Focus

A l'adjudicatària del túnel del Pertús no li surten els números

No pas­sen prou trens pel tram trans­fron­te­rer de la línia d'alta velo­ci­tat perquè TP Ferro (ACS i Eif­fage) pugui com­plir el seu pla de negoci. S'espe­ra­ven uns sei­xanta trens de mer­ca­de­ries i pas­sat­gers, i només en pas­sen una quin­zena. Davant la difi­cul­tat de tor­nar els 400 mili­ons que van dema­nar als bancs per fer l'obra (44 km de via i el túnel del Pertús), l'adju­di­catària va pre­sen­tar pre­con­curs de cre­di­tors el 16 de març pas­sat. La minis­tra Ana Pas­tor ha cir­cums­crit el pro­blema a un tema de refi­nançament i con­fia que amb la millora de l'eco­no­mia es puguin superar les difi­cul­tats.

Però des del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori es posa l'accent en la importància que, quan la ini­ci­a­tiva pri­vada fa unes pre­vi­si­ons basant-se en el com­pli­ment d'un calen­dari d'obres públi­ques, l'admi­nis­tració res­pecti els seus com­pro­mi­sos, perquè es posa en joc la via­bi­li­tat del pro­jecte. El secre­tari de Ter­ri­tori i Mobi­li­tat, Ricard Font, hi veu paral·lelis­mes amb el cas dels acces­sos al port de Bar­ce­lona: “Si Hutc­hin­son fa una inversió de 600 mili­ons, és perquè compta que es faran unes obres del cor­re­dor del medi­ter­rani que per­me­tran que les mer­ca­de­ries sur­tin de la ter­mi­nal per tren o car­re­tera. Per sort, s'ha cor­re­git”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.