Focus

MWC, oportunitats per a l'ecosistema de ‘start ups'

Històrica­ment el congrés 3GSM, ara cone­gut com a Mobile World Con­gress (MWC), ha sigut un esde­ve­ni­ment d'ope­ra­dors de tele­fo­nia i fabri­cants, quel­com molt indus­trial i d'un abast social rela­ti­va­ment limi­tat que es podria dir de difícil encaix amb la majo­ria de start ups locals, basa­des pri­mor­di­al­ment en els con­tin­guts.

Amb l'apa­rició de meca­nis­mes de dis­tri­bució de con­tin­guts (markets) i els ano­me­nats telèfons intel·ligents (smartp­ho­nes), el boom dels con­tin­guts i apps ha esde­vin­gut una rea­li­tat i el mòbil deixa de ser un dis­po­si­tiu de comu­ni­cació i esdevé la pla­ta­forma de dis­tri­bució de con­tin­guts més gran del món, amb un abast a totes les capes soci­als i demogràfiques. Un dis­po­si­tiu d'accés a infor­mació i con­tin­guts que per­met, de forma defi­ni­tiva, l'apro­pa­ment de la rea­li­tat del MWC a les empre­ses locals.

Aquest fet pro­voca un interès sense pre­ce­dents, ja que par­lem d' una indus­tria que ha fago­ci­tat mer­cats sen­cers en molt poc temps. Qui recorda els repro­duc­tors d'mp3 o les càmeres de but­xaca? Les comu­ni­tats d'empre­ne­dors no són ali­e­nes a aquest fet i l'apro­fi­ten.

Bas­tant obvis són els avan­tat­ges de dis­po­sar d'un congrés d'aquesta mag­ni­tud al cos­tat de casa. Dis­po­sar d'un expo­si­tor al món, poder conèixer el pols i rumb del mer­cat, a unes quan­tes para­des de bus o metro de s de casa, no té preu. La fira pro­fes­si­o­nal més impor­tant del món a l'abast de les empre­ses locals, que dis­po­sen també d'ini­ci­a­ti­ves de suport per faci­li­tar-hi la seva presència, i la Mobile World Capi­tal, que vol que l'impacte d'aquesta indústria es noti en el dia a dia i cada dia.

Jugar a casa i conèixer el ter­reny té els seus punts a favor, però la lliga és inter­na­ci­o­nal i les empre­ses han d'estar pre­pa­ra­des per enfron­tar-se a aquest repte.

L'espai que ocupa la fira es con­ver­teix en un bastió on les llengües locals són anècdota, acce­dir-hi pot ser rela­ti­va­ment fàcil, però el repte no és entrar al Mobile World Con­gress sinó saber-se moure en aquest ambi­ent inter­na­ci­o­nal i únic.

Al llarg de la meva car­rera, sem­preen start ups, vaig tre­ba­llar en una empresa cata­lana amb una clara visió i vocació glo­bal on esde­ve­ni­ments com el MWC revo­lu­ci­o­na­ven l'empresa sen­cera amb infi­ni­tat de reu­ni­ons que seguien a les fes­tes que se cele­bren durant aquests dies. Visi­tes de múlti­ples naci­o­na­li­tats i càrrecs relle­vants dels prin­ci­pals juga­dors d'aquesta indústria. A banda de l'acti­vi­tat frenètica de la set­mana, la valo­ració final era molt més que posi­tiva.

Per un altra banda, ara que pot­ser estic molt més pro­per a la comu­ni­tat d'empre­ne­dors, veig molt de talent, molta inno­vació, molta qua­li­tat, que s'hau­ria de poder tras­lla­dar en ganes de voler men­jar-se el món fins i tot quan la per­cepció que es pot tenir es que no és un lloc per a ells vista la mida dels grans juga­dors de la indústria, sovint poc cone­guts a casa nos­tra.

Els empre­ne­dors dis­po­sen amb el MWC d'una opor­tu­ni­tat única per apro­fi­tar i embar­car-se en un procés de venda o d'enge­gar una sèrie de rela­ci­ons huma­nes d'èxit incert i en un camp aliè tot i que sigui al cos­tat de casa. Un risc que és inhe­rent al de l'empre­ne­do­ria i que pot repor­tar grans opor­tu­ni­tats per al desen­vo­lu­pa­ment dels seus pro­jec­tes amb ambi­ci­ons glo­bals.

Durant aquests dies el volum d'opor­tu­ni­tats creix expo­nen­ci­al­ment i aquest fet és magnífic, i cal que la comu­ni­tat empre­ne­dora apro­fiti totes i cadas­cuna de les pos­si­bi­li­tats que el MWC els ofe­reix mos­trant una acti­tud glo­bal. Entrar al recinte de Fira Gran Via no és garan­tia d'èxit, però pot ser un pri­mer pas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.