­ti­ci­par en un con­curs men­sual d'una ampo­lla de cava. A par­tir d'aques­tes dades, va començar a enviar publi­ci­tat i ofer­tes per cele­brar sopars d'ani­ver­sari quan s'acos­tava la data que li havia donat cada cli­ent. El resul­tat va ser que molts dies va haver de doblar el ser­vei i d'obrir també a la nit.

Mai­lify, que té una ofi­cina a Bar­ce­lona amb sis tre­ba­lla­dors i n'ha obert una altra a Nova York per fer-se un lloc també als EUA, con­fia arri­bar a la quan­ti­tat de 10.000 usu­a­ris de la versió gratuïta de l'apli­cació –que té un límit en el nom­bre d'envi­a­ments– a prin­cipi del 2015. Segons els càlculs de De Fom­be­lle, això es tra­dui­ria en un total de 500 a 1.000 cli­ents Pre­mium, és adir, amb ser­veis de paga­ment con­trac­tats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El que un mail pot fer per la seva empresa