Emprenedors

Un liquat de molt èxit

Dietox acaba de captar mig milió d'euros per fer créixer el seu negoci de dietes depuratives i productes de benestar

La firma ja ven a França i a Itàlia i aterrarà al Regne Unit aquesta tardor

El pro­jecte va sor­gir l'estiu del 2012, tot just quan Vir­gi­nie Rogé aca­bava el seu MBA a l'IESE. Poc abans i dins el pro­grama for­ma­tiu de l'escola de nego­cis, havia pas­sat una tem­po­rada a Nova York i havia vist de ben a prop la moda crei­xent de les die­tes depu­ra­ti­ves a base de sucs i liquats fres­cos, “però real­ment allà tenien uns sabors gens agra­da­bles i quan vaig tor­nar em vaig pro­po­sar fer-ho millor”, explica l'empre­ne­dora.

Això va voler dir renun­ciar a no poques sucu­len­tes ofer­tes d'algu­nes mul­ti­na­ci­o­nals a canvi de con­ver­tir el seu pis d'ales­ho­res en un labo­ra­tori impro­vi­sat on amb alguns com­panys del MBA Rogé va pro­duir els seus pri­mers liquats. “Així vaig fer la pri­mera pro­ducció i el pri­mer tast del pro­ducte”, explica.

Els següents mesos Rogé els va dedi­car a bus­car proveïdors i tan­car amb MRW la logística per a les entre­gues de les ven­des que la firma fa a través del seu web.

Amb un capi­tal social ini­cial de 30.000 euros Die­tox acaba de tan­car una ampli­ació de capi­tal de mig milió d'euros per donar entrada a Cabi­e­des and Part­ners (Luis Martín Cabi­e­des) i Fara­day Ven­ture Part­ners, amb un 9% i un 15% res­pec­ti­va­ment. “Hau­ria pogut tan­car una ampli­ació més alta, però no m'interes­sava diluir el meu pes en l'acci­o­na­riat”, explica. I és que a pesar de la seva edat -Rogé tenia 27 anys quan va fun­dar l'empresa- va acon­se­guir amb certa faci­li­tat convèncer un dels prin­ci­pals inver­sors pri­vats de l'Estat. Al seu favor tenia uns números més que atrac­tius ja que la firma va fac­tu­rar ja el seu pri­mer exer­cici 366.000 euros i per a enguany pre­veu arri­bar al milió i mig en ven­des.

D'aques­tes ja només el 50% se cen­tren en els liquats, ja que aquests dos anys Die­tox ha anat ampli­ant el seu ven­tall de pro­duc­tes. “No som una empresa d'ali­men­tació o de begu­des, sinó que volem cobrir tota la gamma de pro­duc­tes asso­ci­ats amb l'estil de vida i amb les experiències”, diu l'empre­ne­dora.

Vari­e­tat de pro­duc­tes.

Així, la firma dis­se­nya, entre d'altres, màrfe­gues per a fer ioga, olis cor­po­rals, infu­si­ons o cre­mes exfo­li­a­do­res, “però sem­pre apor­tant un grau d'inno­vació, volem que els nos­tres pro­duc­tes siguin dife­rents als que ja hi ha al mer­cat”, afe­geix.

A les deu referències que comer­ci­a­litza actu­al­ment s'hi afe­gei­xen els plans espe­ci­als que la firma pro­grama i que inclo­uen un o diver­sos dies de trac­ta­ment amb els seus pro­duc­tes.

Fora de l'Estat Die­tox ven a França i Itàlia i la pre­visió és fer el salt al Regne Unit aquest mateix octu­bre, i a Ale­ma­nya l'any que ve.

A més la com­pa­nyia està estu­di­ant l'opció de dis­po­sar de punts logístics a cada un dels països on està pre­sent, “ja que ara mateix ho estem ser­vint tot des d'aquí i això fa que no puguem donar el ser­vei que volem als nos­tres cli­ents de fora”, explica Rogé.

Una part del nou capi­tal anirà a cobrir aquesta expansió, però també al llançament de nous pro­duc­tes, com per exem­ple un nou eli­xir que tindrà a punt en els pro­pers dies.

A més Rogé també pre­para l'estratègia per ven­dre més enllà del web. “Estem pen­sant fer franquícies córner de Die­tox i posi­ci­o­nar-nos en boti­gues i res­tau­rants o altres tipus d'esta­bli­ments”, explica. De moment encara no hi ha res tan­cat, però l'empre­ne­dora té clar que a l'hora de triar els espais “el que pri­o­rit­za­rem és que esti­guin en con­sonància amb un pro­ducte de gamma mit­jana-alta, mai esta­rem al lineal d'un super­mer­cat”.

De moment el 80% dels cli­ents de Die­tox són dones tot i que l'empre­ne­dora con­fia que “a poc a poc” els homes vagin gua­nyant ter­reny. Per grups d'edat la majo­ria dels cli­ents se situen entre els 25 i els 45 anys.

L'empresa acaba d'ins­tal·lar-se en unes noves ofi­ci­nes a la Ram­bla de Cata­lu­nya, molt a prop de la Dia­go­nal, i els pro­pers mesos la plan­ti­lla actual de cinc per­so­nes s'anirà ampli­ant. “Una de les coses que hem tin­gut clares en fer l'ampli­ació de capi­tal és que dei­xaríem un marge per a l'opció d'acci­ons perquè és la manera com podem cap­tar talent i ser atrac­tius davant les grans empre­ses”, des­taca Rogé.

De fet per a aquesta empre­ne­dora de pare andorrà i mare fran­cesa el més com­pli­cat de l'experiència de mun­tar el negoci “ha estat ges­ti­o­nar equips, fer que tot­hom senti la mateixa moti­vació que tu és molt impor­tant i per això he vol­gut que tot l'equip tin­gui l'incen­tiu de l'opció d'acci­ons”, apunta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.