Emprenedors

Un planificador únic per a viatges i oci

HallSt aspira a convertir-se en la base de dades sobre esdeveniments més gran del món

HallSt va néixer el 2011 com un mer­cat secun­dari d'habi­ta­ci­ons d'hotel. La idea, posar en con­tacte usu­a­ris que tenien reser­ves paga­des i que no podien usar amb usu­a­ris que bus­ca­ven habi­ta­ci­ons amb una opció a des­comp­tes interes­sants. “Però vam detec­tar de seguida que quan més pun­tes d'acti­vi­tat teníem era quan coin­ci­dia amb la cele­bració d'algun esde­ve­ni­ment que mobi­lit­zava molta gent”, explica un dels fun­da­dors del por­tal, Alfredo Ouro. De manera que els empre­ne­dors de HallSt es van plan­te­jar per què no entrar també en el mer­cat dels esde­ve­ni­ments? La com­pa­nyia ha estat aquest temps pre­pa­rant els con­tin­guts i omplint la base de bades, una tasca ingent, sobre­tot, explica Ouro, “perquè aquest és un mer­cat molt deses­truc­tu­rat”.

Iden­ti­fi­car les fonts proveïdores, orga­nit­zar la infor­mació, clas­si­fi­car-la i pre­sen­tar a l'usu­ari final aquesta infor­mació d'una manera clara i ente­ne­dora. La tasca encara està oberta, “cada dia inte­grem nous esde­ve­ni­ments al por­tal”, diu Ouro, però ja avui HallSt ges­ti­ona uns 50.000 esde­ve­ni­ments al dia a tot el món, i més de 200.000 l'any.

Però l'aposta del por­tal no es queda només a ofe­rir aquesta infor­mació sobre esde­ve­ni­ments de tot tipus, des d'un con­cert a un par­tit de la Cham­pi­ons, sinó que per­met que l'usu­ari pla­ni­fi­qui el seu viatge en base a aquesta acti­vi­tat. “Con­ver­tim l'esde­ve­ni­ment en el destí del viatge”, explica l'empre­ne­dor. I així, a través d'un ser­vei basat en la geo­lo­ca­lit­zació l'usu­ari pot triar un hotel en funció del fil­tres com ara el preu i la distància res­pecte del lloc on es cele­bra l'esde­ve­ni­ment en qüestió -el por­tal dis­posa d'una base de dades de fins a 200.000 hotels de tot el món-, i fins i tot pot selec­ci­o­nar també res­tau­rants pel tipus de men­jar que ofe­rei­xen i ubi­cació. I a fi que la pla­ni­fi­cació del viatge sigui com­pleta, l'usu­ari també pot con­sul­tar quins altres esde­ve­ni­ments es faran a la ciu­tat aquells dies i triar si en vol sumar algun més a la seva agenda.

En resum, un pla­ni­fi­ca­dor que sim­pli­fica molt una tasca que avui implica visi­tar mul­ti­tud de pàgines i que HallSt agrega “per tal que l'usu­ari ho tin­gui tot en un sol clic. El por­tal per­met a més pen­jar un esde­ve­ni­ment pri­vat, “per exem­ple una pare­lla que es casa i vol que els con­vi­dats tin­guin tota la infor­mació sobre els hotels més pro­pers al lloc on se cele­brarà la boda”, explica Ouro. A banda de la línia pen­sada per a l'usu­ari final HallSt també està tan­cant acords amb proveïdors com cade­nes hote­le­res i empre­ses de ven­des d'entra­des.

El por­tal fa tan sols tres mesos que és al mer­cat com a agre­ga­dor d'esde­ve­ni­ments, i de fet la dar­rera versió és de fa tan sols deu dies. “Fins ara ens hem con­cen­trat molt en el con­tin­gut però ara volem posar l'accent a donar-nos a conéixer”, diu Ouro. I és que l'objec­tiu prin­ci­pal per al 2015 és ser capaços de gene­rar volum de trànsit al web. Aquesta és la base per al model de negoci de HallSt, que cobra dels seus proveïdors pel trànsit que els derivi i per les ven­des que ges­ti­oni.

L'any que ve serà també el moment d'obrir una ronda de finançament que els per­meti créixer i fer un pas més res­pecte del capi­tal lla­vor que fins ara els ha ali­men­tat. Des del 2011 HallSt ha aixe­cat 1,6 mili­ons d'euros de finançament i entre els socis que hi han inver­tit des­ta­quen noms com el de Julio Bruno, fun­da­dor de Tri­pAd­vi­sor. I tot aquest procés es diri­girà tant des de Bar­ce­lona, seu tec­nològica del pro­jecte i on tre­ba­llen la majo­ria dels vuit emple­ats de la firma, com des de San Fran­cisco, on està ins­tal·lat Alfredo Ouro. “Estar allà ens per­met estar al cos­tat dels grans juga­dors glo­bals i ens per­met arri­bar a acords amb líders glo­bals com Ticket­mas­ter, una cosa que aquí ens hau­ria resul­tat molt més com­pli­cada”, des­taca l'empre­ne­dor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.