Emprenedors

Comprar les copes abans d'arribar al bar

L'aplicació Drinkets ofereix promocions per a la compra anticipada de consumicions

Hem començat per Barcelona, i la nostra intenció és anar ara
a València

Drinkets és una apli­cació gratuïta per a iOS i Android que per­met com­prar con­su­mi­ci­ons amb ante­lació per a locals de Bar­ce­lona i àrea metro­po­li­tana ofe­rint des­comp­tes i pro­mo­ci­ons. L'apli­cació suposa una passa més en les com­pres anti­ci­pa­des en el sec­tor de l'oci, cen­tra­des aquest cop en els locals i bars de copes, un seg­ment fins ara molt poc explo­rat. “Bus­quem sobre­tot locals de segona hora, els que tenen entrada, perquè és aquí on els usu­a­ris poden estar interes­sats en una opció interes­sant per estal­viar diners”, explica Igna­cio Espada.

Espada va entrar fa uns cinc mesos a l'empresa com a direc­tor gene­ral, però també com a soci a través d'una ronda de finançament de 100.000 euros que ha sumat onze petits inver­sors a Ser­gio Gali­ano, fun­da­dor del negoci. Drinkets ja tre­ba­lla amb 25 locals a l'àrea de Bar­ce­lona i espera ampliar la llista “en qua­tre o cinc més per donar per com­ple­tada aquesta pri­mera fase”, explica. La següent fase s'efec­tuarà l'any que ve amb l'arri­bada de l'apli­cació a València, pri­mera parada dels plans d'expansió de la com­pa­nyia. “València com­pleix totes les carac­terísti­ques que bus­quem, és una ciu­tat de dimen­si­ons no gaire grans i amb una ele­vada cul­tura del botellón i, per tant, d'un públic interes­sat a pagar menys per la seva con­su­mició”, diu Espada. A més llarg ter­mini, la com­pa­nyia farà el salt a Madrid i a Eivissa: “Però abans d'ater­rar allà, hem d'haver vali­dat el model de negoci i tenir una nova versió de l'apli­cació, és una plaça molt impor­tant i no ens podem pre­ci­pi­tar.”

En pocs mesos l'apli­cació ha acu­mu­lat 3.500 descàrre­gues, bàsica­ment entre joves de 18 a 27 anys, “el per­fil és bàsica­ment el d'uni­ver­si­tari, i tenim una pro­porció simi­lar entre homes i dones”, apunta Espada. Per això Drinkets s'ha con­ver­tit en una pla­ta­forma interes­sant per a les mar­ques d'alco­hol, que per temes legals tenen molt limi­tada la seva capa­ci­tat per fer publi­ci­tat. “En canvi, la llei els per­met anun­ciar-se en la nos­tra pla­ta­forma, i per això ja han vin­gut algu­nes grans mar­ques del sec­tor a par­lar amb nosal­tres.” Un movi­ment que podria gene­rar una interes­sant via de negoci com­ple­mentària per a l'empresa. “Tot i que el cen­tre de la nos­tra acti­vi­tat ha de ser sem­pre l'usu­ari”, apunta Espada.

A banda de les pro­mo­ci­ons Drinkets ofe­reix un sis­tema de crèdits per fide­lit­zar i pre­miar els seus usu­a­ris. “Per cada com­pra que fas amb l'apli­cació acu­mu­les crèdits i també en podràs obte­nir per cada nou usu­ari que apor­tis”, explica l'empre­ne­dor.

De moment, la plan­ti­lla de Drinkets la for­men qua­tre per­so­nes, i a pesar que l'empresa ja ha començat a fac­tu­rar Espada afirma que no tenen presa per cap­tar nou finançament a través d'inver­sors pri­vats. “Pri­mer hem de vali­dar molt bé el negoci”, diu Espada. Un pas lògic però que posa de mani­fest, diu l'empre­ne­dor, l'escassa aversió de l'inver­sor local al risc. “Aquí hau­ria estat impos­si­ble que un Face­book, un Ins­ta­gram, o un Goo­gle hagues­sin tirat enda­vant, perquè mai hau­rien tro­bat finançament, els inver­sors només volen nego­cis que gua­nyin diners a curt ter­mini, però així és molt difícil apos­tar per pro­jec­tes que canviïn les coses”, des­taca.

L'aversió al risc dels inver­sors locals la coneix bé, perquè la va viure en pri­mera per­sona fa un parell d'anys, quan estava al cap­da­vant de Gos­sip, una apli­cació d'inter­canvi de xafar­de­ries per a estu­di­ants que en tan sols dos mesos va superar els 25.000 usu­a­ris i que va batre tots els rècords de descàrre­gues. La polèmica que va sus­ci­tar per l'ús que alguns alum­nes en feien per a asset­jar com­panys va pro­vo­car la fugida d'aquests inver­sors i la recon­versió del negoci, però, mirant enrere, Espada es queda amb la part posi­tiva: “Estar en una ter­rassa i tenir a la taula del cos­tat un grup de noies interac­tu­ant amb una apli­cació que feia uns quants dies estava només al teu cap és una sen­sació irre­pe­ti­ble.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Comprar les copes abans d'arribar al bar

Publicat a