El valor que amaguen 140 caràcters
Sisu Labs analitza en temps real grans blocs de text per extreure'n patrons i valoracions
Així que va acabar la conferència que Artur Mas va oferir dimarts, l'etiqueta #presidentMas25N es va convertir en tema del moment a Twitter. Això vol dir que milers de piuladors intentaven resumir en 140 caràcters l'opinió sobre el discurs i l'actitud respecte del que s'havia proposat. I això sense comptar els missatges a Facebook, Instagram i altres xarxes socials, les noticies, les entrades a blogs... Un mar de paraules que, si s'analitza a fons, pot aportar molta informació sobre les opinions, els sentiments, les valoracions i les intencions polítiques dels ciutadans.
El polític és només un dels sectors en els quals els centenars de milers de dades que es generen diàriament amaguen una informació que pot esdevenir valuosa.
Quan fa uns anys, Jennifer Woodard va començar a veure les possibilitats que oferia l'anàlisi de grans blocs de text que es generaven a les xarxes socials en el món de les relacions públiques, li va començar a voltar pel cap la idea de crear una empresa que s'hi dediqués. “Hi havia la necessitat de fer-ho d'una manera més automàtica, que permetés treure'n més suc.” Aquesta idea va ser l'embrió de Sisu Labs, fundada l'any passat per Woodard, que va poder tirar endavant el seu projecte amb el capital d'un àngel inversor, Narcís Clavell. Per començar, es va rodejar d'un grup amb el què havia treballat prèviament en el Centre de Recerca i Innovació de Catalunya.
Sisu Labs ofereix serveis per analitzar, en temps real i basant-se en l'anàlisi del llenguatge natural, grans blocs de text. I, a partir d'aquí, extreu patrons, estats d'ànim i opinions sobre un tema o una persona. Per exemple, l'any passat van fer un treball per avançar quins serien els comerços preferits dels nord-americans per comprar durant el Black Friday, la jornada comercial que se celebra el dia després d'acció de gràcies. Woodard explica que, juntament amb els tècnics de l'empresa, va desenvolupar maneres d'identificar quan la gent parlava a Twitter de les seves intencions de compra i, a partir d'això, va preveure quines botigues serien les més visitades. I, segons diu, els resultats de visitants i vendes els van donar la raó.
Sento.
Tot i que en un principi van enfocar la seva feina sobretot per a clients del món del màrqueting i les relacions públiques, Woodard afirma que cada cop són més els sectors que s'interessen per utilitzar aquestes tècniques. Per això, ara també treballen per a partits polítics i agències d'estratègia política. I volen atraure també clients -perquè hi veuen interès- del món de les finances, l'automoció i la seguretat.