Emprenedors

La xifra d'assistents segons Counterest

L'empresa ofereix una solució tecnològica per comptar persones que ja ha convençut el Metro de Londres, el BBVA i La Pedrera

“Ens sem­blava incon­ce­bi­ble que, avui dia que els ciu­ta­dans gene­rem dades amb tota la nos­tra acti­vi­tat, que les deci­si­ons es pre­nen amb dades, no se sabés una cosa tan bàsica com quanta gent hi ha a un lloc.” El direc­tor gene­ral i un dels fun­da­dors de Coun­te­rest, Oriol Tort, diu que aquesta és una de les inqui­e­tuds que el van por­tar a tirar enda­vant l'empresa. A això, s'hi afe­geix el fet que ell, igual que una altra sòcia fun­da­dora, havia tre­ba­llat en el món de la con­sul­to­ria per a empre­ses d'inter­net, en què l'analítica “és el pa de cada dia”. Se'ls feia evi­dent, diu, que tenia sen­tit inten­tar tras­lla­dar-ho a l'àmbit físic. I tot es va acce­le­rar per un fet deter­mi­nant: van conèixer dos engi­nyers de visió arti­fi­cial que començaven a desen­vo­lu­par tec­no­lo­gies pel comp­tatge de per­so­nes.

La con­fluència de tots qua­tre va ser a l'estiu del 2013. Els qua­tre socis es va deci­dir a fun­dar l'empresa amb la idea de pro­var si allò que els havia sem­blat una opor­tu­ni­tat de negoci real­ment ho era. I la com­pro­vació va arri­bar aviat quan, a més d'haver acon­se­guit cli­ents a través de socis dis­tribuïdors, una enti­tat interes­sada en la seva tec­no­lo­gia, es va posar en con­tacte amb ells: el Metro de Lon­dres. Aquesta ins­ti­tució pre­pa­rava un pro­jecte con­junt amb la Uni­ver­si­tat de Cam­bridge i neces­si­tava una solució amb un grau alt de fia­bi­li­tat. I Coun­te­rest la va convèncer que la podia pro­veir.

Així doncs, van ins­tal·lar un sen­sor de l'empresa cata­lana a l'estació de Lon­don Bridge, que compta les per­so­nes que hi pas­sen. L'objec­tiu final és fer un model pre­dic­tiu d'afluència de pas­sat­gers per opti­mit­zar els hora­ris del trans­port públic. Segons Tort, a par­tir de les dades que se n'extre­guin no només es podrien redis­se­nyar els hora­ris sinó que fins i tot es podrien arri­bar a adap­tar, sota demanda.

“Per nosal­tres, va ser una vali­dació i una injecció de moral que el Metro de Lon­dres ens vingués a bus­car”, afirma el direc­tor gene­ral de Coun­te­rest. “Ens va fer pen­sar que estàvem ofe­rint alguna cosa que real­ment tenia sen­tit”, hi afe­geix.

Segons Cate­rina Font, també sòcia fun­da­dora i res­pon­sa­ble de màrque­ting de la jove com­pa­nyia, pre­ci­sa­ment el que en el Metro de Lon­dres van apre­ciar de Coun­te­rest és el que els dife­ren­cia dels com­pe­ti­dors. Font afirma que l'empresa ha fet un esforç espe­cial per desen­vo­lu­par una tec­no­lo­gia més fia­ble que la que hi ha.

Nous mer­cats.

Entre els cli­ents de Coun­te­rest hi ha des de museus -per exem­ple, el CCCB i La Pedrera- fins a cade­nes de boti­gues, pas­sant per sales de con­cert i dis­co­te­ques, casi­nos i ope­ra­do­res de trans­port públic. Venen direc­ta­ment o a través de socis dis­tribuïdors (proveïdors de solu­ci­ons de segu­re­tat o proveïdors de solu­ci­ons tec­nològiques per al sec­tor de venda al detall). Tot i que han fet més esforços en el mer­cat català i espa­nyol, l'empresa ja ha començat a ven­dre la tec­no­lo­gia a altres països, con­cre­ta­ment, a Angla­terra i Roma­nia. A més, ja nego­cien amb diver­sos cli­ents de l'Amèrica del Sud i bus­quen part­ners a Ale­ma­nya. Coun­te­rest té ofi­cina a Berlín des que aquest estiu va estar uns mesos a una acce­le­ra­dora d'empre­ses emer­gents de la capi­tal ger­mana. Tort des­taca que aquesta opor­tu­ni­tat els ha aju­dat a obrir-los les por­tes també aquí.

Coun­te­rest, que fa uns mesos va gua­nyar un premi d'empre­ne­do­ria del BBVA -fet que li ha permès donar-se a conèixer en el sec­tor ban­cari-, l'any pas­sat va tan­car una roda de finançament que va donar entrada a tres socis capi­ta­lis­tes nous. El reco­nei­xe­ment a què han arri­bat a través de nous cli­ents, pre­mis i interès d'inver­sors fa que siguin opti­mis­tes amb relació a aquest any. “Tenim sobre la taula diver­sos pro­jec­tes d'una enver­ga­dura impor­tant. Aquest 2015 ha de ser l'any de la con­so­li­dació”, explica Tort.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La xifra d'assistents segons Counterest

Publicat a