Emprenedors

El portal de pas abans d'anar a fer esport

El cercador i comparador de gimnasos Gymadvisor es consolida en només un any amb més de 20.000 usuaris

Bar­ce­lona és una de les ciu­tats del món amb més per­so­nes apun­ta­des al gimnàs. Un mer­cat ampli on l'oferta és molta i vari­ada. Però no sem­pre sap com arri­bar al seu cli­ent final.

Aquesta va ser l'opor­tu­ni­tat que van detec­tar Ricard i Sílvia Canela. Fills de Ramon Canela -fun­da­dor de la cadena de gim­na­sos DiR-, els dos han vis­cut des de petits aquest sec­tor i per això, a pesar de tenir només un any al mer­cat, par­len amb el to d'experiència que es nota que car­re­guen des de fa temps.

De fet, la idea de crear Gymad­vi­sor va sor­gir de l'experiència d'en Ricard en ges­ti­o­nar un dels cen­tres de la cadena fami­liar. La imatge de gent que s'acos­tava al gimnàs a pre­gun­tar preus i hora­ris i ho apun­ta­ven en un paper per com­pa­rar-ho després amb el següent cen­tre que ani­rien a visi­tar era habi­tual. “I és que real­ment no exis­tia cap eina que per­metés fer aquesta com­pa­ra­tiva, els usu­a­ris ho havien de fer física­ment, anant gimnàs per gimnàs, explica Sílvia Canela.

I així va néixer Gymad­vi­sor, que es va llançar el novem­bre del 2013 com un cer­ca­dor per faci­li­tar aquesta tria de gimnàs i que juga a més amb ofer­tes de preu per als seus usu­a­ris. “Nosal­tres donem visi­bi­li­tat i faci­li­tem la cap­tació de cli­ents als gim­na­sos i alhora l'usu­ari pot tro­bar ofer­tes com un passi de dia per un euro”, explica l'empre­ne­dora. De fet en poc més d'un any en fun­ci­o­na­ment el por­tal ja aplega l'oferta de més de 20.000 usu­a­ris i més de 2.500 gim­na­sos de tot l'Estat, “des d'esta­bli­ments petits que pot­ser no tenen ni pàgina web fins a cade­nes que gas­ten molts diners en publi­ci­tat i a les quals ara ofe­rim una eina molt més eficaç per a cap­tar nous usu­a­ris”, des­taca Canela. L'empresa es queda una petita comissió per cada venda que es fa a través del por­tal. L'any pas­sat, el pri­mer al mer­cat, Gymad­vi­sor va fac­tu­rar 140.000 euros i les pre­vi­si­ons per enguany pas­sen per mul­ti­pli­car aques­tes xifres. “Aquest pas­sat gener, que és el mes més fort per a nosal­tres, hem mul­ti­pli­cat per sis la xifra del gener de 2014 i febrer va pel mateix camí”, apunta Canela.

Aquest any també vol ser el que con­so­lidi l'aposta inter­na­ci­o­nal del por­tal, que ja té un peu a Holanda i Itàlia. “El nos­tre objec­tiu”, explica l'empre­ne­dora, “és seguir l'expansió per Europa, pen­sant també en aquells usu­a­ris d'aquí que poden viat­jar per nego­cis o de vacan­ces i que volen anar al gimnàs men­tre esti­guin fora.” Per fer aquest salt els empre­ne­dors estan bus­cant ara un soci que els acom­pa­nyi en el viatge. “No es tracta tant de bus­car un inver­sor sinó d'algú que ens aporti valor”, des­taca Canela.

La inter­na­ci­o­na­lit­zació, però, serà paral·lela al crei­xe­ment a l'Estat, “on encara tenim recor­re­gut”, i a la diver­si­fi­cació. “L'objec­tiu és aple­gar tota la oferta rela­ci­o­nada amb l'esport i la salut”, explica l'empre­ne­dora. Per això a Gymad­vi­sor ja hi ha també oferta de camps de golf, spas, clubs de pàdel, etcètera.

I a l'agenda de l'empresa també hi figura com a des­ta­cat el llançament de l'apli­cació per a dis­po­si­tius mòbils que Canela con­fia que estarà llest per al pròxim mes d'abril. “Ara un 30% de les com­pres es fan per mòbil, així que espe­rem que amb l'apli­cació faci­li­ta­rem encara més les coses als usu­a­ris.”

Una agenda repleta per a aquest pro­jecte que ocupa una desena de per­so­nes i que té al cap­da­vant dos empre­ne­dors amb un cognom de pes al sec­tor. Però això us ha aju­dat o més aviat al con­trari? “Segu­ra­ment, una mica de cada”, con­testa Sílvia Canela. En tot cas els dos ger­mans tenen clar que Gymad­vi­sor és el camí que havien d'empren­dre. “Ho por­tem a la sang.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.