Emprenedors

Construint la casa dels teus somnis

La plataforma Fhaus vol revolucionar el món de l'arquitectura i la construcció

El nostre àmbit d'expansió internacional és l'àrea del mediterrani

Car­los Infan­tes i Rubén Martínez es van conèixer fa un parell d'anys en el pro­jecte per cons­truir una casa al Mar­roc per a un bon amic. Es trac­tava d'un pro­jecte sin­gu­lar “però la indústria de la cons­trucció està tan frag­men­tada que ens va resul­tar molt com­pli­cat tras­lla­dar a tota la cadena el grau de per­fec­ci­o­na­ment que reque­ria”, explica Car­los Infan­tes. El pro­blema, hi afe­geix, “és que la pers­pec­tiva del cli­ent, del pro­pi­e­tari no sem­pre està en el cen­tre del pro­jecte”.

I això és el que s'han pro­po­sat can­viar els dos empre­ne­dors amb el llançament de la pla­ta­forma Fhaus, cen­trada en el desen­vo­lu­pa­ment d'habi­tat­ges exclu­sius. L'objec­tiu, expli­quen, “és posar el cli­ent al cen­tre i conèixer-lo bé per saber quin és el seu somni de casa, perquè no es tracta de dis­se­nyar un con­te­ni­dor on viure sinó d'una segona pell”.

I per això, a Fhaus dis­po­sen d'una car­tera selec­ci­o­nada d'empre­ses i pro­fes­si­o­nals col·labo­ra­dors, afins als seus pro­to­cols de qua­li­tat. Els empre­ne­dors adme­ten que en aquest punt l'esce­nari de crisi els ha estat favo­ra­ble. “Segu­ra­ment ens ha ser­vit per tro­bar més recep­ti­vi­tat”, explica Infan­tes. Per a la selecció dels arqui­tec­tes, la pla­ta­forma va orga­nit­zar un con­curs públic en què els aspi­rants van haver de pro­po­sar tres pro­jec­tes d'habi­tat­ges. “Ja és una manera molt dife­rent de fer la selecció i ens va per­me­tre detec­tar els que com­par­tien els matei­xos valors”, expli­quen.

L'objec­tiu final és esta­blir una mena de marca de la casa. Com explica Infan­tes, “tot i que evi­dent­ment cada casa serà dife­rent perquè res­pondrà a un somni molt per­so­nal d'un cli­ent, una casa Fhaus ha de tenir una espècie d'ADN que la faci recognos­ci­ble”.

A banda del dis­seny i la cons­trucció, a Fhaus també pre­ve­uen ofe­rir un ampli ser­vei de man­te­ni­ment dels habi­tat­ges així com l'opció de bene­fi­ciar-se de ser­veis d'empre­ses col·labo­ra­do­res dels sec­tors de l'oci, la cul­tura i l'esport. Es tracta, en el fons, d'un club de pro­pi­e­ta­ris que cobreixi i acom­pa­nyi el cli­ent en tot el procés de cons­trucció i vida de l'habi­tatge.

Això, però, serà en una segona etapa. En aquesta pri­mera fase del llançament del pro­jecte, la pla­ta­forma ha acti­vat un ser­vei de recerca d'immo­bles exclu­sius que també vol dife­ren­ciar-se de la tasca habi­tual de les agències immo­biliàries. “Bus­quem i selec­ci­o­nem els habi­tat­ges segons la seva poten­ci­a­li­tat futura de trans­for­mació”, expli­quen els socis.

Com­pra­dor estran­ger.

El per­fil majo­ri­tari ara com ara és el d'un com­pra­dor estran­ger que busca una pro­pi­e­tat a Bar­ce­lona ciu­tat o a la Costa Brava amb un pres­su­post mínim de mig milió d'euros. Bona part d'aquests com­pra­dors vénen del Regne Unit. Allà Fhaus ha esta­blert acords de col·labo­ració amb agents immo­bi­li­a­ris de Lon­dres i en breu espera tan­car acords sem­blants amb agents de París.

La recu­pe­ració de l'atrac­tiu del mer­cat immo­bi­li­ari espa­nyol a la inversió estran­gera, ani­mada per la pers­pec­tiva d'uns preus que ja han arri­bat al límit, pot aju­dar a dina­mit­zar aquesta pri­mera fase tot i que l'empresa espera tenir actius la resta de ser­veis abans de final d'any. També, amb l'ober­tura de totes les línies de ser­vei els empre­ne­dors espe­ren donar una entrada més gran al cli­ent local, que ara està més inac­tiu no només, diuen els socis, per la crisi econòmica “sinó també per la men­ta­li­tat; és més fàcil que un anglo­saxó enten­gui aquest ser­vei”.

A par­tir d'aquí l'objec­tiu és expan­dir el model de negoci a altres zones de l'Estat i el mer­cat inter­na­ci­o­nal. “El nos­tre àmbit d'expansió és l'àrea del medi­ter­rani”, diu Rubén Martínez. Per a aquest pri­mer exer­cici, la pla­ta­forma, que dóna feina a sis per­so­nes, pre­veu una fac­tu­ració entorn dels 400.000 euros, una quan­ti­tat que espe­ren dupli­car el 2015.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.