Emprenedors

Fer música amb els dits des de l'iPad

Conductr capta 100.000 euros amb una aplicació de producció musical que explota les opcions tàctils de la tauleta d'Apple

En poc més de tres mesos han aconseguit 30.000 descàrregues
a tot el món

Tan sols ha estat dos mesos al mer­cat en la seva versió fre­e­mium amb els pri­mers mòduls de paga­ment dis­po­ni­bles, però en aquest poc temps ja ha regis­trat 30.000 descàrre­gues a tot el món de la seva apli­cació, Con­ductr, i els seus cre­a­dors espe­ren superar la pre­visió de tan­car l'any amb 60.000 usu­a­ris regis­trats.

La prin­ci­pal aposta de Con­ductr, que suma cli­ents sobre­tot als Estats Units, Ale­ma­nya, Angla­terra, França, el Japó i Austràlia, és explo­tar al màxim les capa­ci­tats tàctils de l'iPad. “En tot moment vam tenir clar que volíem desen­vo­lu­par l'apli­cació per a Apple, tre­ba­llar amb el sis­tema Android hau­ria estat molt més com­pli­cat i, a més, l'estadística ens diu que el nos­tre cli­ent poten­cial tre­ba­lla bàsica­ment amb iPad, així que la decisió estava clara”, expli­quen Julià Car­bo­ne­ras i Oriol Rosell, que junt amb Albert Min­guell for­men el grup de socis fun­da­dors d'aquesta start-up amb seu a Bar­ce­lona.

Aquesta pri­mera apli­cació de Con­ductr està dis­se­nyada per con­tro­lar el pro­gra­mari de gestió musi­cal Able­ton, un dels que lidera el mer­cat i que dis­posa d'uns 15 mili­ons d'usu­a­ris arreu del món, però la intenció dels empre­ne­dors és posar al mer­cat ver­si­ons de l'apli­cació ajus­ta­des als prin­ci­pals pro­gra­ma­ris de gestió musi­cal —n'hi ha uns cinc a tot el món— i així ampliar la seva base d'usu­a­ris.

De fet l'empresa ja pre­veu comer­ci­a­lit­zar la pri­mera d'aquí un mes. “Al final l'objec­tiu és con­ver­tir-nos en una mena de con­tro­la­dor uni­ver­sal”, apun­ten.

Pre­ci­sa­ment per poder cen­trar-se en aquesta part de desen­vo­lu­pa­ment de nous pro­duc­tes, així com en les acti­vi­tats de màrque­ting, la firma acaba de tan­car una pri­mera fase de finançament que els ha permès l'entrada de múlti­ples inver­sors pri­vats que han apor­tat un total de 100.000 euros.

Els empre­ne­dors reco­nei­xen que l'experiència de pas­sar per la pri­mera edició de l'acce­le­ra­dora Conec­tor —impul­sada entre d'altres pel fun­da­dor del grup Itnet, Car­los Blanco, el fun­da­dor de Lets­Bo­nus, Miguel Vicente, o el d'Ima­gine, Xavier Ver­da­guer—, els ha aju­dat. “Aquesta pri­mera fase ens ha de ser­vir a més de pont per tan­car una segona fase en què voldríem cap­tar 300.000 euros més”, des­taca Rosell.

Al seu favor per cap­tar l'atenció dels inver­sors hi ha el fet de moure's en un ter­reny que està en plena expansió —les apli­ca­ci­ons musi­cals són les ter­ce­res que més negoci gene­ren a l'App Store d'Apple.

Sense mirar.

Per ara les xifres de descàrre­gues ava­len el recor­re­gut per a aquesta apli­cació que vol jugar a més la carta d'una clara aposta per la usa­bi­li­tat —fins i tot per­met con­tro­lar el pro­grama sense mirar, tan sols amb el tacte dels dits—, i la per­so­na­lit­zació a través dels mòduls de paga­ment. “L'experiència d'usu­ari és el que ens dife­ren­cia clara­ment d'altres apli­ca­ci­ons simi­lars”, des­taca un Julià Car­bo­ne­ras.

Con­tents amb la rebuda que ha tin­gut l'apli­cació entre els pro­fes­si­o­nals del sec­tor de la pro­ducció musi­cal els empre­ne­dors ulti­men una car­tera d'artis­tes que actuïn com a ambai­xa­dors de l'apli­cació. “Estem tre­ba­llant molt la nos­tra visi­bi­li­tat en el sec­tor per con­ti­nuar sumant usu­a­ris ràpida­ment”, expli­quen.

A les ofi­ci­nes de Con­ductr hi tre­ba­llen entre per­so­nal a temps com­plet i beca­ris deu per­so­nes, totes homes perquè com adme­ten Car­bo­ne­res i Rosell “aquest és un sec­tor pre­e­mi­nent­ment mas­culí, el per­fil del nos­tre usu­ari és bàsica­ment el d'homes, de classe mit­jana i mit­jana-alta, d'entre 16 i 50 anys i a l'última en tec­no­lo­gia”, expli­quen.

En tot cas Con­ductr té pre­vist ampliar la base de cli­ents poten­ci­als desen­vo­lu­pant altres apli­ca­ci­ons no vin­cu­la­des a pro­gra­ma­ris musi­cals ja exis­tents i que obrin la porta a usu­a­ris amb menys experiència. “Ara mateix el nos­tre prin­ci­pal objec­tiu és crear una massa d'usu­a­ris al més àmplia pos­si­ble per avançar també en fac­tu­ració”, des­ta­quen els empre­ne­dors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Fer música amb els dits des de l'iPad