AB-Biotics arribarà al 90% de vendes a fora l'any vinent
L'empresa exporta els seus productes a més de vint països
L'any 2012, AB-Biotics, una empresa biotecnològica nascuda a l'empara de la UAB, va fer la seva primera operació internacional. La internacionalització ja es presumia llavors com una de les claus de futur per a la jove companyia. Dos anys després, les vendes a l'exterior suposen ja un 68% de la facturació d'AB-Biotics, que ha signat uns 58 contractes de llicència per distribuir els seus productes a més d'una vintena de països. Un dels fundadors i consellers delegats -juntament amb Sergi Audivert-, Miquel Àngel Bonachera, posa de manifest que la indústria farmacèutica espanyola és “testimonial” si es compara amb el mercat mundial. Per tant, diu, l'empresa ha de continuar apostant per trobar fronteres enllà socis que distribueixin els seus productes i, a través d'ells, arribar a un client global.
Si tot va com s'espera, l'any vinent les vendes a l'exterior ja suposaran el 90% de la facturació total d'AB-Biotics. Segons Bonachera, els EUA són un mercat molt important i Àsia, afegeix, ho esdevé cada vegada més.
AB-Biotics centra els seus esforços a desenvolupar productes propis de dues àrees: els ingredients funcionals probiòtics i la farmacogenètica. Pel que fa a la primera, la companyia, que té la seu a Sant Cugat del Vallès i una oficina i laboratori a Girona, ha tirat endavant set productes a partir dels quals pot fer variants per als clients. Pel que fa a l'altra àrea, centrada fins ara sobretot en l'àmbit de les malalties mentals, AB-Biotics ha desenvolupat un test que permet al metge saber quin medicament li funcionarà millor a un pacient a partir d'una mostra de saliva. El producte s'ha venut a diversos països a través de tercers i el distribueix al mercat espanyol la mateixa companyia. Miguel Ángel Bonachera lamenta que l'administració no hagi apostat més per aquest test perquè això els permetria fer un salt i seria una carta de presentació davant les grans multinacionals del sector.
A més, la companyia ha creat recentment una filial per treballar en l'àmbit de la nutrigenètica.
Bonachera destaca que el negoci d'AB-Biotics està molt diversificat. “L'objectiu és estar a tot el món amb diferents productes i diferents clients”, declara.
AB-Biotics, que preveu facturar enguany 3,5 milions -suposaria més que doblar les vendes de 2013-, cotitza al Mercat Alternatiu Borsari. Tot i que aquest mercat va viure dies convulsos a l'estiu, després de l'escàndol de Gowex, Bonachera el qualifica de “fantàstic” i el reivindica com a útil per a una empresa com la seva.
Facturació
3,5 M€
Treballadors
32
Any de fundació
2004